Spannend. 19 maanden leeftijdsverschil

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door badeend4, 27 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. badeend4

    badeend4 Lid

    10 jun 2014
    14
    2
    3
    Nijmegen
    Begin deze week had ik ineens een lichte positieve test. Nu, een paar dagen later is hij al wat donkerder. Ik ben dus zwanger van de tweede!
    Bizar, want we hebben er bij de eerste 2,5 jaar op moeten wachten. En nu is het ongepland gebeurd. Een verrassingsbaby.

    Hoe vonden jullie de tweede zwangerschap? Hoe doe je dat met een klein ukkie om je heen?

    Straks zal er ongeveer 19 maanden tussen zitten tussen onze kindjes zitten. Ook dat vind ik wel spannend. Hoe hou je dat vol? Hoe zorg je dat ze allebei krijgen wat ze nodig hebben? Welke maatregelen hebben jullie genomen, hoe hebben jullie dat gedaan, wat heb je gekocht, enzo?
     
  2. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Van harte! Wat speciaal dat deze als verassing komt.

    Hier zit er straks 17 maand tussen onze zoon en dochter. Ik heb een duo wagen gekocht, omdat mijn zoon nog niet loopt.
    Verder vind ik zelf de zwangerschap een stuk zwaarder. Maar dit is ook mede door bi denk ik.
    Het lijkt me wel leuk dat ze wat aan elkaar hebben straks.

    Geniet van je zwangerschap.
     
  3. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd!

    Zwangerschap was anders omdat je niet meer kon neerploffen wanneer je wilde.
    Ik sliep vaak 's middags even als de oudste op bed lag. Verder vond ik het niet heel veel zwaarder (ik heb wel makkelijke zwangerschappen, dat scheelt natuurlijk ook veel)

    Verder hebben we nauwelijks wat gekocht bij de tweede (16 maanden verschil)
    Baby in de draagdoek en oudste in de wagen, dus duowagen hadden we niet.
    Nieuw autostoeltje, peuterbed en we hebben een extra commode in de badkamer gecreeerd.

    In het begin is het wat lastig om je aandachtte verdelen, zeker als ze allebei wat nodig hebben (lees poepluier en honger), maar daar wen je echt wel aan.
    Verder hebben ze ook echt wel wat aan elkaar. De baby vermaakt zich door naar zijn grote broer/zus te kijken en de oudste helpt met wat kleine dingetjes.
    Ons is het ieg super bevallen!
     
  4. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Gefeliciteerd!

    Tussen mijn dochter en zoon zit ook 19 maanden.
    Ik heb een draagdoek aangeschaft maar die hebben we weinig gebruikt. Mijn dochter loopt veel zelf of staat op het meerijplankje.

    Ik was vooral bang dat onze dochter heel jaloers ging zijn en aandacht ging eisen op een negatieve manier.
    Maar mijn dochter vind het geweldig! Ze wilt overal bij helpen en als ik bijv aan het voeden bent gaat ze rustig zitten spelen of ze pakt een boekje en dan moet ik voorlezen.

    De zwangerschap is voorbij gevlogen. Tot de 36 weken was er niks aan de hand en ging alles super. Ik ging dus nog veel doen met mijn dochter in me verlof.
    Achteraf had ik meer moeten genieten dus dat is wel mijn tip voor jou :p
     
  5. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Heel anders! De eerste was alles nieuw en was ik er veel mee bezig. Nu vloog de tijd en is het echt snel gegaan. En vermoeiender natuurlijk want je bent veel drukker. Nu een week mama van nummer 2 en dat gaat vooralsnog goed. Mar goed nu nog met papa thuis natuurlijk dus dat zegt weinig.
     
  6. Holadiee

    Holadiee Bekend lid

    4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Allereerst natuurlijk gefeliciteerd! Wat een bijzonder cadeautje!

    Het gaat allemaal vanzelf hoor! En je vraag over het volhouden: tja... het is even zwaar, maar allemaal te doen hoor!

    De tip van de duowagen is een goeie. Wij hebben we een waar ze achter elkaar zitten, dan kan je ook bij de kassa erdoor.

    Verder hadden we het "geluk" dat de tweede hetzelfde geslacht heeft, waardoor we niet veel nieuws hoefden te kopen.

    Nu zit er 17 maanden tussen en deze keer is het een meisje, maar ik kan nog veel dingen hergebruiken. Kopen wel een nieuwe slaapkamer voor de middelste en de babykamer schuift weer door.

    Het is echt leuk aan het worden nu, ze spelen lekker samen en hebben echt wat aan elkaar!

    Succes! Geniet er van.
     
  7. Sela~

    Sela~ Actief lid

    22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Leuk! en bijzonder zo snel t.o.v je eerste. Hier zit er elke keer 18 maanden tussen, dit keer weer. We hebben een duowagen (naast elkaar, ik kom overal langs) die ik ook nu nog geregeld gebruik met de jongste twee. Het grootste verschil is dat je inderdaad niet zomaar kan neerploffen wanneer je daar behoefte aan hebt, en bij ons met de vijfde op komst is dat wel pittig maar ach, het scheelt een boel als je er op ingesteld bent :rolleyes:
    Hier spelen ze ontzettend leuk met elkaar (en timmeren elkaar ook de hersens in ;) ).
     

Deel Deze Pagina