Stapelbed

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Glimmer, 24 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Mijn oudste twee (4 en 3.5) slapen al een poos samen op een kamer, dit gaat hartstikke goed. Alleen nu willen ze graag een stapelbed:rolleyes: Naast dat ik die vaak niet zo mooi vind en het mij meeeega onhandig lijkt met bedden verschonen / nachtelijk plassen / ziek zijn snachts, vroeg ik mij ook af of er geen ruzie van komt? Wie slaapt er boven? Wordt dit afgewisseld?

    Dus, moeders van kinderen met een stapelbed, hoe doen jullie dit? Hoe bevalt het?
     
  2. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik wilde een tijdje terug ook een stapelbed voor mijn dochters halen. Omdat ik ze meestal ook niet mooi vind ging ik goed rondzoeken. Uiteindelijk had ik een mooie stapelbed gevonden die je nadien ook nog als 2 losse bedden kon gebruiken voor als ze later toch apart willen slapen. Uiteindelijk kregen mijn dochters toch veel nachtelijke ruzies dus is het plan hier niet door gegaan. Op je andere vragen heb ik dus geen antwoord maar ik zal het stapelbed even laten zien, wellicht vind je die wel mooi. Ik kan je eventueel de naam van de winkel PB'en. Heb hem op de foto even door gekrast.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Marchella en Sue87 vinden dit leuk.
  3. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Hier geen ruzies, eerder gezellig, ook zo jong al samen gaan slapen. En inmiddels zijn de twee die samen slapen 9 en 5. Maar ik vondhet bedden opmaken wel vervelend. En het erbij liggen met een boekje vond ik onhandig. Wij hebben de kamers groot genoeg voor twee persoons bedden dus dat hebben we nu. Zo kan je zelf als er eentje ziek is er makkelijk naast gaan liggen. En ze kunnen makkelijker zelf uit bed bij bijvoorbeeld diarree of overgeven. Ook gaat de oudste er ‘savonds vaak bij liggen om voor te lezen en gaat dan om half 9 naar haar eigen kamer. In de weekenden slapen ze met z’n drieën omdat ze dat gezellig vinden.
    Als er wel eens gezeur is, dan kunnen ze alsnog allemaal op een aparte kamer slapen. Maar dit is nog maar 1 keer gebeurt. En was snel afgelopen.
     
  4. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.043
    10.284
    113
    Wij hebben een redelijk laag stapelbed waardoor het verschonen meevalt. Maar super mooi vind ik hem niet, maar de jongens wel. Er is hier geen discussie wie er boven slaapt, de jongste delft daarin toch echt het onderspit, ik vind het ook niet zo veilig zo'n kleintje boven (hij was bijna 3 toen hij naar het stapelbed ging).
    Ze vinden het allebei fantastisch, maar we zijn de zolder aan het verbouwen en de jongste van de twee vindt die kamer wel heel gaaf. Dus mogelijk binnenkort wel uit elkaar.
     
  5. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij hebben een stapelbed voor onze zoon (4) en dochter (ruim 2,5).
    Mijn zoon slaapt boven en dochter beneden, daar was geen keus in.
    Het gaat prima, maar mijn kinderen slapen al samen sinds m’n dochter 4 maanden was dus ze zijn het zo gewend.
    Het stapelbed dat wij hebben is niet zo hoog dus met verschonen is het wel te doen.
     
  6. Nana01

    Nana01 Actief lid

    30 jul 2016
    218
    66
    28
    Hier hebben ze een vogelhuis bed (van Saartje Prum) dat was mijn voorwaarde dat als ze samen op een kamer zouden dat dit bed er zou komen :roflmao:
    Gaat eigenlijk prima.... eerst sliep de jongste onder en nu hebben ze besloten het om te wisselen.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Zelf geen stapelbed nu, maar wij wisselden thuis vroeger af. Elke week als het beddengoed verwisseld werd, draaiden we ook de kant om. Heeft een half jaar geduurd en toen waren we er zo zat van. Snel weer een eigen kamer.
     
  8. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Lekkere late reactie, maar heel graag een pb :D
     

Deel Deze Pagina