Speelgoed dreumes 18 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DastyQueen, 24 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    De feestdagen komen eraan en ik ben vast begonnen met de inkopen hiervoor. Tenminste verder dan een keukentje ben ik nog niet gekomen. Ik ga hierbij nog houten etenswaren en een pannensetje aanschaffen om het compleet te maken. Maar voor de rest? Ik zou het niet weten.
    Op dit moment speelt mijn dochter vooral met haar poppen (aan en uitkleden en flesjes geven) en is ze gek op stapelbekers. Voor de rest kijkt ze niet veel naar haar andere speelgoed om.

    Waar spelen jullie kinderen van +/- 18 maanden echt heel leuk mee?

    Ik hoop ideeen op te doen!
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.910
    3.328
    113
    Hier speelt hij eigenlijk met weinig.
    Blokken, stapelbekers, ballen.
    Houten puzzel de laatste weken.
    Toettoet auto's vindt hij ook leuk, maar vooral de geluidjes. Laat ze wel regelmatig van de race glijbaan rijden.
    Hij is wel gek op de zandbak, maar das voor nu niet echt wat.
    Duplo begint nu ook te komen, stapelt zelf wat blokken, doet mij na als ik met de dieren speel.

    Owja, hij is 21 maand.
    Wij vieren geen sinterklaas dit jaar, ben namelijk 6 december uitgerekend, is al druk genoeg allemaal.
    Maar met z'n verjaardag krijgt hij een set van toettoet.
    Verder wil ik wat verschillende houten puzzels kopen (zijn niet zo duur op lobbes)
    En wil ik knutselspullen vragen.
    En ik denk van opa een set van Duplo
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Duplo is een goede tip! Misschien om te beginnen megabloks...
    Voor haar verjaardag heeft ze veel zoef zoef gekregen maar kijkt daar ook niet echt naar om (nog).
     
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.573
    13.141
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ohhh @Fristi2012: jij ook al zo'n mooie uitgerekende datum! Hier 1e kerstdag :rolleyes:

    @nan1984: hier favoriet (zoon is 1,5):
    - muziekinstrumenten!
    Gitaar/maracas/xylofoon/belletjesarmband
    - blokken
    - stapeltoren
    - Duplo
    - boerderij met dierengeluiden, cijfers en muziek (we noemen m altijd 'DJ *naam*' als hij daarmee bezig is ;) )

    En verder vooral favoriet om mee te helpen in het huishouden (prulletjes weggooien, stofzuigen, krant/post pakken, dingen op aanrecht zetten etc.), dus daar maak ik zéér dankbaar gebruik van nu ik zwanger ben (scheelt onwijs veel bukken)! :roflmao:
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  5. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.149
    1.942
    113
    #5 rijo, 25 okt 2017
    Laatst bewerkt: 25 okt 2017
    Mijn dochter is bijna 20 maand en speelt met van alles en nog wat, maar het spel duurt nooit echt lang. Ze heeft een broer van bijna 3,5 jaar, dus we hebben al veel speelgoed in huis (gehad): duplo, playmobil (123), auto's/tractors/garage, keukentje, verkleedkleren + accessoires (ze vindt vooral hoedjes erg leuk!), muziekinstrumenten, pop + poppenbuggy (de buggy is een aanrader!)/badje/bedje, boekjes, klei, houten treinbaan, schoonmaaksetje met bezem/stofzuigertje etc, houten insteekpuzzels, bal, kleuren/verven, kussens en fleecedekentje van de bank, haar aankleedkussen, kastanjes, bakje met knijpers, pan met pollepel of garde, pop up tentje, cd met liedjes.. Ik heb nog geen 'favoriet' speelgoed ontdekt (op de hoedjes na), ze vindt alles leuk! We hebben trouwens niet alles zelf hoor wat ik hierboven noemde haha, we lenen veel dingen van de speelotheek of van mijn broertje en schoonzusje. We hebben beneden iets van drie soorten speelgoed staan wat we regelmatig omwisselen met ander speelgoed wat op zolder staat of van de speelotheek.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.573
    13.141
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    2017-10-25-21-48-35--706895281.jpeg
    Ohh, misschien nog een leuk idee om zo'n "rol- eendje" (edit: trekdier) voor je dochter aan te schaffen?
    Heb je in vele diersoorten, ook een pinguïn of hond bijvoorbeeld.
    Is zeg maar een houten dier op wieltjes met een touwtje eraan, die je kleine dan als een hondje achter zich aan kan trekken (net alsof ie uitgelaten wordt) ;)

    Je hebt trouwens ook nóg leukere varianten met "flappen" als voeten.

    Foto is niet het mooiste voorbeeld, maar om zichtbaar te maken met wat ik met die "flappen" bedoel.

    Verder ook leuk:

    - puzzels
    - Nijntje verstoppertje
    - gezelschapsspel voor t gezin
    - Loco bambino (komt nog vóór Mini Loco)
    - verkleedkleren
    - houten kralenketting
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. Ntje

    Ntje Fanatiek lid

    11 nov 2012
    3.689
    76
    48
    Almere
    Vormenstoof,ballenboom en tomy verrassingseieren zijn populair hier. En wij hebben een balansplank gekocht die hier een echte hit is.
     
  8. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Ik ben geen fan van MegaBlocks het is echt niet de kwaliteit die duplo heeft ... duplo kun je met gemak in de wasmachine kan gooien dat moet je met mega niet doen!
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  9. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Balansplank klinkt leuk! Ga ik eens googelen!
     
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.273
    113
    Ik zou geen megablocks doen. Dochter van nu 20 maand speelt al maanden goed met duplo. Duplo blijft heel lang leuk.

    Verder klei, verven, tekenen altijd leuk

    Wat ik van de sint vraag is nog verstoppertje spelen van woezel en pip of nijntje. Boeken zijn ook erg in trek net als puzzels.
    Ze heeft ook een driewieler daar fietst ze ook graag op.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  11. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik zal eens gaan kijken naar dat verstoppertje spelen. Driewieler, loopauto en pucky loopfiets (4 wielen) hebben we van de zomer al gekocht dus die vallen af. Ik zal van de week eens de zolder opduiken of ik nog duplo van mijn zoon bewaard heb. Als ze dat snapt en kan sla ik de megabloks inderdaad over.
     
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    Voor onze dreumes van 19 maanden heb ik vooral duplo gehaald. Allemaal kleine setjes, dus ook gelijk lekker veel om uit te pakken. Hier is vooral populair wat zijn oudere broer leuk vind, dus geef ik speelgoed waarvan ik weet dat ze het beiden leuk vinden.

    Vandaag heb ik het speelhuisje in de woonkamer gezet en ik ben doof van hun blijdschap :) Van die kruipbuizen zijn ook een hit. En als je die zat bent zijn ze ook lekker compact weg te bergen. Een tent met stokken daar in tegen is helaas weer snel gesloopt. Tekenen begint nu ook op gang te komen. De oudste was met 18 maanden heel blij met een klein glijbaantje op een matje in de woonkamer.

    Volgende week hebben ze keukenspeelgoed bij de Lidl. Wij hebben vorig jaar een berg gehad en daar spelen ze nu het meeste mee.
     

Deel Deze Pagina