ik haat onregelmatige cyclussen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jelly, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelly

    Jelly Actief lid

    9 aug 2006
    319
    0
    0
    Mijn vriend en ik besloten in het begin van dit jaar de pil achterwege te laten, om de natuur zijn gang te laten gaan. Ik, die voordien altijd onrgelmatig was, besloot dat ik mijn lichaam de tijd wilde geven om op zijn plooi te komen… we hadden tijd om zwanger te geraken, veel tijd!

    2 Maanden geleden, na een heuse babyboom in onze vriendenkring, begon het meer en meer te kriebelen bij mij en mijn vriend. De natuur werd een handje geholpen en we klusten als nooit tevoren. Wanneer ik “dacht” vruchtbaar te zijn, vrijden we regelmatiger dan anders (alle 2 dagen dus…)
    We hadden meteen prijs! Mijn regels bleven langer weg dan voordien en bovendien was ik moe, emotioneel, ziekjes, … Ik dacht dus zwanger te zijn! Ik deed een test en idd: POSITIEF!
    Die maandag dus naar de dokter om bloed te laten prikken. Tot hij de dag nadien belde om te zeggen dat ik niet zwanger was. Er zat geen HCG in mijn bloed. Hij stelde me nog enkele vragen: was de test echt positief? Heb je een bloeding gehad?
    Toen ik had neergelegd, besloot ik om de test nog eens te bekijken. Ik schaamde me dood! Ik was helemaal niet zwanger! De test was Hartstikke negatief! Ik belde mijn vriend en hoewel hij teleurgesteld was, was hij al blij dat het geen MK was of zo…

    Dus deze maand wilden we er weer voor gaan. Maar hoe weet je nu wanneer je vruchtbaar bent, wanneer je onreglmatig bent en je geen gebruik wil maken van ovu-testen of temperatuurkaartjes (nog niet tenminste…)
    Telde uit hoe lang mijn cyclussen de afgelopen 4 maanden ongeveer waren en rekende uit wanneer we ongeveer zouden “extra presteren” hihi
    Dat zou dus deze week zijn. Vandaag had ik dus meer cervix-slijm. Een hele troep bij het afvegen. Maar wanneer heb je nu verlies van cervix-slijm? Dit kan zowel voor- als na de eisprong zijn, toch?
    Net zat ik in de zetel en … JA, Ja een steek in mijn zij! Zou dat dan toch mijn eisprong zijn? (ik voel hem nl nooit!)
    Maar wat denk je? Net wanneer je denkt: ja, nu is de moment?!?! (ook al weet ik het niet zeker, natuurlijk!)
    Net nu ligt mijn vriend ziek in bed en heeft hij natuurlijk geen zin om te vrijen. Begrijpelijk maar balen als een stekker, natuurlijk! Afgelopen wk-end was hij ook al ziekjes, dus de afgelopen dagen hebben we niet geklust. Man, man, ik word gek van onregelmatige cyclussen!
    Ik zou gewoon terug met mijn pil willen beginnen uit pure frustratie
    Dan zeggen ze dat je er niet te veel mee bezig mag zijn ,maar ik vind dat toch niet gemakkelijk… Zeker niet wanneer je dan nog eens onregelmatig bent!


    Grrrr :evil:
    Jelly
     
  2. geertje29

    geertje29 Lid

    25 aug 2008
    85
    0
    0
    Erg lastig als je cyclus onregelmatig is, ik weet er alles van.

    Succes met het zwanger poberen te raken
     
  3. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Ja, heel herkenbaar.
    Ik heb toen twee maanden ovulatietesten gebruikt, gewoon om mijn lichaam te leren kennen.
    Hielp voor geen meter! Mijn cyclus was elke maand weer anders, geen pijl op te trekken.
    Uiteindelijk op puur geluk zwanger geraakt, door gewoon te doen waar we zin in hadden en vooral wanneer we er zin in hadden.
    Misschien had het er ook mee te maken dat ik op ene gegeven moment het krampachtige seks hebben los heb gelaten en er relaxter in ben gaan staan.
    Ik hoop voor jullie dat het alsnog snel mag komen.
     
  4. anne82

    anne82 Bekend lid

    16 mrt 2008
    838
    0
    16
    hier was het ook lekker onregelmatig (35-95 dagen) maar ben wel zwanger geworden uiteindelijk!
    Ik ben na 13 maand oefenen, gaan temperaturen. Die maand was het raak.
    Ik zou je cervixslijm in de gaten kunnen houden. Kijk eens of het elke cylcus hetzelfde is. Voor je eisprong dik en wit....en tijdens je eisprong draderig en doorzichtig (zijn al een aantal topics over). Daarna houdt het op (tenminste bij mij). En dan maar wachten...

    Hoe was het bij je eerste?
     

Deel Deze Pagina