Spelconsole

Discussie in 'De lounge' gestart door Bernie, 25 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bernie

    Bernie Actief lid

    11 feb 2009
    250
    11
    18
    ik weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar ik probeer het toch maar even. Voor onze zoon die negen wordt zijn we aan het nadenken over een spelcomputer. Aangezien ik er nooit zelf een heb gehad (noch gezien:oops:) ken ik er helemaal niets van en zie ik door de nintendos en xboxen het bos niet meer. We zoeken iets waar hij enkele jaren mee vooruit kan, waar niet alleen maar schietspelletjes op zitten en waarbij ook andere kinderen (en ouders...) af en toe kunnen meedoen. Duuuuss
    -welke console vinden jullie het beste?
    -komen ze met spelletjes al erop of moet je die er los bijkopen?
    Bdankt alvast!
     
  2. annelie566

    annelie566 Niet meer actief

    Wat voor spelletjes vind hij zelf leuk om te doen?

    Wij hebben een ps4 en een nintendo switch. Beide zijn leuk. Nintendo vooral voor de eigen games(Mario, Mario kart, Zelda), ook echt geschikt voor kinderen en het hele gezin.

    Maar nintendo heeft weinig third party games(dus vooral eigen games, maar weinig van andere ontwikkelaars). Wat dat betreft zou een ps4 of een Xbox beter zijn. Maar nogmaals, hangt een vanaf wat hij leuk vind. De ps4 gaat al jaren mee maar ik hoorde gisteren op de radio dat ze nog van plan zijn hem nog wel eventjes aan te houden. De switch is nu een jaar oud dus die blijft ook nog wel even. Zijn inmiddels ook wel leuke spelletje voor.

    Ik vind zelf de switch leuker omdat die ook als handheld kan en ik Nintendo games sowieso veel leuker vind. Mijn man was niet overtuigd, vond het maar een raar ding maar zei vorige week dat hij het nu toch wel heel erg leuk vind.

    Meestal komen ze niet met spelletjes al zijn er soms wel acties. Mijn kinderen zijn zelf nog te jong om te gamen al vinden ze het wel heel leuk om samen Mario kart te doen.

    Xbox komt hier het huis niet in.
     
  3. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wij hebben de Playstation 4 Pro, Xbox komt er hier niet in maar dat komt omdat wij Sony fan zijn ;)

    Je hebt echt enorm veel verschillende soort spellen voor zowel jong en oud. Het is echt zo leuk, zelfs ik gebruik er het wel eens ;)

    Mijn kids zijn 11 en 7 en de oudste speelt graag online met zijn vriendjes Fortnite en de jongste één of ander cryptische zoek spel ofzo.

    Nintendo's gaan hier ook al jaren mee, zijn hele goede dingen en ook handig want die kan je dan ook weer mee nemen tijdens een lange reis in de auto bijvoorbeeld.

    Wij hebben ook een Wii maar sinds we de PS4 hebben gebruiken we die zelden. Ik gebruik hem eigenlijk alleen nog om mijzelf te wegen hahaha.
     
  4. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik vind zelf Nintendo leuker voor kinderen vanwege de spelletjes. X-box vind ik sowieso niks. En PlayStation is toch voornamelijk spellen voor wat oudere kinderen en volwassen met schieten, vechten, missies etc. Er zijn natuurlijk wel kinder spelletjes maar krijg altijd het gevoel dat dat een soort van ‘omdat het moet’ is, zodat er voor kinderen ook was is. Terwijl die zich eigenlijk richt op pubers die elkaar online willen afknallen. :D

    De Switch is nog niet zo lang uit dus die gaat nog wel even mee. En veel spellen van Nintendo zijn backwards compatible. Dus dat betekend dat je met een ‘oude’ console ook nieuwe spellen kunt spelen. Dus als de Switch 2 zou uitkomen kun je nog voorruit. De Wii is een ander soort console, daar kun je spellen die voor de Switch zijn, niet op spelen.
     
  5. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat valt echt reuze mee hoor, er is echt zoveel leuks voor de jongere kinderen. Rime is bijvoorbeeld een erg leuk spel. Geen vechten ofzo maar een denk spel ook voor kinderen, dan kunnen ze iedere keer een stapje verder in het spel door soort puzzels op te lossen. En dan niet puzzels in de zin van bord puzzels nee ze moeten stenen schuiven, of een vos wat te eten geven zodat hij weg rent, de zon in een bepaalde richting draaien etc. Echt heel leuk. Maar je hebt ook Sims waarbij ze huizen kunnen bouwen en ook opdrachten kunnen doen. Dus er zijn echt genoeg spellen. Je hebt trouwens ook hele leuke familie spellen zoals bijvoorbeeld Singstar, moet je met het hele gezin Karaoke doen :roflmao: Hilarische! Of de buren dat ook vinden dat weet ik niet maar wij liggen telkens in een deuk. Dus ik deel niet je mening dat het alleen gericht is op tieners en volwassenen. ;)
     
    iMoeder vindt dit leuk.
  6. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dan is dat wel verbeterd inderdaad. Mijn puber speelt voornamelijk Call of Duty achtige spellen op de PlayStation. Gelukkig op zijn laptop wat meer constructieve spellen met dingen bouwen en zo. :rolleyes:

    Maar ik ben sowieso fan van Mario, Zelda, Kirby, Donkey Kong, Yoshi etc. Dus ik ben gewoon bevooroordeeld. :D
     
    Debaky vindt dit leuk.
  7. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.177
    386
    83
    Wij hebben een xbox one en Nintendo switch. Dochter speelt meeste op xbox. Ze minecraft veel en soms roblox. Op de switch supermario.
    PlayStation vinden wij dan weer niks.
     
  8. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Onze zoon wordt in het najaar 8 jaar. Wij hebben een Playstation 4; hier speelt hij voornamelijk spelletjes als Knack en soortgelijke op. Wij hebben ook een Nintendo Switch. Deze is erg leuk. Hier speelt hij Mario Kart op, Mario Odyssey en Zelda. Wij vinden beide consoles erg leuk maar als het meer voor je zoon alleen is zou ik voor een Switch gaan. Deze is ook net uit dus kan voorlopig nog wel mee.
     
  9. Knuffelmonster

    Knuffelmonster Bekend lid

    15 nov 2014
    755
    254
    63
    Wij hebben een Xbox met Kinect en dat is super leuk!

    In de zomer vakantie krijgt ze een nintendo switch, dus weet nog niet zeker maar ik gok dat ze die super gaat vinden. Oma heeft een 3ds met Mario en dat vindt ze geweldig. Ik heb voor nu alleen nog maar splatoon en Mario kart gekocht. Straks in december komt de nieuwe minecraft uit en krijgt ze die voor haar verjaardag
     
  10. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Wij hebben een Nintendo 2ds xl.
    Voor een manneke van 9 zou ik voor de Nintendo switch gaan. De ds is leuk maar de switch lijkt me op alle gebieden veel beter + kan je ook mee op de tv.
    Mario spellen zijn bij zoontje een hit.
     
  11. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hahah herkenbaar hoor, wij zijn hier ook erg fan van Mario en hebben daarom ook de Wii en de Nintendo's ;)
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Wij hadden een Wii, maar hebben die ingeruild voor een Playstation 4.. eerst ging het vooral om Fifa, maar momenteel is het natuurlijk vooral veel Fortnite.
     
  13. Syl72

    Syl72 Bekend lid

    14 mrt 2008
    816
    176
    43
    Voor een kind van 9 zou ik een Playstation 4 kopen. Het spel Fortnite is gratis en kunnen vriendjes online spelen. De meeste spellen moet je wel kopen. Spellen voor een xbox vind ik vaak wat kindser.
     
  14. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Maar Fortnite is echt een schietspel. Daar vind ik 9 wel een beetje jong voor?
     
  15. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Voor mij ook een stukje jeugdsentiment nog. :D
     
    Debaky vindt dit leuk.
  16. crystals

    crystals Actief lid

    20 okt 2015
    404
    95
    28
    Eerlijk gezegd zou ik het nog uitstellen. Zeker als hij er niet om vraagt. Aan de andere kant snap ik het ook wel, dat klasgenoten allemaal fortnite aan het spelen zijn. Als ik zou moeten kiezen vraag wat je kind leuk vind, welke spelcomputer heeft zijn klasgenoten/vrienden. Dan zou ik het zelfde kopen,wel zo leuk als ze allemaal tegen elkaar kunnen spelen.
     
  17. Ahava

    Ahava Fanatiek lid

    27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Wij hebben de Nintendo Switch (kinderen zijn 9, 7 en 5). Ik vind de spellen voor de Switch veel kindvriendelijker, geen echte schietspellen e.d. Plus de handheld modus is ook echt wel fijn/leuk!
     
  18. Ahava

    Ahava Fanatiek lid

    27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Klopt ja, leeftijdsadvies is 12+
     
  19. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Alleen als plus abbonee toch?
     
  20. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Wij hebben de Xbox one, maar er wordt nauwelijks op gespeeld. Heel soms speelt onze zoon Lego Dimensions of spelen mijn man en ik een spelletje 's avonds. Verder heeft hij nog een Nintendo DS met tig Mario spellen, maar ook hier wordt wisselend op het gespeeld.
     

Deel Deze Pagina