Spanning om echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Yvehe, 21 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvehe

    Yvehe Nieuw lid

    21 mei 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo Allemaal. Ik ben hier nieuw, en ik weet dus niet zeker of hier al een topic over geweest is....

    Maar ik zit met het volgende: afgelopen donderdag mijn eerste echo gehad. Dit was een echo bij rond de 7 weken, aangezien ik een aantal maanden terug een miskraam heb gehad. Op de echo was een mooi kloppend hartje te zien (en een snel hartje). Alleen zei de verloskundige dat het 5.5 week was. Dan zou ik absurd vroeg een positieve test hebben gehad (bij dag 20 van de cyclus...). Nu bedenk ik me: bedoeld ze dat het vruchtje 5.5 week is (en ik dan dus 7.5 week zwanger ben) of bedoeld ze dat ik nog maar 5.5 week zwanger ben?

    Ik schiet er in ieder geval even goed van in de stress!
    Liefs, Yf
     
  2. Yvehe

    Yvehe Nieuw lid

    21 mei 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    Trouwens, zal er even een foto van de echo bij doen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.965
    7.895
    113
    Vrouw
    De verloskundige rekent het hele termijn, dus plus die 2 weken die je gratis krijgt. Hoe het er nu bij mijn telling voorstaat heb ik 7 dagen voor nod de eerste licht positieve test gehad. Dat kan soms behoorlijk vroeg, het ligt eraan hoe snel jouw lichaam hcg aanmaakt. De vrucht is ook nog erg klein. Hierdoor kan er zo een paar dagen extra verschil ontstaan. Rond de 11 weken krijg je een termijn echo. Tijdens die echo geven ze de uitgerekende datum.

    Het hartje klopt en nog snel ook. Ik denk niet dat jij je zorgen hoeft te maken.
     
  4. MamaTuttebel

    MamaTuttebel Niet meer actief

    Het kan zijn dat je inderdaad erg vroeg hebt getest, teste zelf ook met 7 dpo positief. (Week voor NOD). Echter als er een paar millimeter verschil zit in het meten is er al ruim verschil met het vruchtje. Het kan dus zo zijn dat je de volgende keer paar dagen vooruit gezet kan worden. Zo vroeg zegt het nog niets want meten is gewoon nog heel moeilijk!
     

Deel Deze Pagina