[Spoilers] Harry Potter.

Discussie in 'De lounge' gestart door Amanthis, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nachtvliinder

    nachtvliinder Fanatiek lid

    20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    heb hem ontvangen raccon!
    ga der eens in beginnendnek ik haha maar eerst hier eens wat doen *schaam*
     
  2. Niet meer actief

    :oops:

    hihi
     
  3. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik vind het wel lang duren voordat marcel(neville) erin voorkomt, had gedacht dat zijn en Loena(Luna) rollen groter waren in het laatste boek.
     
  4. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik heb nog een vraag:

    Ik heb niet helemaal begrepen (en dat ligt aan mijn engels denk ik) waarom Draco degene was die heerser was over the elder wand.

    Wie legt me dat even uit?

    Linda
     
  5. Djaminah

    Djaminah Actief lid

    23 mei 2007
    276
    1
    0
    Utrecht
    Snape was in elk geval niet de meester, omdat hij Dumbledore met zijn toestemming vermoordde. Draco heeft de 'wand' toch van Dumbledore afgepakt (in deel zes)? Dus daarmee had hij Dumbledore verslagen en daarom werd hij de echte meester.

    Raccon ik ga je pb'en ben echt heel nieuwsgierig naar dat boek!
     
  6. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja Djamina, precies zo zit 't.

    Draco heeft dumbledore "ge-expelliarmust" en daarmee is hij de eigenaar van de elder wand.

    maar jeetje wat heb ik in spanning gezeten zeg tijdens 't lezen van 't boek...(elke keer een paar bladzijden.. zo lastig met een kind :) )

    iig, ik vind 't zielig van Fred.
    maar echt ik wist gewoon toen ook in boek 6, dat spape geen slechterik was... dat hij dit moest doen van dumbledore, dat ze het hadden afgesproken.(and i was right ;) )

    en ik was eignelijk best wel benieuwd naar hoe 't nou zou zijn geweest als harry alle 3 de deatlhy hallow's zou hebben gehad... tegelijk...

    maja het is nu dus afgelopen.. kan 't bijna niet geloven...zucht.... en weetje waar ik ook achter ben gekomen... dat noa(mijn dochtertje) samen met harry op 31 juli geboren zijn ;)
     
  7. Djaminah

    Djaminah Actief lid

    23 mei 2007
    276
    1
    0
    Utrecht
    Ja echt? Wow ik niet, ik was echt zoooo kwaad op Snape! Vond het echt een goed bedacht einde. Maar inderdaad, wel balen dat het over is... van mij had er geen einde aan hoeven komen :oops:
     
  8. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    Oh ja wat ik me ook afvraag hé

    toen Mrs weasley tegen Bellatrix aan 't dueleren was, zei ze "you BITCH"...
    ik vraag me af of dit in de childerens versie ook staat :)

    ben ook benieuwd hoe oud harry's eerste zoon is..
    aangezien ik wel weet dat albus 11 is en lily 9.

    en ik wil ook weten hoe 't nou allemaal gegaan is met ginny en harry... al die leuke dingen weten we niet.. snif.. hahaha !

    misschien kan die schrijver/ster die het boek dat raccon heeft gelezen dat voor ons schrijven :)
     
  9. MollyM

    MollyM Bekend lid

    Dat jullie je deel 6 nog herinneren,ik niet hoor. Misschien moet ik die eerst weer lezen.
     
  10. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    De kinderversie heeft alleen een andere omslag, voor de rest is het precies hetzelfde. Maar het is wel de bedoeling dat de lezers meegroeien met Harry, Ron en Hermione. De verhalen worden steeds spannender, de taal steeds volwassener...
     
  11. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hmmm ja, maar er komen ook weer nieuwe kinderen bij hé... ?

    maja.. ik zou noa boek 7 niet laten lezen voor ze 11 is...(boek 5 en 6 voor dat zelfde geld ook niet hoor) die andere zijn wat kinderlijker nog...

    dachten jullie niet van: Neee, ron en harry hebben ruzieeee...helemaal toen er stond"something had broken between them" dacht ik dat 't over was...
    maar gelukkig kwam hij terug..

    en ook vond ik sneep zijn liefde voor lily wel heel romantisch, ik wist 't al.. ergens in een ander boek kwam 't ook vaag naar voren... en toen dacht ik dat sneep misschien verliefd was op lily.(volgens mij in boek zes ook in "the pensive" met de oclementhie lessen)
     
  12. Veraatje

    Veraatje VIP lid

    22 dec 2006
    12.414
    0
    0
  13. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik vind het wel leuk om te weten, bedankt voor het linkje :D
     
  14. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    maar nu ben ik benieuwd waar ik dat intervieuw kan lezen of zien ..
     
  15. MollyM

    MollyM Bekend lid

    :) ha,ha heb zo gelachen om het interview! Iemand vroeg wat ie met een kappotte nimbus 2000 moest doen, er had een hippogrief op gezeten :) Wel leuk want ze beantwoord ook vragen die je kan hebben naar aanleiding van het boek.
     
  16. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik wist dat ze veel in haar hoofd had zitten, maar zoveel........

    Jammer dat ze in het laatste hoofdstuk de beroepen van Ron, Hermelien, Harry en Ginny niet had verwerkt.

    Linda
     
  17. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    HAHAHa ja daar moest ik idd ook om lachen, en nog serieus beantwoorden echt cool :D
     
  18. Niet meer actief

    Nou, eindelijk het echte boek uit en moet eerlijk toegeven. Het is soms niet altijd leuker, maar wel stukken beter geschreven.

    Vind het erg jammer dat Ginny zo'n achtergrondrolletje blijft hebben vanaf boek 1 t/m 7, daar had zoveel meer uitgehaald kunnen worden.

    En tja, helaas kun je niet alle info over de verdere geschiedenis van alle personages in een epiloog stoppen.
    Dus dat moeten we zelf maar verzinnen. :D
     
  19. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb even gemist hoe Neville nu aan het zwaard kwam, iemand die mij het kan uitleggen?
     

Deel Deze Pagina