Snobs en Sloebers

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kameleonn, 4 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kameleonn

    Kameleonn Actief lid

    14 jul 2018
    306
    297
    63
    Iemand dit programma gekeken?

    Wat gebeurt er als je zes arme en zes rijke jongeren aan elkaar koppelt, in een riante villa stopt en hen een geldprijs in het vooruitzicht stelt? In dit spel en sociale experiment ineen strijden jongeren met grote financiële problemen én jongeren met een dikke spaarrekening samen voor de pot van 20.000 euro. In Snobs en Sloebers, een zesdelige afvalrace onder leiding van Jan Versteegh, worden clichés bevestigd en vooroordelen onderuitgehaald. Kun je als je voor een dubbeltje geboren bent anno 2018 misschien toch een kwartje worden? Snobs en Sloebers is vanaf 3 september iedere maandag om 20.25 uur te zien bij BNNVARA op NPO 3.

    Ik vond het best interessant om de verschillen in denkwijze te zien:). Ben benieuwd hoe dit verder gaat, dus ik ga het volgen:D.
     
  2. lloorrtt

    lloorrtt Niet meer actief

    Ik! Erg lachwekkend de opdracht op de boerderij :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:.

    Ook zeker interessant.
     
  3. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Klinkt leuk! ga ik vanavond terug kijken.
    Mijn vooroordeel voor ik ook maar iets gezien heb... ik denk dat de "sloebers" meer doorzettingsvermogen hebben dan de "snobs".
     
  4. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik kan me nog een tijd herinneren dat Lingo teveel entertainment en te weinig informatief gevonden werd voor de publieke omroep :roflmao:

    Ik zal het ook eens terugkijken vanavond.
     
    famofthree, Robijn89 en Peaches17 vinden dit leuk.
  5. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Ik wilde net een topic openen. Ben het nu aan het kijken. Vind het heel interessant, maar krijg ook een beetje jeuk van sommigen
     
  6. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Ik denk dat het vooral is waar je bent geboren, wat je opvoeding is en óók waar je naar school gaat. Ik ben zelf in een relatief arme buurt geboren, naar een aantal jaar verhuist naar een wijk waar meer middenklas was en ging naar een school waar het inkomen van de ouders wisselde van bijstand tot wonen in een huis van 5 ton minstens. Dan krijg je al veel meer mee van verschillende lagen die er in Nederland bestaan.

    Als je in een arme wijk opgroeit, op een school zit waar de meeste kinderen arm opgroeien is je kijk op de wereld heel anders dan waneer je in een rijke omgeving opgroeit waar je geleerd krijgt dat als je maar je best doet je er wel komt, en dat je dat ook om je heen ziet ( en maar even vergeet dat paps en mams wel bijspringen als het mis gaat) dat laatste kan al niet als je ouders ook niks hebben of zelf in de schulden zitten en als je dan hebt geleerd dat arm zijn een keus is... dan vorm je zelf al gauw vooroordelen, maar dat gaat beide kanten op.
     
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Klinkt leuk. Idee voor morgenavond:thumup:
     
  8. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik zit nu terug te kijken... tenenkrommend programma. Het SBS6-gehalte is hoog. Maar goed. Ik ben toch benieuwd of er misschien iets interessants uit voortkomt, dus ik kijk maar verder.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Super als het het SBS- gehalte heeft! Lekker hersenloos kijken. Ik ga het dus terug kijken, ben benieuwd.
     
    toch3, Robijn89, Hopsatee en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Wij zagen van de week zo’n vooraankondiging van dit programma en het eerste wat ik zei tegen mijn man was dat het mij een SBS-6 pauperprogramma leek, maar dan op NPO3. Goede inschatting van mij dus zo te lezen...
     
  11. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb ook gekeken. Vond het best grappig.
     
  12. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.768
    4.733
    113
    Vrouw
    Ik vond het leuk!
    Irriteer me er wel aan dat ze Selina steeds 'tienermoeder Selina' of 'alleenstaande moeder Selina' noemen. Ze hebben het toch ook niet over 'model Sabine' en 'hippie Quinten'?
     
    genaio22 vindt dit leuk.
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    1 aflevering gezien nu. Ben benieuwd hoe het verder gaat. Ik vond Lonneke wel leuk overkomen in aflevering 1
     
  14. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Ik vind die mulu leuk :roflmao:
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  15. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik ook! Wat een vrolijke jongen is dat.

    Ik vond Sabine echt niet leuk, die liet alles door haar partner doen onder de noemer ze moet het leren en zelf deed ze zo goed als niets.
     
  16. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Waarom doe je mee als je uitkering gestopt wordt, je zonder eten en geld thuis komt? De kans dat je die 20.000 wint is niet zo heel groot...
     
  17. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Tot nu toe vind ik alle afvallers wel echt slechte verliezers hoor!
     

Deel Deze Pagina