Spiraal en eisprong

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Meisje012, 28 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje012

    Meisje012 Actief lid

    28 okt 2016
    214
    1
    18
    Hallo dames,
    De meesten zullen denken dat kan niet! Maar ik heb een eisprong gehad afgelopen weekend terwijl ik een spiraal heb:eek:
    De spiraal zit er 3,5 maand in en 3 weken geleden gecontroleerd. Ik dacht te merken dat de huisarts twijfelde of hij goed zat maar vertelde toch dat alles oké was.
    Nu afgelopen donderdagnacht kreeg ik een bekend soort buikpijn links, ik dacht meteen: eisprong! Maar dat zou niet moeten kunnen?! Ik had nog ovu testen liggen en die heb ik voor de zekerheid gedaan afgelopen zaterdag, een knaller!!
    Pfff heel eerlijk gezegd kan ik er niet een zwangerschap bij hebben:oops: Ik heb nog steeds therapie voor mijn rug/bekken ivm mijn zwangerschappen. Alles begint eindelijk een beetje pijnvrij te worden....
    En afgezien van de rug/bekken, mijn dochter is nog maar 6 maand!

    Meer dames zwanger geworden terwijl ze een spiraal hadden? Ik heb bewust naar 3 maand al een spiraal laten zetten omdat mijn dochter ook al door de pil heen kwam.

    Mijn hoofd raast alle kanten op en voel me eerlijk gezegd vreselijk :(
    Bedankt voor het 'aanhoren' van mijn verhaal, het klinkt zo ondankbaar om niet 'blij'' te zijn met een vet nieuwe zwangerschap terwijl er zoveel mensen graag een kindje willen
     
  2. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Heb je een hormoon of een koperspiraal want volgens mij is het met een koperspiraal heel gebruikelijk om een eisprong te hebben. En ook bij een hormoonspiraal kan dit zo zijn. Een spiraaltje werkt op diverse manieren om een zwangerschap te voorkomen. Ik vond bijvoorbeeld dit:

    Bekijk bijlage 536592

    Misschien een idee om even de bijsluiter van je spiraal te lezen dan weet je hoe het zijn werk doet ;).
     
  3. Meisje012

    Meisje012 Actief lid

    28 okt 2016
    214
    1
    18
    Ik heb een koperspiraal en weet hoe hij werkt
    Eisprong is op zich niet raar!
    Maar ik en mijn vriend zijn behoorlijk vruchtbaar dus bij mij gaan dan alle alarmbellen af

    Wel inmiddels bij de huisarts geweest en de spiraal blijkt niet helemaal juist te zitten. Innesteling is nu wel mogelijk mocht het eitje bevrucht zijn...
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Je hebt met de spiraal gewoon een eisprong alleen het kan niet innestelen....

    Dit heeft de HA mij voorgelegd toen En dat je dus evt ook bevrucht kan raken maar omdat jet niet kan innestelen het niet doorzet, ze heeft mij toen evraagd daar over na te denken of ik dat wel wilde
     
  5. Meisje012

    Meisje012 Actief lid

    28 okt 2016
    214
    1
    18
    Ja klopt, lastige keuze! Maar het was nog mijn enige keuze behalve sterilisatie.
    Uiteraard is er het condoom maar dat is voor ons geen optie
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Maar als je dat weet hoef je toch niet in paniek te raken als je een eisprong voelt :)
     
  7. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.146
    5.092
    113
    Je vriend kan zich ook laten steriliseren :).
     
  8. Meisje012

    Meisje012 Actief lid

    28 okt 2016
    214
    1
    18
    Mijn gevoel gaf al aan dat er iets niet klopt, en dat blijkt dus ook want de spiraal zit niet goed. En nu dus wel kans op innesteling zei de huisarts..
     
  9. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Koper is giftig voor zaadcellen. Belangrijkste werking is dan ook simpelweg zaadjes dood maken voordat ze het eitje kunnen bereiken. Mocht er dan toch een tussendoor glippen en bevruchting plaatsvinden dan zorgt de aanwezigheid van spiraal (en vooral ook weer de 'giftige' invloeden van koper) dat innestelling erg moeilijk wordt.

    Kans blijft dus (heel) klein. Al weet ik ook (uit eigen ervaring) dat de werking afneemt als spiraal niet op de juiste plaats zit.

    Eisprong staat hier helemaal los van. Als het goed is heb je die iedere maand met een koperspiraal...
     
  10. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Oké, uit je OP bleek iets anders...

    Maar fijn dat je HA er naar heeft gekeken en actie onderneemt.
     
  11. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Op verzoek gesloten.

    Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl
     

Deel Deze Pagina