Tonijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Janneke21, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik heb 2 blikjes tonijn.. gewoon in natuurlijke olie ofzo..
    Kan dit kwaad?
     
  2. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
  3. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ja daar zat ik wel te kijken.. maar er staat zoveel dat ik een beetje in de war raakte over vissoorten...
    Twee keer tonijn per week kan geen kwaad las ik wel... Maar is het nog beter om het helemaal niet te nemen of maakt dit weinig verschil?

    Ik ben echt zoekende naar dingen die mij nog wél smaken.. Ben al een paar dagen echt constant misselijk.. heel irritant... augurken helpen wel, maar af en toe iets hartigs ook, daarom dacht ik aan tonijn..
     
  4. ElleNY

    ElleNY Fanatiek lid

    26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    De restrictie van beperkt tonijn geldt voor verse tonijn (als roofvis bevat dit vrij veel kwik). Maar het is echt een advies om het matig te doen: je hoeft het echt niet te laten want vis is ook wel weer heel gezond!
    Tonijn in blik is helemaal niets mee aan de hand dus zowiezo lekker eten.
    Goed lezen op voedingcentrum: staat het er niet dan STAAT HET ER NIET!

    Eet smakelijk
     
  5. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Tonijn uit blik mag. Ze adviseren max. 2 porties per week. Dus gewoon lekker eten. Tonijn uit blik is ook van jonge vissen, dus bevatten weinig kwik.

    Ik heb zelf ook verse tonijn gegeten tijdens de zwangerschap. Had er niet bij nagedacht. Maar ik ga er vanuit dat het niet zoveel kwaad kan.
     
  6. Niet meer actief

    Heerlijk Tonijn! Eet het ook paar keer per week op mijn broodjes.. uit zo'n bakje van yohma.. echt lekker :D
     
  7. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Ik eet gewoon lekker(en veel vis!), behalve rauw en au lait producten, drink thee(eigenlijk is het kruidenmelange) veel water en maximaal 4 kopjes koffie, ik rook niet, drink geen alcohol, sta niet bloot aan extreme stress en sport normaal ik doe aan stijldansen en skeeleren, tot nu toe nog niet zwanger, hoop dat het snel lukt!
     

Deel Deze Pagina