Spiraal verwijdert, 2 dagen later een bloeding.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door TigerMom, 14 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerMom

    TigerMom Fanatiek lid

    10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Hallo!

    Ivm vele klachten heb ik de spiraal laten verwijderen. Nu twee dagen later heb ik sinds vanmiddag een bloeding. Is dit dan ook mijn menstruatie? Toen ik 7 jaar geleden mijn spiraal liet verwijderen heb ik nooit een bloeding gehad, want ik was toen direct zwanger.

    Ik vraag mij af of dit mijn menstruatie is, zodat ik mijn cyclus in kaart kan brengen zodat het qua veilig vrijen nog veiliger gemaakt kan worden (bijv. rondom eisprong even geen seks). Want ik ben niet geheel overtuigd van de veiligheid van condooms, aangezien dat dus al eens eerder mis is gegaan.

    Het is wel echt de hoeveelheid bloed, tot nu toe, wat ik normaal bij een menstruatie had. Het stroomde er vanmiddag gewoon uit.
     
  2. PerfectLittleTwin

    PerfectLittleTwin Bekend lid

    11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Ja ik heb hem toen wel gerekend als menstruatie en had gewoon een nette cyclus van 28 dagen.. daarna weer nieuwe menstruatie en was toen 30 dgn. Dus zou het gewoon rekenen als menstruatie, normaal wordt het ontrekkingsbloeding genoemd dacht ik?
     
  3. TigerMom

    TigerMom Fanatiek lid

    10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Ja, geen idee of dat ook kon bij een spiraal. Bij de pil heb ik hier wel vaker van gehoord ja. Maar goed, omdat de hormonen van de spiraal ook in je bloedbaan terecht komen zou het inderdaad net zo goed een onttrekkingsbloeding kunnen zijn ja. Dankjewel voor je reactie!

    Zou wel verklaren waarom ik binnen een paar uur na het verwijderen enorme stemmingswisselingen kreeg. Jemig, heb nog nooit zo snel gewisseld van gelukkig, naar huilen, naar woest zijn enz enz.. Haha..
     

Deel Deze Pagina