Speeltoestel voor in de tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Lodie, 20 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lodie

    Lodie Actief lid

    26 feb 2012
    222
    1
    18
    Voor in onze achtertuin zouden wij graag een Speeltoestel willen.
    Nu ben ik me er een beetje in aan het verdiepen en twijfel over een tweedehandse of toch een nieuwe.
    Op marktplaats staan ze hier in de buurt niet heel veel.

    Wat is jullie ervaring hier mee?
    Kozen jullie een tweedehandse of toch een nieuwe?
    En waar heb je de nieuwe dan gekocht?

    Foto zou leuk zijn :).
     
  2. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik lees mee, wij zijn ook al een tijdje opzoek maar gaan wel voor nieuw. zijn bij een tweedehandse wezen kijken maar dat was echt niks meer maar vroegen ze nog 100 euro voor.
    En het is ook dubbel werk, uit elkaar halen mee sjouwen en weer in elkaar zetten.
    Wij kijken nu naar die van Hornbach of jungle.
     
  3. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik zou een nieuwe doen of de tweede handse moet in een hele goede staat zijn die je volledig kan zien.
    De houten palen hebben toch wat te verduren door de jaren heen. Je weet niet hoe het eruit ziet wat in de grond steekt voordat je het koopt. Je haalt het uit elkaar en weer in elkaar. Door het weer gaan schroefjes enz ook rotten en buigen enz.
     
  4. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Wij hebben hem tweedehands gekocht. Zelf uit elkaar gehaald. We hebben hem nu een paar jaar en hij is nog helemaal prima. Ik verwacht ook dat hij nog wel een aantal jaar mee gaat.
    We zijn er heel tevreden mee. Bekijk bijlage 577958
     
    Chocolat en Tweekids vinden dit leuk.
  5. Msee

    Msee Niet meer actief

    Bekijk bijlage 577956 Deze hebben wij. (Alleen voor de schommels hebben wij voor een bandenschommel en een nest gekozen)
    Ik raad je aan om een minimale platformhoogte van 150cm te nemen waar de glijbaan aan zit.
    De wat goedkopere hebben de glijbaan aan een platformhoogte van 120cm en dan is de glijbaan ook kleiner.
    Fatmoose (Wickey) verkoopt ook via bol.com en dat scheelt bij sommige speeltoestellen flink in de prijs.
     
  6. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Zou net de link naar fatmoose plaatsen. Vind ze er geweldig uit zien. Hoe is de kwaliteit?
     
  7. Koon

    Koon Niet meer actief

    Wow die is gaaf!!
     
  8. Msee

    Msee Niet meer actief

    Kwaliteit is goed hoor en zit 10 jaar garantie op. De vlaggetjes enzo moet je wel zelf knippen uit een meegeleverd zeil.
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  9. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.928
    462
    83
    Wij hebven quadro kan je bouwen wat je wil. Is geen hout dus rot niet kan je goed tweedehands kopen
     
  10. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook een nieuwe gekocht.
    Ook met platformhoogte van 150cm, anders is de glijbaan vrij klein.

    Deze hebben wij:


    Bekijk bijlage 577979
     
  11. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Tweedehands, voor 100 euro een hardhouten huis met eronder zandbak en glijbaan eraan. Het was inderdaad een zoektocht, omdat in onze vorige tuin het trapje persé aan de voorkant moest, en ik wilde ook een schuine trap omdat onze toen nog 1 jarige zoon anders het trapje niet handig op kon.
    We hebben hem zo opgehaald, met 4 man op een grote kar getild, goed vastgezet, thuis weer met 4 man eraf tillen en op de goede plek zetten.
    Zo hebben we hem ook verhuisd naar onze nieuwe tuin.
    Nu hebben we er ook schommels aan vastgemaakt, 2 x 2 schommels aan houten balken voor 10 euro, ook via mp.
    Ohja, en sinds vorig jaar ook nog een duikelrek eraan vast, voor 5 euro op mp :)
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  12. Muck

    Muck Niet meer actief

    Wij hebben afgelopen weekend een multifun gekocht en geplaatst. Gekocht bij Welles tuinhout, we vonden deze qua prijs/wat je ervoor krijgt er het beste uitkomen. Aankomend weekend komen de hekjes beneden er nog bij en binnenkort breiden we m nog uit met een schommel links

    De bankjes die er nog achter staan moet je maar even wegdenken haha

    Wij hebben ook gekozen voor een nieuwe omdat we geen zin hadden in uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. 20180616_193142.jpg

    Ik weet niet waarom ik de foto niet recht krijg
     
  13. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Voor de luie speeltoestelliefhebber: lippets.nl
    Die bezorgen en monteren! Wij hebben nu 2 jaar een speelhuis en hij ziet er nog uit als nieuw! Wij hebben de 140 cm hoge (ze hebben ook 120cm) maar onder de 140 cm hoge kunnen de kinderen tenminste ook lekker staan!
     
    PenK vindt dit leuk.
  14. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Over 2 weken komt deze in onze tuin. Met een extra veiligheidstrap en een zitje onderin.
    Vond deze kwaliteit een stuk beter als die van Wickey.. en t is geen bouwpakket maar word in grote delen bezorgd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Jammer dat de levertijd zo lang is :cry:
     
  16. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Inderdaad jammer, maar het is het wachten waard. Ik stelde het al 2 jaar uit omdat ik steeds geen zin had om zelf te bouwen. Dus uiteindelijk stond hij nog steeds eerder dan als ik het zelf had gedaan
     

Deel Deze Pagina