Hoe zit 't met verloskundige en zo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meeuw, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meeuw

    meeuw Lid

    19 aug 2008
    97
    0
    0
    Vraag me af wanneer je voor het eerst op controle moet. Hoe gaat dat precies? Waar moet je je aanmelden?
    Hoeft nog niet direct denk ik, of wel. Weet het pas net. Hoe reken je eigenlijk? Toch vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie? Maar dan zou ik al ruim 4 weken zijn.....Huh? Ben ook zo'n groentje.... :oops:
    Wie kan mij wat meer vertellen?

    Groet Meeuw
     
  2. Sam0110

    Sam0110 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik ben met 6 weken al gegaan naar de gyneacoloog omdat ik al eerder een mk heb gehad en ongerust was.
    Maar hier in Belgie doen de meesten rond 8 weken een &e echo, in NL heb ik al gemerkt dat dit pas rond 12 weken word gedaan.
     
  3. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb toen ik 5 weken zwanger was (en was ook nog een groentje) een verloskundige praktijk gebeld. Zij vertellen dan wat er bij hun gangbaar is, ik kreeg met 7 weken een intake gesprek en met 12 weken de eerste echo. maar ik heb gemerkt dat dit bij vrouwen en verloskundige verschillend is! Dus ik zou zeggen, bel een verloskundige praktijk die je aanspreekt en laat je door hen informeren!

    En wat betreft de duur van je zwangeschap, moet je inderdaad vanaf de eerste dag van je menstruatie rekenen, de eerste 2 weken krijg je zeg maar cadeau.

    Enne trouwens.....GEFELICITEERD!
     
  4. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik ben meteen naar de huisarts geweest, met zo'n 5 weken. Een week later de eerste echo bij de gyn. omdat ik totaal niet wist hoe ver ik was.
    Met 8 weken nog een keer en met 9 weken eerste afspraak bij de VK.

    Bij ons is het overigens heel normaal om bij het intakegesprek wel al een echo te krijgen. Dus ik heb met 9 weken weer een echo gehad en krijg er alweer eentje met 12 weken.

    Bij ons zijn ze dus niet echt zuinig met echo's ;)

    Oh ja, een intakegesprek gebeurt gemiddeld rond de 7-9 weken zeiden ze. Dus je kan van de week ofzo al best even bellen, want sommige hebben het erg druk.
     
  5. meeuw

    meeuw Lid

    19 aug 2008
    97
    0
    0
    Erg bedankt voor de info meiden, dan kan ik komende week wel eens gaan bellen misschien en dan hoor ik het wel.
    En goh, dus echt al ruim 4 weken....klinkt stoer.....hoop dat alles goed blijft gaan. Jullie ook het allerbeste!
     
  6. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ik heb meteen gebeld naar de vk, en heb een afspraak gemaakt voor 3 weken later, toen was ik 7 weken.
     

Deel Deze Pagina