welke auto?

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    ik ga woensdag weer beginnen met rijlessen en nu is het nog niet zover maar zit alvast een beetje te kijken naar een geschikt autootje..weet ik ook hoeveel ik ongeveer eraan kwijt ben.

    nu mijn vraag? welke auto hebben jullie?

    het hoeft geen grote auto te zijn want ik ben ook maar een minimuis. maar er moeten wel 2 autostoeltjes in passen en in de kofferbak een bugaboo wagen...
     
  2. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    wij hebben nieuwe polo.. tis natuurlijk net hoe groot je budget is;)

    maar de bugaboo past erin wel moet er 1 wieltje af..
     
  3. dromertje35

    dromertje35 Actief lid

    28 jul 2011
    253
    0
    16
    Overijssel
    Ik heb een peugeot 107.
    Heerlijk klein gebakje, de autostoeljes passen wel, heb alleen ernstig mijn twijfels over de kofferbak. Die is namelijk erg klein.
     
  4. poppedopje

    poppedopje Fanatiek lid

    29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Deze komt komende zomer uit en ik vind 'em nu al wel erg leuk: `KODA Citigo - SlimmeStadsauto | Ontvang de Nieuwsbrief!

    Hij komt ook in 5 deurs, geen idee hoe het met de bagageruimte zit, en helaas ook niet wat de prijs zal zijn.... Maar ik schat in dat ie leuk betaalbaar is, dat is vaak met skoda.
    Ik rijd nu in een Skoda Fabia, daar passen makkelijk 2 autostoelen achterin en de bagageruimte is echt ideaal! (al zet ik de wagen wel op z'n kant achterin)
     
  5. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    @mrs nurske: ik spaar gewoon door tot ik mn rijbewijs heb en dan kijk ik hoeveel ik gespaard heb en welke auto ik daarvan kan kopen, heb dus nog geen vast bedrag.

    @dromertjes: hmmm..peugeot is qua grootte wel goed, zie je nog wel dat ik achter stuur zit zeg maar, alleen de kofferbak is inderdaad te klein
     
  6. luukske

    luukske VIP lid

    5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    wij rijden een vw Passat en een skoda Fabia, ideaal....wel 5 deurs! en de skoda is echt betaalbaar...en eigenlijk is het een VW, dus echt wel goed!!
     
  7. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    skoda vind ik inderdaad wel leuke autos hebben dus daar zit ik ook een beetje te kijken
     
  8. poppedopje

    poppedopje Fanatiek lid

    29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Echt prima auto's! Zitten op het onderstel van een VW en komen ook van die ontwerptafel, dus je hebt wel de basis van de VW, maar niet helemaal het design en de luxe. Maar als je dat niet erg vindt, dan zijn het echt prima degelijke auto's!
     
  9. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wij rijden samen een Ford Focus, echt als gezinsauto dus zeg maar. Ik heb nog een Fiat Seicento erbij, rij ik mee naar m'n werk, doe ik snel een boodschapje mee, dat soort dingetjes. Als ik met dochter weg moet ruilen we eigenlijk altijd van auto.
    Het onderstel van de kinderwagen kan in de kofferbak van de Seicento, de rest moet op de achterbank, voor jou geen optie dus denk ik..?
     
  10. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    een vraag aan de skoda bezitters:
    ik zal nog geen gloednieuwe auto kunnen kopen en heb nog niet heel veel verstand (einelijk geen :D) van wat redelijk is voor de km teller...

    bij hoeveel km. kan je zeggen van nee laat maar?
     
  11. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    nee helaas niet, als ik ergens naartoe moet aan de kids mee want ik ben alleenstaand. dus er kan niks meer op de achterbank
     
  12. mamazeyad

    mamazeyad Niet meer actief

    ik heb een maand geleden een auto gekocht en me moeder (die heeft al aardig wat auto's gehad) zei dat een benzine auto vaak tot de 200.000 gaat. er zijn natuurlijk uitzonderingen en het ligt waarschijnlijk ook aan de kwaliteit van de auto en een dieselauto gaat ongeveer tot 300.000
     
  13. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wat een onzin. Auto's van tegenwoordig rij je met benzine makkelijk 300.000-350.000 kilometer, en met een diesel makkelijk 400.000. mits je gewoon jaarlijks onderhoud pleegt en hem gewoon goed behandeld. (lees: niet scheuren met koude motor etc)

    Mijn auto zit bijna op de 180.000 kilometer en gaat nog prima (ff afkloppen)

    Ik heb btw een Peugeot 206, en genoeg ruimte :)

    Mbt de kilometers. Kilometers zeggen geen drol. Als je een auto hebt van 10 jaar oud met 50.000 kilometer, betekent dat gemiddeld 5000 per jaar. Dit houdt in 80% van de gevallen in dat het een auto is geweest die korte stukken heeft gereden en daarbij wordt de motor vaak niet goed warm of warm genoeg. Hierdoor treedt er motorslijtage op.

    Ik zou eerder een auto van 10 jaar oud met 130.000 kilometer kopen, dan een auto van 10 jaar oud met 50.000 kilometer.

    Het gaat er niet om hoeveel kilometers een auto heeft, maar hoe deze zijn gemaakt.
     
  14. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    ahaaa;) weer wat geleerd! dacht dat het alleen om de km ging
     
  15. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tja ik wilde hetzelfde tikken als devilchase :)

    maar een leuke betaalbare optie;
    budget tot zo'n 2/3dznd euro
    *opel corsa
    *suzuki swift
    *fiat bravo
    *peugot 206


    Een tip; neem de stoeltjes en de kinderwagen mee en probeer!


    wij hebben een opel zafira en een suzuki vitara.
    tis maar net welk budget je hebt
     
  16. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    de autostoeltjes heb ik nog niet maar weet wel welke ik wil hebben..de wagen zou ik wel kunnen meenemen om te kijken of het er goed in past zonder dat ik het erin moet trappen zeg maar.

    ik schat mijn budget op zo een 4000 euro
     
  17. piri piri

    piri piri Fanatiek lid

    29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Volvo's kunnen met gemak 6 tot 8 ton km mee, de vrasg is, wil je zo'n oudere?
    Wij hebben een volvo v40 gekocht met 142.000 op de teller, kan dus nog jaren mee.
    Ik zou voor een degelijk merk gaan als bijv volkswagen. Een polo is echt top, niet te groot en redelijk zuinig.
     
  18. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    prima auto denk ik..en ook ruim genoeg maar het is te groot voor mij ik ben maar 1 m 63 en weeg net 53 kilo:) je ziet me volgens mij echt niet zitten in zo een auto

    ik kreeg voorheen les in een golf..een golf! pff ik moest op een kussentje zitten want ik zag de neus van de auto totaal niet:):)
     
  19. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    dat heeft weinig te doen met de grote van de auto hoor.
    Kijk dan bij een auto of je de stoel hoger kunt zetten.
    De mondeo station wat wij gehad hebben kon de stoel wat van omhoog, dat was wel ideaal.

    fiat stylo is ook een mooie auto
    en 4dznd euro is een heel net bedrag hoor.
     
  20. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik ben ook nog bezig met rijlessen! Weet wel dat als ik me rijbewijs heb gehaald dat ik dan een Peugot 206 cabriolet wil, vind die zo leuk:D Mijn man rijd nu tijdelijk in de auto van de zaak. Een Daihatsu Materia (super lelijk ding!:p) Hiervoor hadden we een Audi a3 en waarschijnlijk wilt me man als de Audi a3 2012 uitkomt deze kopen..:)
     

Deel Deze Pagina