Spelletje

Discussie in 'De lounge' gestart door Ongeduldje31, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ongeduldje31

    Ongeduldje31 Fanatiek lid

    16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Binnenkort organiseer ik een bbq. Nu ben ik nog op zoek naar een leuk spel/quiz
    Wat we tussendoor kunnen doen. We zijn met ongeveer 15 personen in de leeftijd tussen de 30 en 40.
    Zat al te denken aan soort van wie is het.. of een soort van jongens tegen de meisjes..
    Moet niet al teveel Voorbereiding kosten...
    Kom maar op met jullie goede ideeën!
     
  2. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Ik hou van Holland spel
     
  3. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    30 seconds
     
    maansneeuw en Ongeduldje31 vinden dit leuk.
  4. fafa

    fafa Niet meer actief

    Wat misschien leuk is om tijdens de hele avond te doen is een moordspel:

    Je geeft iedereen een papiertje met een naam erop. Persoon A krijgt de naam van B. Persoon van B van C etc...

    Dat is degene die je moet "vermoorden". Dat doe je door te zorgen dat je alleen bent met je slachtoffer -er mag dus niemand anders in de ruimte zijn- en je hand op zn schouder te leggen en te zeggen: "jij bent dood".
    Dan krijg je van je slachtoffer het papiertje waar zíjn slachtoffer op stond en dat wordt dan jouw nieuwe doelwit.

    Grappig als mensen elkaar dan bijvoorbeeld met smoesjes naar de keuken proberen te lokken of elkaar op staan wachten in de gang bij het toilet :D.

    Edit: en wie aan het einde van de avond de meeste papiertjes heeft, wint natuurlijk.
     
    owly, maansneeuw, Ongeduldje31 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Wat is dat voor spel?
     
  6. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Weerwolven misschien?
     
    fafa vindt dit leuk.
  7. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Een petje op/petje af quiz met smeuige vragen over de genodigden.
    Of als je een groot scherm hebt en iedereen heeft een smartphone kun je zelf een quiz maken met Kahoot. Dan moet iedereen antwoord geven op zn mobiel en zie je na afloop meteen wie de hoogste score heeft. Heel profi!
    Je kan dan bijvoorbeeld iedere genodigde 3 stellingen over zichzelf mee laten brengen en maar 1 is er waar en per quizvraag moet iedereen de ware stelling kiezen. Is heel leuk om mensen beter te leren lennen.
     
    Ongeduldje31 vindt dit leuk.
  8. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Een bordspel. Je speelt het in teams. Minimaal 2 personen per team maar je kan bv. ook 3 teams van 5 maken. Doel is om zo snel mogelijk de finish te bereiken. Om daar te komen moet je in 30 seconden 5 begrippen (die staan op kaartjes) omschrijven zonder tactieken als klinkt als en vertalen e.d. Je team moet raden en aantal goede antwoorden mag je vooruit. Er is nog een dobbelsteen met 0-1-2 en die moet je weer aftrekken van de goede antwoorden.

    Levert hilarische momenten op want 30 seconden is kort en sommige begrippen zijn best lastig :D. Hier spelen we het regelmatig in zowel de vriendengroep van mijn vriend als die van mij.

    https://www.bol.com/nl/p/30-seconds-bordspel/1004004011473592/
     
    owly vindt dit leuk.
  9. mosterd

    mosterd Actief lid

    7 okt 2013
    290
    86
    28
  10. Ongeduldje31

    Ongeduldje31 Fanatiek lid

    16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    30 sec is leuk! Dat ik daar niet aan gedacht heb.. dat moordspel klinkt ook leuk
    Weerwolven ken ik niet..
     

Deel Deze Pagina