Snoozen of cold turkey opstaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marchella, 21 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    Mijn wekker staat altijd 20-30 minuten voordat ik er écht echt echt echt uit moet om niet te laat te komen ( ja, dat betekent dat ik "vies" in mijn kleding schiet want ik douche 's avonds en ontbijten had wat mij betreft ook niet uitgevonden hoeven te worden) waar ik zijn moet. Ik laat hem om de 10 minuten snoozen en bereid me zo voor op het onvermijdelijke moment van opstaan. Mijn man ergert zich hier groen en geel aan en snapt niet waarom ik dat ding niet gewoon pas laat afgaan op het moment dat ik er dus uit moet. Maar ik moet er niet aan denken, cold turkey uit bed te stappen. Hoe dan ook, ben ik 's ochtends nooit klaar voor de dag maar dan zeer zeker niet!

    Wat ik dan weer bloedirritant vind, is dat zijn wekker af gaat met herriemaakmuziek en/of dat klote journaal waar ik echt geen behoefte aan heb in de vroege ochtend. De mijne gaat ten minste nog af met het "zen"geluid van zingende vogels en een kabbelend beekje.

    Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
    Cold turkey opstaan of snoozen tot je een ons weegt?
     
  2. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Absoluut snoozen. Ik kan gewoon niet gelijk opstaan, dus standaard een kwartier (en soms wel een half uur) snoozen.
     
    Marchella en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Cols turkey. En dat is maar goed ook want een baby snoozet niet zo lekker ;). Die gaat gewoon aan s ochtends.
     
    Beertje8, Nescio, Mamavanvier95 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Cold turkey opstaan (wil ook zo lang mogelijk van mijn slaap genieten) soms snooze ik 1 keer maar meestal spring ik er gelijk uit (en nee ben echt geen ochtend mens).
     
    Marchella vindt dit leuk.
  5. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    ik ben een die-hard snoozer. Maar gelukkig de laatste jaren nooit echt vroeg op hoeven staan. 7.45 op schooldagen, en op woensdag (geen schooldag hier) rol ik om 8.30 mijn kantoor in.
     
    Marchella en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Snoozen, 10 of 20 minuten ;)
     
    Marchella en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    hier een screenshot van mijn wekkers... denk dat die voor zich spreekt. En er gaat er nog 1 om 6.45 met melding nu douchen anders ben je te laat! (maar meestal ben ik er dan wel al uit). Screenshot_20180521-224107.png
     
    Tweekids, Lisanne1811, LadyKikker en 28 anderen vinden dit leuk.
  8. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Meteen eruit! Ik ben echt een ochtendmens :)
     
    Marchella en DastyQueen vinden dit leuk.
  9. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    Ohhhhhhhhhhh mijn man heeft helemaal geen recht van klagen! :p
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  10. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Dus je kan eigenlijk nog 50 minuten onafgebroken slapen maar kiest er voor om steeds na 10 minuten weer wakker te worden? :roflmao:
     
    Grietjenb, Stier86, Beertje8 en 21 anderen vinden dit leuk.
  11. lloorrtt

    lloorrtt Niet meer actief

    Ik gebruik geen wekker want ik ben altijd op tijd wakker, dan blijf ik vaak nog wel even liggen maar niet echt slapen.
     
    Marchella en DastyQueen vinden dit leuk.
  12. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Mijn wekker gaat om 6.30. Dan dommel ik nog even verder en wacht op de wekker van mn man die om 6.45 gaat. Rond 7.00 gaan we er allebei uit maar er gaat dan geen wekker meer, dus vanaf 6.45 ben ik vaak alert en wordt dan langzaam aan goed wakker :D

    Irritante vind ik wel dat ik op maandag alweer verlang naar de zaterdag, omdat ik altijd wil blijven liggen (ben ook geen ochtendmens) en als ik dan op zaterdag om 7.00 wakker ben door de kids, kan ik niet meer slapen en ben ik klaarwakker :( Ik blijf dan echt nog wel liggen, maar kan er dan zo uitstappen! Zo stommmm!
     
    Marchella vindt dit leuk.
  13. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Snoozen! Zet minstens mijn wekker een kwartier van te voren.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  14. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    Gewoon dit plaatje aan je man laten zien. :p

    Ik snooze ongeveer 3x, om de 5 min.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  15. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik zet twee wekker met zes minuten ertussen. Geen idee waarom zes minuten:roflmao:.

    Maar dan ga ik eruit. Tot mn eerste wekker wil ik gewoon slapen en dan is het even rustig wakker worden.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  16. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik snooze soms 1x, maar meestal ben ik gelijk wakker. En ik douche altijd 's ochtends, fohn mijn haar, zet een bakkie koffie, lees het nieuws, doe eyeliner op, de hele productie. Ik hou van goed voorbereid de dag beginnen.
     
    Nescio en Marchella vinden dit leuk.
  17. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    cold turkey. gewoon even doorzetten en dan wen je er vanzelf wel aan.
    door het snoozen raak je steeds weer half in slaap en wordt je duffer wakker dan wanneer je cold turkey je bed uitspringt.
    je kan ook nog eens een half uur langer echt slapen.
     
    Zusterke, MaMa, Mamamia90 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Zeker snoozen alleen hebben mijn kinderen dat niet uitgevonden :rolleyes:

    Man heeft 2x de wekker. Kwartiertje er tussen.

    En op zondag maakt de oudste mij om 9 uur wakker.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  19. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    ja anders kom ik er echt niet uit. Heb wel een geprobeerd die 50 minuten in te korten naar 30 maar dan verslaap ik me :p
     
    Marchella vindt dit leuk.
  20. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Cold turkey, wakker is wakker bij mij. Spring onder de douche en ben dan gelijk fit
     
    Marchella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina