SPOED! Man door rug gegaan, baas gelooft hem niet en laat hem doorwerken!

Discussie in 'De lounge' gestart door Veraenroy, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veraenroy

    Veraenroy Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Hallo Dames.
    Mijn man is zojuist door zijn rug gegaan, en nu heeft hij zijn baas gebeld en die gelooft hem niet en laat hem doorwerken.
    Hij heeft vorige week ontslag genomen per 30 nov en zijn baas denkt dat hij onder zijn uitwerkperiode probeert uit te komen, dit is echter helemaal niet het geval!!!!!!

    Wat moet hij doen????
     
  2. Skye

    Skye Niet meer actief

    Nou heel simpel............gewoon niet gaan. Ja sorry hoor. Je kan toch niet werken als je door je rug bent gegaan en je vergaat van de pijn. Laat hem naar de dokter gaan en laat de dokter zijn baas bellen. Ik zou echt gewoon nog een keer bellen en zeggen dat hij echt niet komt.
     
  3. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Wat hij moet doen??? Gewoon naar huis gaan! Als zijn baas hem niet gelooft stuurt ie de arbo-arts maar langs. Simpel zat!
     
  4. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Wat is het ergste dat kan gebeuren als je man toch niet komt opdagen?

    Ontslagen worden. En inderdaad, dat heeft je man zelf al gedaan dus wat is het risico? Gewoon thuisblijven dus.
     
  5. EnBee

    EnBee Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Inderdaad gewoon thuis blijven.
    Je kan toch niet gaan werken als je door je rug bent gegaan?
    De werkgever zou denk ik niet de arbo-arts langssturen, omdat dit best een hoop geld kost. Gezien hij volgende maand toch stopt met werken bij die werkgever, lijkt mij dit onzin.
    Ziek is ziek, en jouw mannetje kan zelf bepalen wanneer hij niet in staat is om te werken, daar heeft zijn werkgever niks over te zeggen hoor.
     
  6. Veraenroy

    Veraenroy Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Hij is al op het werk, en hij heeft zojuist met een zak grind (25kg) op z'n schouder een verkeerde beweging gemaakt. Hij zal al helemaal vast ook omdat hij vorige week 54 uur gewerkt heeft en met die zak net schoot het hem in z'n rug. Hij heeft zojuist zijn oude bazin gesproken (moeder van zijn huidige baas) en zij zou kijken wat ze voor hem kon doen, want zij weet dat hij niet zomaar zich ziek meld, zelfs niet nu hij daar stopt met werken.
     
  7. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    wat n onzin gewoon gaan punt hij kan m toch niet meer ontslaan en dwingen om te blijven :S ook al heeft die pijn aan zn rug hij kan toch wel ruggengraat tonen of niet :D
     
  8. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Hij hoeft echt niet te gaan afwachten óf ze iets voor hem kan betekenen. Straks zegt ze dat ie toch door moet werken en dan, is ie dan van plan om te blijven??? Hij moet gewoon naar huis gaan. Jammer voor zijn baas dan dat ie zo achterdochtig is....
     
  9. Skye

    Skye Niet meer actief

    Echt serieus............wat doet je man daar nog. Sorry hoor, maar hij heeft echt geen ruggengraat. Ik was allang weggeweest
     
  10. Veraenroy

    Veraenroy Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ja dat kan hij zeker, maar hij is bang dat ze zijn ziekte periode niet in zijn uitwerkperiode laten vallen, en hij dan langer moet uitwerken, terwijl hij zijn nieuwe contract al heeft getekend bij zijn nieuwe baas.
     
  11. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja zo werkt dat dus niet he zijn ziekte periode hoort bij zn uitwerktijd daarvoor hoeft ie echt niet langer uit te werken hoor
     
  12. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Nou volgens mij kan dat helemaal niet hoor. Als hij heeft opgezegd en zich aan zijn opzegtermijn heeft gehouden dan geldt die gewoon ongeacht of hij ziek wordt of niet. Ik zeg het nog maar een keer: Hij moet gewoon naar huis gaan!
     
  13. Tania

    Tania Fanatiek lid

    13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik neem aan dat als hij door z'n rug gegaan is hij niet eens meer kán werken. Dus wat wil hij anders gaan doen dan? De hele dag kijken hoe z'n collega's aan het werk zijn?
    Gewoon naar huis gaan en laat ze dan de arbo maar langs sturen als ze hem niet geloven.
     
  14. Veraenroy

    Veraenroy Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Hij belde net, ik moest een afspraak voor hem maken bij de huisarts voor vandaag. En als hij deze niet kon krijgen, moest hij dat tegen de baas zeggen en dan zou de baas wel even na de huisarts bellen. Wat een lapswans!!

    Ik heb gebeld, en hij kon pas om 16.20 terecht, ik tegen hem gezegt dat hij zijn baas maar moest bellen tot hij nu na huis ging en als hij hem niet geloofde dat hij de arbodienst maar langs moest laten komen. Dan heeft hij meteen een probleem, want hij houdt zich niet aan de arbeidsinspectievoorwaarden houdt!
     
  15. lautjuhhh

    lautjuhhh Niet meer actief

    Goedzo je kan je vent eecht niet laten werken als hij door zn rug gegaan is! gewoon lekker thuis plat op de bank of bed en vanmiddag naar de huisarts!
     
  16. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Ik snap de onzekerheid, maar als die man niet uit zichzelf naar huis zou komen zou ik hem halen...!

    Dit kan toch niet... Tis zijn gezondheid.. Hij moet nog langer mee dan vandaag... En het zou prettig zijn dat als ie bij zijn nieuwe baas moet beginnen zijn rug weer over is..

    Het is niet je partners probleem maar het probleem van zijn baas. Als hij het niet gelooft, moet hij maar kunnen aantonen dat je partner het niet in zijn rug heeft...

    En je partner dan ook nog zulke zware dingen laten doen... sorrie hoor... Maar daar had ik werk van gemaakt!
     
  17. Bebek Istiyorum

    Bebek Istiyorum VIP lid

    24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Als je man al getekend heeft dat ie per 30 november ontslag neemt, dan kunnen ze hem met geen mogelijkheid langer laten doorwerken!!
    En met het gedrag van die baas zou ik al helemaal zo klaar zijn dat ik accuut alles uit mijn handen zou laten vallen en aan mijn eigen gezondheid zou denken en naar huis gaan!!
    Die baas lult maar wat, want een huisarts gaat niet op commando afspraken maken hoor. Daar hebben ze een arbo arts voor. Wat een flapdrol die kerel zeg!
    Sterkte voor je mannetje en gewoon lekker thuis is bed gaan liggen en aan zijn gezondheid denken, zodat ie straks bij zijn nieuwe baas weer fit kan starten!!
     
  18. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Nou ik word alleen al door het lezen kwaad!! Bel hem op en zeg dat hij nu naar huis moet komen en als dat niet kan wegens de pijn haal hem op!!! dit kan echt niet!

    En als die baas het hoog wil spelen laat die arbo maar komen hoor hij staat volledig in zen recht....en ziek is ziek heeft niets met uitwerktijd te maken!
     
  19. tweemeisjes

    tweemeisjes Niet meer actief

    Wat een eikel van een vent!
    Haal hem nu nog op met de auto, auto in.. en wegwezen!
    Amehoela zeg.. ik ben me aan het oprijgen als ik het al doorlees. Dit is niet verantwoord... bah. Hij moet straks harstikke lang herstellen.. te ziek voor woorden van die vent.

    Oh ja, en de arbeidsinspectie even inschakelen want zo ga je niet met mensen om..
     
  20. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hey Vera!

    Mannetje ophalen,naar de dokter en Arbo bellen.
    Die baas is echt niet lekker hoor.
     

Deel Deze Pagina