Spotje PVV. Zendtijd politieke partijen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Pluk11, 23 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ansji

    Ansji Niet meer actief

    Ik krijg hier echt de kriebels van, hebben we dan helemaal niks geleerd van de geschiedenis?

    Maar goed, gelukkig lijkt de PVV op een langspeelplaat, ze zijn weinig vernieuwend, dus gok (hoop) ik dat ze niet veel nieuwe volgers zullen werven.
     
    Chocolat, HooyoShimbir, Mery en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. fafa

    fafa Niet meer actief

    Nou inderdaad, dit viel me ook al op!
    Dat moet heel welbewust gekozen zijn.

    Ik heb me toen ook zo verbaasd over een uitspraak van een jaar geleden ofzo. Wilders wilde "schoon schip" gaan maken in Nederland. Wtf? Dat had Hitler zo kunnen zeggen in 1937...
     
  3. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Wat wil de PVV hiermee bereiken? aandacht!

    Wat geven wij er aan? aandacht!
     
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    En terecht! We moeten vooral blijven herhalen dat discrimineren en haatzaaien onacceptabel is.
     
    Chocolat en Manque vinden dit leuk.
  5. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Daar ben ik het mee eens maar Wilders is een mediah**r die geilt op dit soort aandacht.
     
  6. lloorrtt

    lloorrtt Niet meer actief

    Ik heb niks tegen de PVV maar dit gaat natuurlijk weer nergens over.
     
  7. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik vind het gewoon absurd. Vooral dat ik niet snap dat we allemaal weten hoe het is gelopen naar aanloop van de tweede Wereldoorlog. En dan nu gebeurd weer precies hetzelfde. Ik denk niet dat het daar op uit draait. Maar Hitler begon ook niet op dag 1 met kampen. Die begon met dit soort propaganda; mensen ontmenselijken. Er een groep van maken i.p.v. individuen en die dan weg zetten als gevaarlijk, crimineel, maatschappij ontwrichtend etc.
     
    kleinepien, Chocolat, Whysteria en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Waarom niet?
     
  9. lloorrtt

    lloorrtt Niet meer actief

    Waarom ik er niks tegen heb of waarom dit nergens over gaat?

    Nouja ik beantwoord wel beide:p.
    Ik heb niks tegen de PVV omdat ik vind dat ze gewoon hun mening mogen hebben.
    Ik vind dit nergens over gaan omdat het gewoon onzin is, het filmpje en hun uitspraken. Ze brengen het alsof de islam echt zo slecht is. Pure haat wat nergens over gaat. Ze maken zichzelf belachelijk en ik hoop toch niet dat er mensen zijn die dit serieus nemen...
     
    iMoeder vindt dit leuk.
  10. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ow oke. Ik snapte even niet wat je bedoelde met ‘heb er niks tegen’. In de zin dat ik dacht, hoe kun je daar nou niet tegen zijn. Maar ik snap wat je bedoeld, je bedoeld de PVV zelf i.p.v. de standpunten.

    Ik maak me verder nooit zo druk om de PVV. Ik vind het eerlijk gezegd steeds sneuer worden. Al snap ik dus echt niet dat mensen daar nog hun stem aan verspillen. Als er iemand een beroepspoliticus is, dan is het Wilders wel. De man zit al eeuwen in de tweede kamer en nog geen bal bereikt.
     
    Zoe123 en lloorrtt vinden dit leuk.
  11. lloorrtt

    lloorrtt Niet meer actief


    Aahh ik ben weer niet duidelijk :o:.

    Het is vooral schreeuwen en haatzaaien.
     
    iMoeder vindt dit leuk.
  12. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik ga het niet eens kijken. Ik wil er geen seconde van mijn tijd aan besteden. Stelletje idioten.
     
  13. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik zat in een verzorgingshuis voor ouderen toen deze reclame op tv kwam. Je had hun gezichten moeten zien:(
    Zodra ik begreep wat het was heb ik het natuurlijk af gezet, maar het kwaad was al geschied.
    De hele avond gingen de gesprekken over WOII. En hoe het ooit mogelijk is dat dit op tv komt.
    De nachtdienst heeft een erg onrustige nacht gehad, want iedereen was van slag.
     
  14. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Wat erg zeg. Dat die mensen dat nog mee moeten maken.
    Ik denkt niet dat de PVV doorheeft wat een leed ze teweeg brengen.
    Of het interesseert ze niets.
     
  15. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ziek! Anders kan ik er niets van vinden!!:|:mad:

    En dan is er beweging die vind dat de 4 mei herdenkingen achterhaald en ver van je bed zijn. Nou... Zie hier! DE reden waarom het na 73 jaar nog altijd zo'n actuele onderwerp is helaas. We hebben echt niets geleerd!
     
  16. Pluk11

    Pluk11 Actief lid

    1 aug 2014
    206
    243
    43
    Ik had een mail gestuurd naar de NPO dat ik geschrokken was van dit filmpje.
    Dit kreeg ik als anteoord.

    Dank voor uw bericht aan de NPO. We begrijpen heel goed dat dergelijke spotjes niet prettig zijn. Helaas mogen we omwille van de politieke vrijheid geen enkel politiek spotje in de zendtijd voor politieke partijen weigeren. De invulling van de zendtijd voor politieke partijen staat daarom helemaal los van de NPO. We adviseren u de volgende blog van onze ombudsman te lezen. Hierin wordt goed uitgelegd waarom de NPO hier niets mee mag doen:https://ombudsman.npo.nl/uitspraken/wie-vult-de-ze.... Deze blog gaat over dezelfde spot van de PVV, maar dan in verkiezingstijd. We begrijpen goed dat u ontzet bent over deze spot, maar we hopen dat u aan het einde van het lezen van deze blog begrijpt dat de NPO hierin geen aandeel treft.

    Onze oprechte excuses voor het ongemak.


    Ik vind het erg raar. Als een politieke partij dus een moort of een verkrachting in dat stukje zendtijd wil laten zien mag dat ook gewoon....
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  17. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ik heb het helemaal gekeken (ben zelf ook moslim) en het eerste wat ik dacht is "jeetje wat is dit slecht gemaakt zeg" :roflmao:

    Het tweede dat ik dacht was: Stel ditzelfde videootje zou worden geplaatst maar dan met Jodendom is..., Christendom is... of Homo zijn is.... Zou dat dan ook mogen worden uitgezonden? Dat liedje van Sanne Wallis de Vries werd al van alle kanten aangeduid als antisemitisme terwijl het puur over het land Israel ging en totaal niet over het geloof het Jodendom.

    Er wordt met twee maten gemeten. Ik heb zelf 0 van de eigenschappen die in het filmpje worden opgenoemd en dat geldt voor alle moslims die ik ken. Hopelijk komt het nooit zo ver dat er inderdaad een herhaling van WOII komt.. Denk het niet hoor. Volgens mij heeft Geert Wilders zijn beste tijd al gehad en zal dit ook wel weer doodbloeden..
     
  18. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Volgens de verklaring van NPO wel...
     
  19. MamaSaartje

    MamaSaartje Fanatiek lid

    13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Kan het me bijna niet voorstellen :roflmao: Maar goed, zelfs als dat zo is vind ik het nog niet kunnen. Het is wel duidelijk wie de haatzaaiers zijn hier en dat zijn niet de moslims...
     
  20. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    De betreffende belangenverenigingen zouden er als de kippen bij zijn en niet alleen voor elkaar krijgen dat verdere uitzending verboden wordt, maar ook dat er een flinke staart aan komt. En dat is het probleem van de moslimgemeenschap, ze missen een krachtige lobby en de gunst van de publieke opinie, waardoor er op deze manier over hen heen gewalst kan worden.
     
    Jackie87 en MamaSaartje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina