Spoed: borstvoedingsvraag

Discussie in 'Voeding' gestart door wwrr, 22 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik lig momenteel sinds vanochtend in het ziekenhuis en krijg antibiotica en prednison. Nou gaat dat niet samen met borstvoeding. Op zich geen drama want... mijn zoontje is al ruim twee jaar. Maar hij vindt het zo fijn, hij valt alleen zo in slaap voor een dutje, s avonds overigens niet dan lezen we daarna nog fijn een boekje en zo. Maar ik kijk er wel tegenop om hem straks te moeten zeggen dat het echt niet kan, is weet zeker dat hij dat heel erg gaat vinden. Ergens denk ik, laat het dan nu maar op deze manier voorbij zijn want een keuze heb ik toch moet. En ook denk ik: hoe stabiel is de borstvoeding nu, kan ik na afloop van de kuur eventueel nog een keer proberen? Ik wil dat lieve kleine hartje niet breken en wilde zo graag afwachten wanneer hij er klaar voor was om te stoppen. Heeft er iemand advies, iets bemoedigends of wat dan ook om mij even uit dit dipje te helpen?
     
  2. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.935
    3.117
    113
    Rian85 vindt dit leuk.
  3. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    En als het echt niet samengaat, zou ik kolven, weggooien en dan na de kuur weer voeden.
    Ik heb zelf rond die leeftijd een weekje niet gevoed en daarna was mijn productie echt flink gekelderd. Mijn zoontje is toen gestopt.
     
  4. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Bedankt voor je reactie! Doxycycline is het... was het ook niet zo dat je met de meeste middelen alsnog zou kunnen voeden na zoveel uren? Ik heb ooit iets gelezen daarover maar geeeen idee meer waar ik dat moet zoeken.
     
  5. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Bedankt voor de tip! Alleen weet ik niet in hoeverre dat nog zin heeft omdat ik sterk het vermoeden heb dat meneer het gewoon heerlijk vindt om te zuigen, maar veel krijgt ie niet meer binnen. Laatst op een avond eens geluisterd of hij wel slikte en in tien minuten tijd maar liefst vier hele slokken doorgeslikt, terwijl hij met alle macht zat te zuigen. Hij was wel heel moe en viel in slaap na die tien minuten. Daarom betwijfel ik of ik er met een kolf nog wel wat uit krijg. En stiekem vind ik het een klein beetje gênant om die situatie hier uit te gaan leggen, ik merk steeds meer dat mensen het toch maar gek vonden ket zo’n groot kind. Ik zal het eerst eens handmatig proberen anders, kijken of er überhaupt nog wat uitkomt.
     
  6. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.935
    3.117
    113
    https://www.lareb.nl/teratologie-nl/borstvoeding/#TOC_Tetracyclines2 Doxycycline is 'waarschijnlijk veilig' . Met een kind van twee dat niet alleen afhankelijk is van je bv zou ik dat zonder probleem aandurven.
    Ik zou zeggen, laat hem lekker drinken als hij op bezoek komt, en ga er thuis gewoon mee door. En geef je arts de website van Lareb teratologie door....Dat scheelt misschien weer voor andere moeders.
    Sterkte en ik hoop dat je snel weer opknapt!
     
  7. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Zo ging het hier ook op het laatst, met kolven kreeg ik er ook niks meer uit. Mijn zoon is toen zelf gestopt, hij vroeg ‘s avonds niet meer om de borst, maar om een slokje water ;)
     
  8. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Als hij ook zo makkelijk reageert dan vind ik het ook geen probleem.
     
  9. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    De hoeveelheid die hij nog binnenkrijgt is natuurlijk minimaal, dus daar zit wel wat in. Ik geloof dat ik een kuur van een week heb dus dat valt dan onder kortdurend.

    Vandaag heeft hij niet gedronken, normaal doet ie twee of drie keer een slokje per dag. Als hij morgenochtend op bezoek komt laat ik hem eerst drinken als hij wil en dan neem ik die antibiotica. Vier slokjes melk met een geringe hoeveelheid medicijn dat hoogstwaarschijnlijk veilig is. Dat klinkt niet heel eng!
    Bedankt voor je hulp, dat stelt me gerust.
     
    Elsss vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina