Sociaal wenselijk gedrag

Discussie in 'De lounge' gestart door amaranta, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Haha, maar iedereen vind Ooooohhhh en Aaaaaahhhh wat prrrrrachtig toch veel leuker :D

    Haha je zou er een sport van kunnen maken... World Champignonships ofzo, is weer eens wat anders :)
     
  2. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ja kwam ik inderdaad later ook achter, benniet altijd even vlot :rolleyes:
     
  3. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant

    Het punt is: Als je positief reageert, weet je dat dit iemand goed doet.
    Maar als je negatief reageert, moet iemand zich daar maar niks van aantrekken? Maar zo werkt het natuurlijk niet.
    Waarom zou je nou iets negatiefs moeten zeggen, als het niet nodig is.
    Iets positiefs opmerken, kan natuurlijk nooit kwaad. Het doet een ander goed en daarom doe je dat. Het is leuk als er positief op iets gereageerd wordt, terwijl je er eigenlijk niet om vroeg.
    Maar om negatieve opmerkingen te krijgen, is helemaal niet leuk. En naar mijn idee compleet onnodig. En dan kun je wel zeggen, daar moet ze maar tegen kunnen. Daar gaat het naar mijn idee niet om. Wat is nou het nut om een negatieve opmerking te maken. Wat heb je eraan?

    Gr.
    Linda
     
  4. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Eerlijk is eerlijk, als je een topic met een foto opent ben je aan het vissen naar complimentjes. Toch?
    Ookal vraag je daar niet expliciet naar.... Geldt dus voor allerlei foto's..
     
  5. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Tuurlijk wil je dat niet horen. Maar ik vind wel dat je daar maar tegen moet kunnen. Als je al huillie gaat doen op een forum, hoe gaat het dan wel niet in het echt? Moet je baas tijdens een functioneringsgesprek zeggen dat alles koek en ei is? Omdat je mensen niet mag kwetsen?
     
  6. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Dat is natuurlijk iets heel anders. Dan is het noodzaak om negatieve punten te bespreken.
    In dit geval is het ,naar mijn mening, totaal onnodig.
    En ja, misschien moeten mensen daar tegen kunnen. Maar je kunt je ook afvragen of het per sé nodig is om altijd maar met je mening klaar te staan, terwijl er niet om gevraagd wordt.
    x
     
  7. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    He ja, dat is leuk! Gewoon voor de lol kijken wie er het meest bot kan zijn! hihi :)

    Ik begin wel; ik vind het hier maar een stelletje zeikwijven allemaal hoor... :D
     
  8. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Nou, kom op dan! ;)
     
  9. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik geloof dat het topic daar niet voor bedoeld was...het erger topic misschien maar gaan aanvullen ;)
     
  10. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
  11. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    geloof gewoon dat sommige van jullie het totaal niet snappen he!

    zijn jullie nu zo kortzichtig of hoe zit dat ?
     
  12. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik hoop dat je de mensen bedoelt die vinden dat ze een kledingstuk, auto of babynaam maar gewoon mogen afkraken?
     
  13. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Lijkt me beter dat een moderator de betreffende personen even een pb-tje stuurt. Waar gaat dit over?
     
  14. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Geen idee!
    * pakt een pot thee en wacht *
     
  15. Niet meer actief

    Goede vraag, als jullie het weten weet ik het ook.
    Snap er weinig van, maar dat zal wel aan mij liggen aangezien ik 2 pagina's weer terug moest lezen.
     
  16. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    waar gaat dit topic nu over ? :)

    sociaal wenselijk gedrag dacht ik

    en dat snappen er gewoon een aantal niet ben ik bang :)

    hoe je dat verwoord op een forum
     
  17. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Wat bedoel je precies?
    Want dat van mij was een geintje he, reactie op het Championship-idee...
     
  18. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ja dat vind ik dus ook. En als er iets op die foto geshowd wordt, een voortuin of weet ik veel wat, en je vind het niet zo mooi dan vind ik dat je dat best suptiel zou mogen zeggen. Dat vind IK sociaal wenselijk gedrag.
    Je mag best zeggen, joh fijn dat je zo blij bent met je tuin, maar het is niet mijn smaak. Het is onzin om bij het plaatsen van foto alleen maar ooh en aah berichten te krijgen. En sommige mensen kunnen nu eenmaal niet tegen "kritiek". Persoonlijk heb ik ook geen behoefte aan om mijn "spullen" te showen op internet en zo te vissen naar complimentjes. Weet zelf wel wat ik mooi vind, en ik vind het leuk als mijn man, moeder of beste vriendin dat ook vinden, maar als jullie het allemaal niet mooi vinden.....so what?

    Maar op een forum vind ik dat je sociaal wenselijk gedrag vertoont als je je mening kunt uiten zonder kwetsend te zijn..... :)
     

Deel Deze Pagina