Sollicitatie en kinderwens

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Mss86, 17 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Wij zijn de tweede ronde bezig voor tweede en heb gesolliciteerd op een nieuwe baan. Als alles door gaat, zal ik per 1 november bij de nieuwe werkgever starten.
    Wat zouden jullie doen? 1 of 2 rondes overslaan of niet?
    Het zou namelijk anders kunnen dat het voor die tijd lukt en dat ik dan op mijn eerst werkdag zou moeten vertellen dat ik zwanger ben.
     
  2. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Nee, zou ik niet doen, Ik zit in dezelfde situatie. Alleen al een jaar bezig met zwanger worden. Voor hetzelfde geldt ben je nog even bezig tot je zwanger bent en dan vergeef je het jezelf nooit dat je die rondes hebt overgeslagen. Ik begin zelf 1 oktober op mijn nieuwe werk en heb al gerekend dat als het hier raak is deze ronde ik daar alweer een half jaar werk.
    Realiseer je trouwens wel dat ze tijdens je sollicitatie niet mogen vragen over een kinderwens, dat is strafbaar.
     
    Mss86 en nizzie86 vinden dit leuk.
  3. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.211
    355
    83
    Lastig, je weet nooit hoelang het duurt voordat je zwanger bent, kan snel gaan maar ook lang duren.
    Ik zou niet perse overslaan, maar ik zou er ook niet gefocust mee bezig zijn, dus gewoon vrijen wanneer jullie zin hebben en niet nagaan of dit daadwerkelijk de vruchtbare dagen zijn etc.
     
    Mss86 vindt dit leuk.
  4. B3ngel

    B3ngel Actief lid

    2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Ik zou er geen rekening mee houden en zeker geen cycli overslaan.

    Ik weet niet hoe ver je nu in je cyclus zit, maar zelfs al zouden je vruchtbare dagen deze cyclus nu zijn en het is deze ronde raak, dan zit je op 1 november pas op net 13 weken.

    Officieel moet je je werkgever informeren 6 weken voor je met verlof wilt gaan. Dus dit is op zn laatst met 28 weken als je 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof gaat, of 30 weken als je 4 weken voor de uitgerekende datum wilt gaan. Uiteraard zie je het meestal al eerder en is het wel netter om het zo vroeg mogelijk te vertellen, maar het hóeft niet.)

    Daarbij: je hebt alleen nog maar gesolliciteerd als ik het zo lees, dus is het helemaal nog zeker dat je aangenomen wordt en inderdaad 1 november bij de nieuwe werkgever start. Stel dat het niet doorgaat (hoop uiteraard voor je dat je aangenomen wordt!), dan baal je dat die ronde(s) voor niets hebt overgeslagen.
     
    Mss86 vindt dit leuk.
  5. 20122014

    20122014 Lid

    2 jul 2018
    31
    18
    8
    Vrouw
    Hier in hetzelfde schuitje. Na 13 jaar bij dezelfde baas gewerkt te hebben een paar weken gelden gesolliciteerd bij een nieuwe werkgever. Heb tijdens het gesprek aangegeven dat wij een wens hebben voor een 3 e kindje mocht het lukken ( inmiddels 9 mnd en 2 vmk verder). Ook omdat je bij mijn werk er niet onderuit kunt om het vroeg te zeggen en je niet alle werkzaamheden meer uit kan voeren ( werk veel met röntgen en gasanasthesie ) Voor de werkgever was dit geen probleem en hij heeft me toch aangenomen. Ik zelf wilde geen ronde overslaan en voelde me er niet goed bij dat ik 1 oktober begin en dan misschien gelijk moet melden dat ik zwanger ben. Kan me voorstellen dat de baas daar niet heel blij van wordt...
     
    Dubbelgeluk en Mss86 vinden dit leuk.
  6. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Een baas weet dat bij het aannemen van vrouwen onder de 50 dat er een kans bestaat op zwangerschap, maar ze hebben er niks mee te maken.. Voor jezelf wel lastig omdat ik me kan voorstellen dat je je bezwaard voelt om direct bij het begin al te melden dat je zwanger bent.. Als je er echt een goed gevoel over hebt, kan je aangeven dat je wel een kinderwens hebt, dan is wel het risico dat je afgewezen wordt!
     
    Mss86 vindt dit leuk.
  7. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Je hoeft het niet direct te melden bij je baas hè! Dus nee ik zou er geen rekening mee houden.
     

Deel Deze Pagina