Hoe entertain ik een baby van 7 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    En vooral, hoe entertaint ze zichzelf?
    Af en toe moet ik best even zuchten, ze is echt snel uitgekeken op dingen. Ik geef haar nooit al haar speelgoed tegelijk, maar iets "nieuws" geven is tegenwoordig niet meer een garantie op babypret.
    Echt goed zitten lukt nog niet. Zitten met mama erachter wel, maar mama moet ook weleens koken of een broodje smeren of hapjes maken.
    Verlatingsangst speelt natuurlijk ook wel een rol.
    Ik probeer niet teveel aan haar grillen toe te geven, maar ik sta heel nerveus in de keuken met een huilende baby in de kamer. Laatst was ze helemaal onder de salontafel gekropen (kruipen gaat niet heel soepel hoor) om me in de keuken te kunnen zien.

    Bij mijn moeder en op het KDV heeft ze dus wel de hele dag pret, maar het viel me net op dat ook mijn man de grootste moeite heeft haar vrolijk te houden (oftewel niet huilend).

    Bepaalde dingetjes buitenshuis zoals eendjes voeren e.d doe ik al wel, ik loop elke dag een grote ronde met de hond en Ymke, en dat vind ze ook hartstikke leuk. Ik hoop echt op tips binnen huis.
    Zou een loopstoeltje bijvoorbeeld een oplossing zijn?
    Eigenlijk "geloof" ik in alle argumenten tegen het loopstoeltje, maar ik wil ook graag een tevreden baby ;)

    Ik hoop zo ontzettend op tips!
     
  2. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Hier is het gelukkig nog niet zo heel erg, maar Julia piept momenteel ook erg snel als ik uit het zicht ben of als ze op haar buik is gerold en ik haar niet snel genoeg kom redden.
    Wat is doe is heel erg veel praten. Ik vertel altijd dat ik weg ga, waar ik naar toe ga, dat ik snel terug ben... Ook blijf ik met haar praten als ik in de keuken ben. Als ik echt ga koken of iig langer in de keuken ben (of in de achterkamer ga strijken) neem ik Juul mee en zet haar in de wipper op het keukenblad of op de eettafel. Zo is ze er bij zonder dat ik er 'last' van heb.
     
  3. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Geloof mij maar een kindje is ook niet de hele dag vrolijk in het KDV. Daar moeten ze net als jij je kindje zien te vermaken. Enig voordeel is dat andere kindjes vaak aandacht trekt.

    Lekker in de box met een pianootje of in een wipstoeltje met een knisperknuffel. Wij lieten haar gewoon haar gang gaan. Ook even geen aandacht geven als ze liever met jou speelt. Daarna zul je zien dat ze zichzelf gaat vermaken.

    Sterkte
     
  4. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja precies, je moet ook uit kijken dat je je niet aanwendt dat je haar altijd loopt te vermaken. Het is natuulk ook de bedoeling dat ze zichzelf leert vermaken.
    Ik heb er ook wat moeite mee hoor Guppie, net als jij, maar probeer nu bewust haar niet meteen uit de box te gaan pakken als ze gaat lopen jengelen.
    Ze hoeft niet altijd meteen eruit als zij eruit wil. Ze moet zich ook zelf vermaken soms op momenten dat ik dat wil.
     
  5. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Misschien een tip voor het zitten.... Ik legde het voedingskussen om Louise heen in de box zodat ze kon zitten, dat ging heel erg goed en zo hoefde ik haar niet constant zelf vast te houden ;)
     
  6. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Het is niet echt leren vermaken, want dat kon ze als de beste!

    Zitje op het aanrecht wil ik niet, ik vind dat gevaarlijk. Kinderstoel bij het aanrecht werkt maar heel kort.
    Praten doe ik ook de hele tijd. Ik blijf ook zingen in de keuken en de gang enz. Ik heb toch meer het idee dat als ze doorspeelt terwijl ik uit het zicht ben, dat ik dan ook even uit het zicht moet blijven, want door haar zicht lopen geeft juist weer gejammer.
    Ik ga haar wel proberen te leren dat ze overal op de grond kan spelen, dus ook boven als ik wil strijken oid.

    Een voedingskussen heb ik niet, maar met kussens is dat misschien ook te doen. We hebben wel een doomoo, maar tegenwoordig begint ze al te gillen als ik haar erin leg.

    En ik geef echt niet meteen en altijd toe aan wat zij wil hoor, maar ik trek dat gejammer zo ontzettend slecht. Komt misschien om dat ze de eerste 4 maanden ontzettend makkelijk was, had er echt geen werk aan, en nu begint ze echt een pittig dametje te worden. (geeft niet, want dat ben ik ook ;))

    Misschien moet ik ook maar eraan wennen dat ik wat vaker moet stofzuigen, zodat ze vaker op de grond kan. Het gaat ook een beetje tegen mijn gevoel in haar in de box te leggen, terwijl ik weet dat ze dan niet lang leuk vindt.
     
  7. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier werkt een loopstoeltje prima hoor.
    Ze zit er per keer z'n 15-30 minuten in en dat is 2x per dag denk ik.
    Soms ook helemaal niet.
    Als je haar er niet te lang in laat moet het volgens mij geen probleem zijn.
    Enig nadeel is dat ze me dan constant voor de voeten rijdt met dat ding in de keuken en soms doet dat best wel zeer.

    Wat Amy ook wel leuk vind is met het keukengerei spelen haha.Het vergiet en de maatbeker, een lege fles cola is ook erg leuk haha.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.806
    6.958
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hadden dit een paar weken geleden ook, het lijkt dan wel of ze het thuis saai vindt, want op het kdv doet ze het veel beter. Ik heb nu net als op het kdv vaak muziek aanstaan, Sesamstraat enzo, zing dan ook af en toe mee en doe lekker gek en Eva doet het er super op! Dus misschien een tip, als je dit nog niet deed.
    Verder, tja, ik nam Eva overal mee naartoe. Mee naar zolder als ik de was ging doen, ik heb daar ook standaard wat speeltjes liggen. En als ik ga koken zit ze er vaak in de wipper bij (op de grond) met een stukje brood of soepstengel ofzo en lekker een muziekje aan. En overdag als ik iets in de keuken moet doen en ze is jengelig leg ik haar op haar buik.

    Maar nu gaat het weer prima, ze vermaakt zich uitstekend. Buiten de box met een soort kruipen/tijgeren en speelgoed de kamer doorgooien en in de box met zich optrekken. Ze wil ook heel graag in de box nu, ze vindt het geweldig om te staan. Ik vind dat niet zo heel fijn, want ik ben erg bang dat ze toch ineens hard valt (ze corrigeert zich meestal heel goed, maar het zal heus een keertje fout gaan).
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.806
    6.958
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zo'n loopstoeltje lost trouwens toch niets op? Ja, 2x eventjes een tevreden baby, maar daarna gaat het toch weer hetzelfde door. Meestal is het maar een fase en gaat het straks weer beter.
     
  10. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Mijn broertje heeft vroeger zo'n loopstoeltje gehad. Heeft er niets aan over gehouden, als iemand een sterke rug en benen heeft is hij het wel! En hij vond het helemaal geweldig, dat ding dat verveelde nooit want hij kon nu bij plekken komen waar hij anders nog niet kon komen. Hij kon zichzelf snel verplaatsen. Zijn beentjes begonnen van plezier al te trappelen als je hem er boven hield om hem erin te zetten! Ik ga zo'n ding tzt zeker aanschaffen, kan me er nu al op verheugen.
     
  11. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    Een keer extra een soepstengen/ rijstewafeltje :oops:

    Een kwartiertje voor de tv :oops:
     
  12. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    haha dat zei mijn man ook!
    Maar niks ten nadele van de mensen die er wel voor kiezen, ik geloof nog steeds in de argumenten tegen het loopstoeltje. Gaan we dus niet kopen.

    Thanks voor je tips Snooy, ik zie er wel wat in.
    Ik ben haar ook een beetje meer gaan negeren en toen kwam ik erachter dat ze na het jammeren toch ook wel weer gaat spelen.
     
  13. Kimmies

    Kimmies Actief lid

    9 mrt 2007
    205
    0
    0
    De orthopeed waar isa onder behandeling voor heupdysplasie staat is fel tegen een loopstoeltje en niet alleen met kindjes met een groei afwijking aan de heupjes!
    Hij vindt dit voor geen enkel kind goed!
     
  14. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Heeft ze niet gewoon een sprongetje? Die is er toch met 6 maanden?
     
  15. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Camila kan zich goed vermaken, maar als ze het niet meer naar haar zin heeft, oeh, dan kan ik haar wel achter het behang plakken :D . Wat hier heel erg goed helpt is haar gewoon elke keer ergens anders neer leggen met een ander speeltje. Sowieso is ze bijna altijd bij me. Als ik aan het koken ben dan zet ik haar in de wagen met een rijstwafeltje, is ze ook weer een tijdje mee bezig ;) Zit ik achter de computer dan ligt ze naast me. Ben ik aan het douchen dan zit ze in het wipstoeltje voor de douche en lacht me dan uit :rolleyes: .
     
  16. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Je hebt vast al een muziekmobile boven haar box hangen? Dat vindt Jesse nog steeds geweldig. En hij krijgt nu een beetje in de gaten dat hij op de knopjes kan drukken dus regelmatig zet hij zelf de mobile aan!

    Verder werkt hier een leeg zakje van de billendoekjes geweldig, daar staat een baby op die hij heel uitgebreid bekijkt, bevoelt met vingers en mond. Laatst las ik ook ergens over een lege chipszak, maar dat vind ik zelf een beetje eng.

    Ff, denken wat nog meer... Ik heb de box sinds afgelopen week pal voor het raam gezet, nu kan hij naar de auto's kijken die voorbij rijden, vind hij ook prachtig. En ook de bomen voor het raam die waaien vindt hij heel interessant.

    Ook hebben we vier CD's met babymuziek van onze vrienden uit Slowakije gekregen, met allerlei zachte muziek, babystemmetjes, vogelgefluit en belletjes, daar ligt hij zo een half uur ademloos naar te luisteren en hij 'zoekt' de baby die op de CD zingt en brabbelt.
     

Deel Deze Pagina