Speen afleren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blijdorp, 19 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Hier een ontaarde moeder die dr kind een speen gaf tot ze 3 werd.
    Ze haalde er enorm veel troost uit. Ze kreeg hem alleen met slapen of als ze ziek was.. ik ben vanaf 2.5jaar gaan voorbereiden op het wegdoen van de speen. Ze heeft ze zelf op dr verjaardag weg gegooid. Ze heeft 2 dagen om dr speen gehuild maar na uitleggen dat ze nu 3 was en geen speen meer hoefde was het goed. In slaap vallen was zonder speen geen probleem.
    Mn dochter is overigens super vatbaar voor "grote meid" zijn dus dat was mooi :rolleyes:.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Toen mijn middelste net 2 jaar was, beet ze haar speen kapot. En ik had geen nieuwe meer in huis (niet bewust overigens), het was ook avond, kon ook zeker geen nieuwe halen. Ik heb toen abrupt van die gelegenheid gebruik gemaakt ;). Haar de kapotte speen laten zien en zelf laten weggooien (ook nog even zelf mogen ervaren dat ze hem nu echt niet meer in de mond kon houden) en gezegd dat ze nu dus zonder moest slapen. Want er was (letterlijk) geen speen meer... Een beetje ingespeeld op een 'grote meisjes gevoel' en toen is ze dus zonder gaan slapen. :thumup: Ik was voorbereid op een hoop gedoe en drama, maar het viel allemaal reuze mee. Nog 1 keer moeten zeggen dat speen kapot was ('die hebben we weggegooid, weet je nog?') en omdat ze dit goed begreep en ook wist dat het waar was, kon ze zich er makkelijk bij neerleggen. Ik was echt verbaasd hoe soepel dat ging :rolleyes:...

    Heb tegelijkertijd (zelfde avond) toen speen van oudste (4 jaar) kapot geknipt achter zijn rug om, 'verbaasd' laten zien (aaah, hij is kapot! :p) en zelfde riedeltje. Hij was enorm speenverslaafd, maar ook hij deed het eigenlijk uitstekend op deze manier...

    Daarom deze 'succes-formule' herhaalt bij de jongste toen ze net 2 jaar was. En ook bij haar ging dit eigenlijk vlekkeloos, ondanks het feit dat ook zij enorm speenverslaafd was.

    Dus... zo heb ik het gedaan :thumup:!

    (op leeftijd van 13-15 mnd zou mission impossible zijn geweest... dat zegt mijn gevoel althans)
     
    Blijdorp en Bezige bij vinden dit leuk.
  3. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Vind het wel echt een top idee :)
    We hebben besloten t uit te stellen tot na de 14 maanden sprong :) krijgen nu steeds een stervende zwaan-act haha.
     
  4. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zoon heeft ook nog een speen.
    Hier ook zo (niet eens alleen tijdens het slapen, al zijn we aan het afbouwen)..
     
    Blijdorp en Biny vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina