Spugen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renaatje86, 12 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hallo!

    Mijn dochter is 13 maanden en sinds zaterdag spuugt ze in eens haar eten eruit. Niet elke keer en niet alles wat ze krijgt. Zaterdag lag na het ontbijt haar brood in de box en maandag gooide ze tijdens het avond eten de inhoud van haar maag op de grond. Gisteravond met het eten had ze wat gedronken en dat kwam er ook weer uit en net kwamen de sperziebonen, aardappels en gehaktbal er weer uit. Vanaf dat ze ongeveer 6 maanden is heeft ze dit ook heel erg gehad. Bijna elke maaltijd kwam er weer uit en toen groeide ze ook niet best (nog steeds een ullie die eruit ziet als 10 maand ipv 13) toen kwam het door een flinke verkoudheid,door het hoesten en de hoeveelheid slijm waar ze last van had. Dat is nu niet het geval.

    Wel heeft ze al een paar weken flinke luiers(dun, dik, klein beetje en tot aan de nek en ook zo 6x per dag) en kiezen die op doorkomen staan (hoektanden zijn net alle 4 door)

    Weet iemand wat dit kan zijn? Ze oogt verder niet ziek, geen koorts of verkoudheid.
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Als die tanden voorbij komen wil t soms nog wel eens algehele prut zijn qua weerstand. Kan zijn dat je kleine precies wat opgepakt heeft nu de weerstand wat lager is en daardoor wat naar op de maag is of dat t door de hoeveelheid speeksel komt, hier staat er nu ook een flink te kwijlen namelijk.

    Probeer eens lichtere maaltijden en dan per kleine hoeveelheden vaker over de dag, soms wil dat wel helpen. Dingen als zilvervliesrijst, geroosterd brood (indien mogelijk), gegrilde kipfilet, zelfgetrokken kippenbouillion (ivm zout), of zoutarme bouillion. Wij zitten nog steeds om de twee uur te knagen, eerst was t vanwege reflux tegenwoordig omdat ze t gewend is.

    Qua drinken geven we hier bij ellendig altijd appelsap van flevoland, het is niet zo ranzig als ors maar ze knapt er vaak wel ff van op. Afgewisseld met perensap want op een gegeven moment komt appelsap echt dr neus uit.
     
  3. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe

    Het zit hem alleen niet in de hoeveelheid of in wat ze eet of drinkt. Zaterdag kwam haar brood er weer uit en maandagavond haar warme hap. Zondag is alles keurig blijven zitten en gisteravond is er met het eten alleen haar drinken weer uit gekomen. Vanavond zat ze lekker stukjes gehaktbal te eten begon iets te kokhalzen en hup daar kwam de hele prak er weer uit. Eet vervolgens de rest van haar gehaktbal gewoon op. Het gaat nu niet de hele dag door maar zo af en toe gooit ze zo de hele boel eruit!
     
  4. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ow en ze is gewoon lekker vrolijk en oogt totaal niet ellendig of ziek.
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Oh irritant, voor haar maar ook voor jullie, dr valt geen peil op te trekken dus. Ze is ook niet meer aan t kwijlen op die dagen toevallig?
     
  6. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Nee het kwijlen valt reuze mee. Wel gaat alles in haar mondje (kattenbrokjes en insecten ook als ik niet op let) veel poepen een luier uitslag dat wel.
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Ik denk te maken met tandjes. Onze uk had dan ook meer poep, uitslag en alles was van het padje. Kon zo ook in eens spugen. (Heeft reflux gehad als baby dus heb wel het idee dat hij daarom sneller spuugt)
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Als die luieruitslag niet met je gewone middeltjes rustig blijft of minder wordt, probeer het dan eens met alleen zinkolie. De apotheek heeft t (wordt ook wel zinksmeersel genoemd) maar bij de etos kan je t bijv ook krijgen, zij hebben m van dr swaab, ligt daar bij de huidklachten afdeling (exceem enzo) voordat je jezelf verloren zoekt.

    Tis een oud middeltje maar werkte hier als een tierelier toen ook mijn oridza zalf t niet meer aankon. Normaliter heeft ze nauwelijks last van luieruitslag maar dr was 1 clubje tandjes bij en toen was alles ineens vuurrood downunder, man stond met tranen in zn ogen. Twee dagen smeren met zinkolie en t was zo goed als weg. Dun laagje smeren per verschoning, oude laag weghalen met een zoete olie zoals amandelolie (sommigen doen t met billendoekjes). De zinkolie geeft de huid de kans om te genezen (beter gezegd droog te houden (klinkt raar als je er spul opsmeert)) terwijl t de huid afschermd tegen nieuwe irritatie. Spul als maizena wordt ook wel eens gebruikt, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ene zegt dat t goed is, de ander noemt t een broedplaats.

    Werkt ook de zinkolie niet dan heb je mogelijk met een schimmeltje te maken, t lijkt verschrikkelijk op elkaar.
     

Deel Deze Pagina