Spuitluiers!

Discussie in 'Verzorging' gestart door Proetsel, 8 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Proetsel

    Proetsel Actief lid

    5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    Mijn dochtertje van bijna 8 weken heeft heel regelmatig van die fijne spuitluiers, dat ze in één keer met een grote grom alles eruit perst (en dat 4 of 5 keer per dag...)

    Nu komt het helaas ook regelmatig voor dat de luier dat poepbombardement niet trekt, en het langs haar rug eruit komt. Zelfs als ze rechtop zittend poept! Ik heb pampers en kruidvat geprobeerd, lijkt niet echt verschil te maken. Iemand hier ervaring mee? Tips? Onze wasmachine heeft het echt heel zwaar! :roflmao:
     
  2. Medinilla

    Medinilla Actief lid

    20 mei 2016
    317
    32
    28
    De luier niet te strak vast plakken om de middel wil soms wel eens werken.
     
  3. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    De randjes goed ombouwen?

    Mijn oudste had ook altijd spuitluiers. Altijd rompertjes met die vieze vlekken erin enz.
    Mijn jongste is nog nooit doorgelekt. Ondanks dat zij ook fijne luiers kan produceren. Bij beide Kruidvat luiers.
    Dus misschien ligt het wel gewoon aan het kind? :D
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Hier waren de luiers dan vaak te klein, misschien tijd voor een maatje groter?
     
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Hier lag het aan de houding. In de babyschaal van de trip trap ging het altijd mis. Op haar buik zelden.
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Bekend met het geweld, er komt een einde aan! Maatje 3 van kruidvat, toen werd t een stuk beter (zowel met haar ontlasting als t absorptievermogen)

    Wij hadden een seriepoeper, gooide alles er achter elkaar in bij voorkeur met nog een flinke plas ervoor of na. Flinke luiertas.

    Mocht je nou dagenlang spuitluiers hebben dan kan t huidje downunder t flink te verduren krijgen. Zinksmeersel (ook wel zinkolie genoemd) bij de apotheek halen (kost 3.50 ofzo) en een zooi watten en zoete olie (amandelolie) bij de drogist. Dun laagje smeren met een spateltje en t knapt supersnel weer op. Zinkzalf, sudocreme noch oridza (die werkte wel t langste) konden t niet aan na meerdere dagen en dr huidje begon puntbloedinkjes te krijgen zo schraal. 1 nachtje smeren met zinkzalf van de apotheek en t was een heel stuk rustiger.

    Die watten en olie gebruik je om t er weer af te halen, anders schrob je je verloren.
     

Deel Deze Pagina