zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Bbibi, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

    Bbibi Fanatiek lid

    20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Dames,

    Waarschijnlijk zijn er al 100 van dit soort topics en ik weet ook niet of ik mijn vraag hier goed stel.
    Maar aangezien mijn man en ik bezig zijn voor een kindje en hopelijk hoeft dit via de MMM niet te lang te duren, vroeg ik mijzelf af welke zorgverzekering ik het beste kon nemen?
    Ik wil graag een moeder en kind verzekering! tenminste dat de toekomstige baby mee is verzekerd en de bevalling ( die ik in ziekenhuis of kraamhotel wil) ghoed verzekerd is en kraamhulp etc etc...

    alle tips zijn welkom!
    en alle ervaringen ook!

    wat zijn goede verzekeraars en of pakketten?
    overigens wil ik ook fysio, tandarts, alternatieve geneeswijze mee verzekerd hebben!

    bedankt voor jullie reacties!

    Liefs Bbibi
     
  2. Supi

    Supi Fanatiek lid

    12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik zit zelf bij Avero Achmea met het excellent pakket, dit is een van de duurdere pakketten.
    Zelf ben ik er wel blij mee want bij mij is alles rond de bevalling en kraamzorg uiteindelijk vergoed zonder omkijken ernaar te hebben, ik hoefde ook geen eigen bijdrage te betalen.

    Kinderen zijn tot hun 18ste automatisch meeverzekerd met de ouders, maar je moet ze wel aangeven bij de zorgverzekeraar.
     
  3. Babke

    Babke VIP lid

    24 okt 2011
    5.895
    3
    0
    Roosendaal
    Als je donor bent, kun je bij menzis terecht op de collectiviteit van de donorpolis. Scheelt toch weer geld.

    Omdat wij nooit wat vergoed krijgen van de tandarts laten wij de tandarts zitten in de verzekering en we gaan voor maximaal eigen risico denk ik. Heb dat nog nooit eerder gedaan, maar we maken ons verplicht eigen risico nooit op en het scheelt 30,- per maand. En mocht er onverhoopt wat op doen, dan komen we daar ook wel weer aan uit.

    Oh ja, en veel offertes opvragen en vergelijken. We hebben nu die van Menzis al binnen, maar velen hebben de premies nog niet. Ik ga denk ik nog kijken bij IZA (via werk man), CZ (mijn werk) en Ohra (goede ervaringen verleden).
     
  4. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nog niet alle verzekeraars hebben hun voorwaarden en prijzen bekend gemaakt voor 2013.
    Ik denk dat je nog heel even geduld moet hebben om een weloverwogen keuze te maken.
    Ik heb overigens avero achmea excellent en heb onbeperkt fysio (krijg het alleen ivm chronische aandoening sowieso vergoed), eigen bijdrage poliklinische bevallen wordt vergoed (echter ben ik medisch), eigen bijdrage kraamzorg wordt vergoed, EHBO voor kinderen cursus, nannycare matje. Tandarts aanvullende verzekering krijg ik ook veel vergoed.
    Betaal er veel voor maar in verband met chronische ziekte bij mij vind ik dat wel belangrijk.
    Edit: alternatieve geneeswijzen zijn ook meeverzekerd.
     
  5. maartjev

    maartjev Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik heb zilverpakket van delta lloyd, is opzich prima... maarrrrr nu ligt onze uk in het zkh, en daardoor is er geen zorg als ze thuis komt. we zijn niet verzekerd voor couveuse nazorg en ook al heb ik lang niet alle uren kraamzorg (voor mezelf) gebruikt, er is geen regeling dat ik die nog gebruiken ofzo... wij blij dat het ons 2e kind is dus wel een baby kunnen verzorgen, maar het zou maar je eerste zijn.. sta je dan met een baby vers uit het zkh!!
     
  6. Lt20

    Lt20 Niet meer actief

    Ik ben nu verzekerd bij CZ - gezinnen.

    Bevalling, kraamhulp, aanvullend tandarts, alternatieve geneeswijze wordt allemaal vergoed.

    Ben collectief verzekerd voor 136 euro per maand.
     
  7. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.379
    415
    83
    Limburg
    Toen ik van de jongste ben bevallen had ik het VGZ gezinspakket. Hierdoor helemaal niets extra's hoeven betalen mbt bevalling in ziekenhuis (was wel mi), kraamhulp geen rekening gehad en nog 15 uur extra kraamzorg wat we toen heel goed konden gebruiken door gezondheidsreden man en bevallings complicaties.
     
  8. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.490
    859
    113
    Hier bij cz collectief via werkgever.. Manlief lift hierop mee..
    Ben in kraamhotel bevallen, screening prenataal wordt vergoed desgewenst, kraamhotel etc volledig vergoed.
    Erg tevreden over hun..
     
  9. Bbibi

    Bbibi Fanatiek lid

    20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    lieve dames,

    super bedankt voor jullie reacties! heel lief zo snel en zoveel!
    Oke ik kan dus ht beste kijken zij VGZ, CZ, & Avero als prijzen 2013 bekend zijn?

    Ik zit nu bij zilverenkruis achmea is dit hetzelfde als Avero achmea? of heeft dat totaal niets met elkaar te maken?
    en wat kost dat Avero achmea pakket als ik vragen mag?

    Bedankt voor jullie tip, super!
     
  10. mamazeyad

    mamazeyad Niet meer actief

    ik zit nu bij ditzo beter, betaal 118 euro per maand en heb tot nu toe alles vergoed gekregen incl kraampakket(zat zelfs een extraatje voor de baby in:)), en ziekenhuis bevalling zonder medice indicatie wordt ook volledig vergoed en kraamzorg hoef je ook geen eigen bijdrage te leveren. heb ook geen eigen risico hoeven te betalen;)
     
  11. mamazeyad

    mamazeyad Niet meer actief

    mijn moeder zit bij vgz en een kennis ook; en die betalen echt belachelijk veel. mijn moeder 155 per maand en bij bijvoorbeeld bezoek aan de tandarts betalen ze volgens mij maar 80% en de rest moet jezelf betalen.
     
  12. Mammietammie

    Mammietammie Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zilveren kruis heeft ook een goed pakket hoor, ik geloof dat het die met vier sterren is. Wordt bijna alles rondom zwangerschap en bevalling vergoed. Die ga ik zelf nemen zodra ik zwanger ben ( ik heb een zorgverzekering die ik ten alle tijde kan opzeggen vandaar dat ik pas overstap als het zo ver is, scheelt weer geld).
     
  13. Bbibi

    Bbibi Fanatiek lid

    20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @mamazeyad manlief zit ook bij vgz en die is wel enorm duur idd!
    maar ik heb zilverenkruis en die is ook niet heel erg goedkoop!
    zal ook eens kijken bij ditzo! wist niet dat die zorgverzekeringen hadden, super!

    @mamatammie jij bent ook al ff bezig zie ik! frustrerend he? ik ook maand 10 momenteel! :( ellende...
    maar dat is ideaal opzeggen per maand! ik heb nu dus zilverenkruis 3 sterren maar wordt daar zoveel van vergoed ? 4 sterren is wel noggg weer duurder! dus zal eerst eens kijken bij de rest hihi :) bedankt voor de tip!
     

Deel Deze Pagina