Sorry:rolleyes:....weer een stofzuiger topic (Dyson)

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 21 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Van mijn schoonmoeder mogen we een Dyson stofzuiger uitkiezen.
    Nu twijfel ik enorm aan een slede- model of steelstofzuiger.
    Aanvankelijk nooit gedacht een steelstofzuiger te overwegen, maar eigenlijk lijkt het me toch wel makkelijk.

    Graag jullie tips, ook wat betreft het model/type.
     
  2. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    :rolleyes: Deze had ik gepoogd in het onderwerp te vermelden, maar niet helemaal gelukt :confused:
     
  3. Msee

    Msee Niet meer actief

    Ik ben super blij met mijn nieuwe hulpje in huis. Sinds een week de trotse eigenaar van een dyson v8 absolspaarrro. Je kan zo'n 20 a 30 minuten zuigen en als je het gewoon bij houdt red je het wel met die tijd. Ik zuig 3x per dag vanwege slordige katten en je pakt hem veel sneller even uit het ophangsysteem dan een grote die in een kast staat. Ook de hulpstukken gebruik ik om de bank weer helemaal schoon te krijgen. De steel eraf en de mond op de machine voor de trap, lichtgewicht en geen snoer, super handig!
    Heeft je schoonmoeder een spaarekening van ing? Je kan daar een 50 of 100 euro bon bestellen met rentepunten ( wel alleen via officiële dysonsite die duurder is, maar de v8 is alleen daar verkrijgbaar met extra hulpstukken)
     
  4. Msee

    Msee Niet meer actief

    Er is is mis gegaan met de naam. Natuurlijk niet absolspaarrro maar v8 absolute pro. Helaas te laat door om het nog aan te passen.
     
  5. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Haha! Stomme autocorrectie ;)

    Ik ga m Google-en!
    Dank voor je reactie!

    (Geen ing rekening helaas)
     
  6. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ik zat al op de Finse Dyson site te Googlen. Kon hem uiteraard niet vinden... :rolleyes:
     
    Msee vindt dit leuk.
  7. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Wij hebben de DC62 animal pro. Met twee borstels en drie hulstukken en een steel.
    Geweldig ding!! De eerste keer die borstel op je bank of matras of vloerbedekking en je schrikt je rot wat er uit komt. We hadden een Miele maar die gebruiken we nauwelijks meer.
     
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Wij hebben (met €100 kortings via ing rentepunten) de Dyson V8 Absolute+ (die is alleen in de webshop van dyson.nl te koop). Hetzelfde type zonder + kan je wel ergens anders krijgen.

    Ik wil nooit meer een 'gewone' stofzuiger. Dat hele steelsysteem is echt ideaal. Hij hangt hier in een hoekje van de keuken met het kruimeldief hulpstuk er standaard aan. Zo makkelijk om er snel bij te pakken met een kruimelende dreumes. De lange steel kan je aan het oplaadstation klikken. Dus die heb ik er ook zo opgeklikt.

    Mocht je een steelstofzuiger kiezen, dan zou ik gewoon even kijken welke accessoires je er graag bij zou hebben. Evt kan je ook een goedkoper type kopen en een bepaald accessoire los bij kopen. En je kan kijken naar accuduur. Die is op een goedkopertype bv wat korten dan bij de duurste.
    De dyson website biedt veel info. En dan kan je altijd kijken waar je hem goedkoper kan krijgen (behalve de Absolute+ dan)

    Ik heb er twee vloerstukken bij (beide gemotoriseerd), een kleine versie daarvan geschikt voor trap, bank of auto (ook gemotoriseerd), kruimeldielhulpstuk, zo'n smal ding, een flexibele slang (kan je beter bepaalde hoekjes bereiken). En los daarvan heb ik nog een borstel gekocht waarmee je kan stoffen.
     
  9. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Deze staat zeker op mijn verlanglijstje. Maar in de reviews staat dat deze op een gladde vloer toch wat minder goed werkt en kruimels/korrels en dat soort dingen laat liggen. Gezien we in het hele huis laminaat hebben brengt dat me aan het twijfelen.
    Ook hebben we een groot huis, 180m2, en vraag ik me af of dat handig is met een steelstofzuiger met toch een beperkte accu- duur?!?
    Nu stofzuig ik boven niet dagelijks, beneden wel uiteraard.
    Aan de andere kant lijkt een snoerloze stofzuiger me zó ideaal!

    Misschien kan jij me hier antwoord op geven?
     
  10. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Goede tip! Dank je!

    Ik wil trouwens al tijden een kruimeldief dus 2-1 is dan wel heel handig en het overwegen waard!
     
  11. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Wij hebben witte geglazuurde plavuizen dus spiegelglad. Hij neemt wel alles mee vind ik. Grote stukken brood ofzo niet dan moet je soms even iets optillen. Door de gemotoriseerde borstel kan het zijn dat zn kruimel dan wegschiet de verkeerde kant op ipv de stofzuiger in. Ik vind het niet hinderlijk. Ons huis is 120m2 en kan op een accu het hele huis zuigen op de normale stand. De turbo stand niet dan een verdieping.
    De meeste electronica zaken kun je ze testen. Daar hebben ze vaak ook laminaat of zeil dus perfect toch?
     
  12. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Ah goede tip! Had er niet aan gedacht ergens te gaan testen :thumup:
     
  13. Msee

    Msee Niet meer actief

    Haha ja hier hebben we ook de mediamarkt gezogen:roflmao:
     
  14. mexicang

    mexicang Fanatiek lid

    1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik had laatst hier een topic geopend over een steelstofzuiger, of dat nou echt zo makkelijk is en ervaringen gevraagd. Na lang wikken en wegen, vanwege de prijs, ben ik de gelukkige eigenaar van de Dyson V8 Absolute. En echt, waarom had niemand mij dit eerder verteld? Het is werkelijk zo veel makkelijker. Het is echt zoveel leuker, het gaat echt zoveel sneller! Mijn man ook blij want hij deed het stofzuigen, omdat ik knettergek werd van onze stofzuiger met slang en snoer en zwaar ding achter je aan….
    Onze schoonloopmat? Dacht dat die schoon was, tótdat de Dyson V8 erover ging….Als nieuw!
    Het is zoveel makkelijker! En de V8 is behoorlijk compleet: Fluffy borstel voor harde vloeren, gemotoriseerde borstel voor tapijt/matten/kleden enz. Ook een mini gemotoriseerde borstel, de bank knapte er enorm van op. Een kierenzuiger en een borstel.
    Bij de V8 Absolute+ zit nog een verlengstuk, soort slang is dat. Die heb ik dan niet.
    De opvangbak voor het stof is makkelijk te legen, dat is geen moeite.
    Kortom, blij dat ik hem gekocht heb. Hij is echt iedere cent dubbel en dwars waard!
     
  15. mexicang

    mexicang Fanatiek lid

    1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    O ja…. wij hebben beneden een harde vloer, donkere plavuizen.
    Boven hebben we over de hele verdieping een pvc vloer.
     
  16. Msee

    Msee Niet meer actief

    je hebt dus de dyson v8 absolute te koop bij oa mediamarkt, coolblue €569,-
    je hebt de dyson v8 absolute+ te koop bij dyson.nl met extra verlengslang €599,-
    en je hebt de dyson v8 absolute pro te koop bij dyson.nl die heeft nog meer opzetstukken en een opbergtas. €629,-
    Die laatste hebben wij en nu ga ik echt met mn tassie door het hele huis heen:roflmao:

    we hebben ook nog een oude kruimeldief van dyson, maar die is best snel leeg, daarom voor de v8 gekozen omdat deze van de steelstofzuigers de langste accuduur heeft.
     
  17. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Dat klinkt erg positief!

    Ik neig nu toch naar de steelstofzuiger- variant.

    Jullie hebben 'm toch ook echt als 'hoofd'stofzuigef, dus niet als extra naast je 'normale' stofzuiger?
     
  18. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43
    Onze stofzuiger is ook langzaam aan het sneuvelen, fijn topic dus.

    Wat is het grote verschil tussen de varianten van rond de 600 euro en die van 300? Accuduur lees ik, maar is dat het grootste verschil?
     
  19. Msee

    Msee Niet meer actief

    Ja. De steelstofzuiger is onze hoofdstofzuiger.
    We hebben ook een bouwstofzuiger en een waterstofzuiger, maar die gebruiken we niet dagelijks;)

    Accuduur, zuigkracht en accessoires maken het verschil tussen duur en nog duurder..
     
  20. mexicang

    mexicang Fanatiek lid

    1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Accuduur inderdaad en volgens mij ook de technologie in motor. Je hebt V6, V7, V8. V8 is de nieuwste.
    Ik heb een accuduur van 40 minuten op de normale stand, maar bij gebruik van de opzetstukken. Bij gebruik van de vloerborstels is de accuduur ongeveer 20 minuten.
    De max stand is 7 minuten, maar dan heb je ook wat.
    Opladen duurt 5 uur, volledig. Maar als je hem steeds aan de oplader hebt, heb je altijd vermogen en kun je altijd de dyson gebruiken.
     
    Willowl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina