sollicitatie vragen

Discussie in 'De lounge' gestart door Glass, 20 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    Hey meiden

    Na bijna 3 jaar ben ik weer aan het solliciteren.
    Nu moet ik mijn cv overtypen, (andere laptop en tekstverwerking)
    maar nu vraag ik me af tot hoe ver je terug moet gaan qua opleiding?
    Ik heb stage en werkervaring tot 2002 terug.
    Niet alles is relevant denk ik zo?

    En de motivatiebrief pff ik kom in een gesprek wel uit mijn woorden maar die brief.. Nog tips daarvoor?
     
  2. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    en nog iemand tips voor een leuk cv?
     
  3. p1982

    p1982 Niet meer actief

    Laatste 5 werkgevers op je cv zetten
    En opleidingen zoveel mogelijk wat relevant is voor de functie
     
  4. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Alleen werkervaring delen die ook daadwerkelijk relevant is. Dat betekent niet dat de functie hetzelfde moet zijn, maar ook bepaalde competenties die je ergens hebt ontwikkeld kunnen van belang zijn.
    Werken in de ijssalon op je 15e is vaak niet relevant.

    Bij mij zijn dat op dit moment de laatste 4 werkgevers.
    Tussen 2000-2008 (bijvoorbeeld) diverse functies gehad binnen werkveld..... kun je er natuurlijk altijd onder zetten om aan te geven dat je wel al die jaren gewerkt hebt.

    Google even op CV en kies dan een CV uit dat bij de functie past. Niet teveel poespas en makkelijk leesbaar.

    Ook motivatiebrieven kun je googelen. Vaak hebben ze een redelijk vast format:
    - naar aanleiding van ... solliciteer ik op ...
    - Mijn naam is .. + competenties/vaardigheden
    - De functie/het bedrijf past bij mij omdat ....
    - graag mondeling toelichten

    Op mijn CV staat standaard een quote die bij mij en bij de functie past waar ik op dat moment naar solliciteer

    Mijn laatste sollicitatie was met een dosis lef, dus was de Quote “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!”
    Die viel in de smaak :thumup:
     
  5. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    haha leuk betsy thanks.
    ik ga er vanavond even mee verder, vind het zo lastig ik ga liever op gesprek. ik ga ook eens even googlen.
     
    Betsy vindt dit leuk.
  6. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Als je hulp nodig hebt stuur me dan een pb. Dan kan ik met je mee zoeken naar een passend CV en je aangeven wat ik zou doen. Of je bijvoorbeeld mijn CV sturen.
     
    Marchella, Glass, Youtan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Cv heb ik nooit iets speciaals van gemaakt.
    Brieven inderdaad vaste opbouw die Betsy noemde. In het middenstuk meestal 3 competenties benoemen en die met een voorbeeld toelichten.
    "Ik kan zelfstandig werken want in die en die functie in dat en dat bedrijf plande ik mijn eigen werkzaamheden. Bla bla bla."
     
    Glass en Betsy vinden dit leuk.
  8. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Het kan ook geen kwaad om een foto in je CV te plakken. Dan zien ze meteen hoe je eruit ziet. In mijn vak helpt dat enorm. Ik heb trouwens ook een naam die je niet bij mijn uiterlijk verwacht dus als mensen mij nog niet gezien hebben maar wel telefonisch hebben gesproken of mijn naam middels mail hebben gelezen oid, zijn ze vaak verrast. Je wil niet weten hoe vaak ik hoor: ‘goh, dat had ik niet verwacht.’
    Succes! Knap hoor na drie jaar weer!
     
    Glass en Betsy vinden dit leuk.
  9. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Ik heb er één gekocht rn aangepast met een bijpassend djabloon voor de motivatiebrief. Google eens op cv sjabloon.
    Qua opleidingen zet ik alleen mijn twee HBO-opleidingen en mijn WO-opleiding erop. De rest is niet relevant. Qua werkervaring ga ik wel terug naar mijn 18de, maar bij dat bedrijf heb ik ook 10 jaar op en af (naast mijn studies) gewerkt.
     
  10. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    ik zal je zo een pb sturen!
     
  11. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw

    oh dan moet ik eerst een foto maken, mijn laatste pasfoto was niet echt euhm gelukt zeg maar :roflmao:

    ik werk wel hoor maar doe nu ongeschoold werk (schoonmaak) en daar wil ik graag verandering in brengen ;)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  12. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik zie veel brieven en CV’s op mijn werk omdat ik sollicitatie procedures doe als ik nieuwe mensen nodig heb. Ik ben niet zo weg van foto’s op je CV. Je solliciteert tenslotte niet als model, en ik beoordeel mensen liever op de inhoud.
     
  13. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    Haha ja dat is ook weer zo ja. Meningen verschillen, mijn vriendin werd aangenomen nadat ze d'r cv had aangevuld met pasfoto en die zweert dat het daar door komt. :roflmao:
     
  14. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik ben wel voor foto’s op CV. Niet omdat je een model bent, maar omdat je laat zien dat je er representatief uitziet.
    Daarnaast zijn er nog steeds heel veel mensen die het niet doen, en valt je CV dus onmiddellijk op.
     
  15. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    Maar dan doe je een officiële pasfoto of gewoon een foto van je hoofd die je zelf hebt gemaakt?
    Deze zal er sowieso zonder uit moeten gaan, maar ik zal t de volgende keer eens proberen.
     
  16. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    Als aanvulling op Betsy; wanneer je voor een functie solliciteert waar veel mensen op reageren, wees dan niet bang om een andere vorm van solliciteren te gebruiken zoals een video, of een cv + motivatie in een hele andere vorm.
    Ik heb wel eens een CV in de vorm van een mindmap gezien. Erg leuk!
     
  17. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    Aanvulling; je kunt ook een foto gebruiken die je zelf hebt gemaakt, maar ik zou zeker kiezen voor een foto alleen van het hoofd. Het hoeft niet heel strak, maar een beetje professioneel is wel een vereiste.
     
    Betsy vindt dit leuk.
  18. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik zou gewoon een foto van je hoofd gebruiken als je geen goede pasfoto hebt. Gewoon even uit een andere foto knippen
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  19. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.371
    113
    Ben ik helemaal met je eens. Maar ik merk dat het waar ik werk toch bijna altijd gedaan wordt..
    Dus nu zelf ook maar gedaan..

    Overigens geen standaard pasfoto maar een eigen foto en dan alleen mijn hoofd erop.
     
  20. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    mmh nou dan zal ik morgen maar eens een foto laten maken door man ofzo.

    wat moet ik me daar bij voorstellen ? :roflmao:

    klinkt wel erg leuk!
     

Deel Deze Pagina