Harde buiken bij 18 weken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lolsmurf, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolsmurf

    lolsmurf Actief lid

    5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Sinds een paar dagen heb ik af en toe last van harde buiken. Ik vraag me af of dit niet vroeg is omdat ik nog maar 18 weken ben. Door omstandigheden ben ik wel ontzettend gestrest... Waar ligt de grens dan precies wat acceptabel is qua harde buiken?
     
  2. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Harde buiken kun je al vrijwel direct in de zwangerschap krijgen volgens mij. Het is een teken dat je meer rust moet nemen. Zolang ze niet pijnlijk zijn is het niet verontrustend.
    Het kan ook duiden op een blaasontsteking!
     
  3. FEE88

    FEE88 Niet meer actief

    Hier idd ook vaak harde buiken bij mij komt het omdat ik pds heb en mijn darmen zonder medicatie nogal van streek zijn ;) idd wat rustiger aan doen als het kan...
     
  4. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Ik had vooral bij mijn dochter ook vanaf een week of 18 regelmatig harde buiken. Kaart het bij je volgende vk-bezoek in ieder geval aan en probeer je rust te pakken wanneer mogelijk.
     
  5. krabbeke

    krabbeke Actief lid

    30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde. Ik had het vooral s'avonds en s'nachts. Dit verteld bij mijn verloskundige en zij zei dat het heel normaal is. Vooral bij nr 2 is je baarmoeder blijkbaar gevoeliger. Het kon geen kwaad zolang je het niet te veel hebt. Dan is het een teken dat je wat rustiger aan moet doen.
     
  6. Vioow1992

    Vioow1992 Actief lid

    27 nov 2012
    248
    0
    0
    Ik had ook al vanaf 18 weken harde buiken, en dit is mijn eerste zwangerschap. Mensen om mij heen vonden dit erg vroeg. Maar volgens mijn vk kon dit gewoon en was het gewoon een teken dat ik te druk was geweest.
     
  7. shahrazed

    shahrazed Fanatiek lid

    12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook al last van, en 2 weken geleden ook al. Is gewoon een teken dat je rustiger aan moet doen. Maar ja, kan bij mij ook niet altijd.
     
  8. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik heb in beide zwangerschappen al heel vroeg harde buiken gekregen (18-20 weken, zoiets). Meestal wilde ik dan net even te snel bewegen. Als het maar weer afzakt zodra je rust neemt, is het oke. Ben beide keren bevallen na 40 weken :)
    Bespreek het even met je vk bij de volgende controle, maar volgens mij is er geen reden om je zorgen te maken.
     
  9. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Mee eens.
    Laat voor de zekerheid even je urine bij de huisarts controleren op blaasontsteking...kun je gewoon je plasje heen brengen.
    Verder inderdaad luisten naar je lichaam..veel rusten en stress voorkomen.
     
  10. Leeuwtje83

    Leeuwtje83 VIP lid

    8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Had ik bij Miriam ook. Volgens mijn VK was ik er vroeg bij, maar was er niets aan het handje :)
     
  11. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    ik had toen ook vaak harde buiken, meestal in rusttoestand als ik op de bank lag, nu heb ik ze veel minder vaak, bijna niet meer in vergelijking met toen ik 18-20 weken was
     
  12. o0melis0o

    o0melis0o Actief lid

    29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Ik had ook rond de 18weken wel vaker last van harde buiken. Waren niet pijnlijk ofso en trokken ook snel weer weg.
    Ik probeerde en doe ik nog steeds, zoveel mogelijk rust te pakken en dan trok het ook weer snel weg. Ben ondertussen bijna 29weken en af en toe heb ik dat ook nog wel eens. Gewoon proberen zoveel mogelijk rust te pakken wanneer het gaat en even in de gaten houden. Als je je er echt niet prettig bij voelt, gewoon even naar je VK bellen :)
     

Deel Deze Pagina