Start clomid 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DeniCeD, 15 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeniCeD

    DeniCeD Actief lid

    21 jan 2016
    230
    0
    16
    Boekhoudkundig Medewerker
    NULL
    Hoi Allemaal,

    ik ben op zoek naar dames die ook net als ik zijn begonnen met Clomid in 2016. Wellicht leuk om ervaringen te bespreken en mekaar te steunen!

    Liefs xxxx
     
  2. Twinkk

    Twinkk Actief lid

    27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ik ben deze maand ook begonnen. Is me erg mee gevallen. Niet echt directe bijwerkingen. heb het wel chronisch warm maar eigenlijk wel handig in de winter :). En jij?
    Ik was heel bang voor dat mijn huidziekte zou terug komen. Daar heb ik hele zware medicijnen voor gehad en speelt vaak op als ik bijvoorbeeld een ander merk anticonceptiepil kreeg. Maar dit keer geen last van nog!

    Op welke cyclus dag zit je? En hoe gaat jullie traject? Moet je ook met pregnyl?
     
  3. DeniCeD

    DeniCeD Actief lid

    21 jan 2016
    230
    0
    16
    Boekhoudkundig Medewerker
    NULL
    Hoii Twinkk!

    ik heb deze maand een HSG onderzoek gehad, hier was alles goed. Vond ik wel een pittig onderzoek maar al met al goed te doen. Heb deze maand ook voor het eerst clomid geslikt 50mg. ook ik geen last gehad van bijwerkingen, gelukkig! ik zit nu op CD 13 en heb afgelopen vrijdag een echo gehad. aanstaande woensdag heb ik er weer 1. Ik heb geen pregnyl, mag ik vragen wat dat is en waarom je dat hebt gekregen?
    Het zaad van mijn vriend is goed en bij mij is pcos vastgesteld.

    Op welke Cyclusdag zit jij? Moet jij ook steeds komen voor een echo?

    xxxxx
     
  4. Twinkk

    Twinkk Actief lid

    27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ik heb meteen 100mg gekregen, geen idee waarom maar heeft wel goed gewerkt. Ik had afgelopen donderdag een echo op dag 10 maar toen was er nog niets te zien. Vandaag (dag 14) de tweede en toen waren er 3 eitjes te zien. Dat was de bedoeling omdat we IUI krijgen. Die mogen we nu woensdag doen.Ik heb normaal wel een eigen eisprong alleen voor de iui willen ze de kansen vergroten en dan meer eitjes laten rijpen.
    Pregnyl is een injectie die ik vanavond moet zetten. Dit bevat een hormoon waardoor de eitjes na een x aantal uur gaan springen, zodat ze weten dat ze op het juiste tijdstip zitten met de IUI.

    Hoe was je vorige echo gegaan, was daar al wat op te zien?
    En je mag dan zelf aan de slag met je vriend samen, denk ik? Het is puur om te zorgen dat je een eisprong hebt dan?
     
  5. DeniCeD

    DeniCeD Actief lid

    21 jan 2016
    230
    0
    16
    Boekhoudkundig Medewerker
    NULL
    #5 DeniCeD, 15 feb 2016
    Laatst bewerkt: 15 feb 2016
    Ik had afgelopen vrijdag een echo, bij mij dag 10 weer veelste veel blaasjes/cysten. Aan de ene kant een stuk of 26 en aan de andere kant ook zoiets. Er was er wel 1 die wat groter was dan de rest dus ben benieuwd woensdag! Ik heb van mezelf geen of geen goede eisprong. Dit proberen we nu een handje te helpen.
    Wat spannend voor jou nu, 3 eitjes en vanavond een injectie.
    Moet je dan morgen dus terug?
    Ik heb geen idee hoe dat precies werkt met IUI.
    Dit is dus de eerste keer dat je zelf een injectie zet?
    Spannend hoor!
    Jaa als de clomid aanslaat mag ik 2 maanden zelf thuis proberen dus dat hangt even van deze ronde af. Vind het heel spannend allemaal.
     
  6. Twinkk

    Twinkk Actief lid

    27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Oh ook spannend inderdaad! Hopen dat die ene goed doorgroeit dan. Dan is het goed toch, als die kleine blaasjes niet groeien? Dan is dat 'niet erg' dat ze er zitten? Wel super veel zeg! Hier krijg je morgen dus meer over te horen? Succes.

    Ik heb morgen de IUI. Schijnen ook verschillende manieren van te zijn maar bij mijn ziekenhuis wilde ze er rond de 36 uur na de spuit mee beginnen. Super spannend! Hoop zo dat de eitjes niet te vroeg zijn gesprongen of te lang vast blijven zitten. En dat ik de injectie goed heb gezet, en dat er niet een extra eitje bij is gekomen ineens.

    Geloof wel dat ik nu wat bijwerkingen begin te krijgen, maar kan ook van de spanning komen. Ik zit heel veel in gedachten en moet vaak lachen om iets wat me dan te binnen schiet, echt slappe-lach-achtig. Zelfs midden in de bus enzo. Maar ook denk ik dan aan minder leuke dingen. Bijvoorbeeld dat zetten van die spuit. Ik voel me daar nog zielig over en dan schiet ik bijna vol, ook midden in de bus. Maar kan me nog inhouden ;).
     
  7. DeniCeD

    DeniCeD Actief lid

    21 jan 2016
    230
    0
    16
    Boekhoudkundig Medewerker
    NULL
    Hoi Twinkk

    Gister mijn echo gehad en er was niks meer te zien, dus waarschijnlijk net de dag ervoor een eisprong gehad!
    Dat is voor mij doen heel snel, dus waarschijnlijk slaat de Clomid aan. Volgende week moet ik progestreron prikken om te kijken of het een geode eisprong was.
    Gister heb ik gevraagd aan mijn arts hoe dat inderdaad zit met al die kleintjes die in me eierstokken zitten, ze gaf aan dat dit door mijn pcos zo blijft. het enige wat ze nu dus proberen is dat er met de clomid 1 gaat groeien.

    Hoe is het bij jou gegaan gister?

    Hhahaa moet erg lachen om wat je typt! de hormone gieren natuurlijk door je lichaam, dus logisch dat je het ene moment verdrietig bent en het andere moment vrolijk.
    Ik hoop dat alles goed is gegaan.

    xxxxxxxxxx
     
  8. Twinkk

    Twinkk Actief lid

    27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Oh mooi, dat is een goed teken. Nou hopen dat de uitslagen van het bloed goed zijn, dan weet je in ieder geval dat dit voor jullie wel werkt :).

    Heb je al bijwerkingen?

    Mijn IUI is goed gegaan. Stelde niets voor, niks van gevoeld. HEt heftigste vond ik toch wel die spuit pregnyl zetten...
     
  9. Mailey

    Mailey Actief lid

    7 feb 2015
    147
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi ik vind het wel leuk om mee te kletsen ben in december met clomid begonnen eerste ronde ging goed eitje groeide goed en sprong vanzelf. 2de rond groeide ook goed maar toen heb ik een injectie gehad om mijn eisprong op te wekken. Beide keren korte luteale fase van ongeveer 8 dagen. Zit nu in de derde ronde en heb medicijnen gekregen om die fase te verlengen. Vandaag weer een echo om te kijken of me eitje al gesprongen is vrijdag was die 20mm dus spannend. Heb weinig last van bijwerkingen alleen veel zweten snachts. Succes allemaal!
     
  10. DeniCeD

    DeniCeD Actief lid

    21 jan 2016
    230
    0
    16
    Boekhoudkundig Medewerker
    NULL
    Hoii Twink!

    Ja spannend, morgen dus bloedprikken en dan donderdag de uitslag.
    Fijn dat de IUI niks voorstelt! De spuit pregnyl zetten lijkt mij ook heel heftig.
    Ik heb eigenlijk niet echt last van bijwerkingen, ik heb wel ook last van nachtzweten.

    Hoi Mailey,

    leuk dat je ook mee kletst.
    Balen dat je een korte luteale fase hebt, met wat voor medicijnen kunnen ze dat verlengen? Hoeveel clomid slik jij? Wel fijn dat de clomid aanslaat. Spannend zeg! 20 mm is een goed formaat.
    Hoezo hebben ze bij jou besloten om een injectie te geven om je eisprong op te wekken terwijl de clomid aanslaat?
    Ben benieuwd vandaag of je eitje is gesprongen!

    liefsss
     
  11. Deesie1986

    17 feb 2016
    12
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben in December begonnen met clomid. Bij mij slaat 100mg goed aan. In januari eisprong gehad Helaas niet zwanger. Hoop op deze maand. Vandaag bij gynacoloog geweest zij is erg tevreden. Moest wel bloed laten prikken voor chlamydia, duimen dat het negatief is. Ze verwacht dat ik binnen even jaar zwanger ben. Vind fijn dat er meer Meiden zijn, en dat je hier kan delen.
     
  12. Mailey

    Mailey Actief lid

    7 feb 2015
    147
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Deniced,

    Ik slik 50mg clomid. Mijn eitje is nu vanzelf gesprongen nu moet ik 3x per dag 2 oestrogeen tabletjes ( zijn vaginale tabletjes ) tot mij menstruatie weer begint. Vorige ronde was mijn eitje mooi gegroeid maar bij 23 mm was die nog niet gesprongen vandaar dat ik toen een pregnyl injectie moest. Ik ben nu 15 maanden bezig en bij min vriend is alles goed. Mijn schildklier waarde waren niet goed wat dus blijkbaar ook invloed heeft op je eisprong dat is inmiddels opgelost met medicijnen en verder heb ik ook pcos. Ik heb er echt soms dip dagen bij zitten de laatste tijd. Ben in september ook kort zwanger geweest helaas is dat een miskraam geworden. Sinds toen heb ik er erg veel moeite mee als mijn menstruatie er weer is hebben jullie ook last van dipjes?
     
  13. Beeb1987

    Beeb1987 Actief lid

    23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Hoi meiden,
    Mag ik meekletsen? Ik start ergens deze week (waarschijnlijk de 25e) met Clomid 100mg. Daarna 1x Ovitrelle zetten en daarna IUI anderhalve dag later.
    Groetjes!
     
  14. Mailey

    Mailey Actief lid

    7 feb 2015
    147
    0
    16
    NULL
    NULL
     
  15. Twinkk

    Twinkk Actief lid

    27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Deniced:
    Nu dus maar wachten op de uitslagen. Ben benieuwd wat daar uitkomt. Je maakt deze maand dus ook kans op een zwangerschap toch?

    Mailey:
    Welkom, leuk dat je mee komt kletsen. Wat is de reden dat je met clomid bent begonnen, geen goede cyclus of ook ivm iui of iets anders?
     
  16. mybigwish

    mybigwish Lid

    16 feb 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haaai Dames,
    Ik ben deze maand met Clomid 50 begonnen. Even kort voorstellen.

    Juni 2015 spiraal laten vereijderen. Na de doorbraak bloeding niet meer ongesteld geworden.
    Maandelijk last van hormonale klachten, het belemerd mijn dagelijkse leven.
    Jan 2016 naar de gyn geweest.
    Echo/laproscopie/schildklier en bloeduitslagen waren allemaal goed.
    2-11 feb Provera geslikt om de ongesteldheid op te wekken.
    17-21 feb clomid 50 begonnen.
    26 feb follikel echo.

    Ik hoop dat clomid goed zijn werk heeft gedaan want ik heb veel last gehad van provera en clomid bijwerkingen.
     
  17. Ele

    Ele Nieuw lid

    23 feb 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    Forums zijn voor mij nieuw. Geeft me het gevoel van een chatroom van vroeger maar ik hoop dat ik mij bij jullie mag voegen om ook mijn ervaringen te delen. Dit traject houd ik in mijn directe omgeving voor mijzelf dus hoop dat dit ophelderen en oplucht.
    Ik ben een gelukkig moeder van een dochter uit 2012. Met een droom voor een groter gezin is het ons helaas nog niet gelukt om opnieuw zwanger te raken. Afgelopen januari is geconstateerd dat ik pcos heb. Behandeling provera en clomid 50 Mg gestart begin februari en dus nu midden in eerste cyclus. Ik merk er bar weinig van en dat maakt me onzeker. Ik krijg geen tussentijdse controles bij de gyn. Herkenbaar?
    Gr. Ele
     
  18. DeniCeD

    DeniCeD Actief lid

    21 jan 2016
    230
    0
    16
    Boekhoudkundig Medewerker
    NULL
    Wat leuk dat er nog meer meiden mee kletsen! Gezellig.

    @ Mailey, Fijn dat ze hebben gezien dat je schildklierwaarden niet goed zijn en dat je daar medicijnen voor hebt. Heb inderdaad ook gehoord dat dat invloed heeft op je eisprong.
    Wat goed dat je nu vanzelf een eisprong hebt gehad en de injectie niet nodig had. Hahahahaa oestrogeen progetresron ik haal ook alles door mekaar. Had uberhaupt geen idee hoe technische het allemaal eigenlijk is. Het ene hormoon gaat over in het andere en dan moeten de waarden nog goed zijn. pff heel ingewikkeld. zijn de progesteron tabletten om je progesteronwaarde hoger te krijgen?
    Wat ontzettend kl*te zeg dat het dan eindelijk lukt en dat het dan eindigt in een mk.:(
    Oja hoor de dipdagen herken ik ook echt. Soms ben ik ook zo verdrietig en als je dan weer hoort hoe iemand anders wel zwanger is vind ik het soms ook erg lasting om die klap te verwerken. ik doe heel leuk en lief en zodra ik dan in de auto stap knapt er gewoon iets. Hoezo lukt het bij hun wel.. wat ik zeg niet misgunnend maar je gunt het jezelf ook zo.
    ik heb soms ook dat ik ineens helemaal erdoor heen zit, tranen die over je wangen rollen dat ik ook echt even in de Spiegel naar mezelf kijk, tranen veeg en dan tegen mezelf zeg kom je kan dit.
    als je ooit de behoefte hebt om gewoon even gal te spuwen mag je me altijd een berichtje sturen!

    @Twinkk, Ik heb gisteren bloedgeprikt voor progesteronwaarde. Zojuist ben ik gebeld en deze was goed, dit betekent dus dat ik een goeie eisprong heb gehad! Spannend hoor. In ieder geval mag ik 3 maanden thuis aan de clomid 50mg deze slaat dus gelukkig aan. Fingers crossed dat het lukt!!
    Hoe is het met jou?

    @Deesie
    Fijn dat de clomid aanslaat! ben je geweest voor een FM?
    ik ben namelijk alleen deze maand gevolgd, nu hoef ik 3 maanden niet terug. ik heb wel ook een HSG onderzoek gehad, ondanks dat bij mij de chlamydia test negatief was. Dit heeft ze bij mij gedaan ivm goed zaad van mijn man en gezien de tijd dat ik al pilloos ben wilde ze toch uitsluiten dat mijn eileiders niet toegankelijk waren. gelukkig was dit allemaal goed!
    Spannend dus deze maand voor jou! moet je ook prikken voor progestron?

    @Beeb, natuurlijk, welkom!
    spannend hoor je begint dus morgen met de Clomid.
    Mag ik vragen hoelang jij al bezig bent?

    @Mybighwish, Spannend hoor! hoop ook dat de clomid goed aanslaat. wat voor last van bijwerkingen heb je? vervelend dat je er zo last van hebt. Heb jij ook pcos? is de zaad van jouw partner ook goed?

    @Ele, welkom! het is voor mij ook nog erg nieuw allemaal. ik merkte heel erg de behoefte te hebben om met mensen te praten die hetzelfde meemaken. bij mij in de directe omgeving weet maar 1 vriendin het en mijn moeder. ik merk dat ik het bijvoorbeeld al lasting vind om met mijn vriendin erover te praten. ze bedoelt het allemaal goed, maar ze begrijpt het niet echt. dat kan natuurlijk ook niet.
    Had je de pcos bij je eerste zwangerschap nog niet of ben je toen ook met "hulp" zwanger geworden?
    Hmm, ik heb wel deze maand tussentijdse controles gehad, dit krijg ik de aankomende maanden niet.
    ik dacht dat dit standard procedure was om te kijken of de clomid wel aanslaat, bij sommige vrouwen is 50 teveel bij andere te weinig.
    ik heb geen enkele bijwerking gehad! maak je maar niet druk.
    beetje nachtzweten maar that's it.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
     
  19. Mailey

    Mailey Actief lid

    7 feb 2015
    147
    0
    16
    NULL
    NULL
    @deesje1986 fijn dat de clomid aanslaat he hopelijk is uitslag van je chlamydia test goed succes!

    @beeb1987 hoelang ben je al bezig zwanger te worden? Succes deze ronde!

    @twinkk ik had idd geen goede cyclus Door de pcos had ik soms geen eisprong. Jij ook veel succes deze maand!

    @mybigwish spannend nu dus hoop voor je dat de clomid aan slaat wat vervelend dat je zoveel bijwerkingen hebt zeg.

    @ele. Had je pcos ook bij je vorige zwangerschap? Ik moet met clomid echt vanaf dag 10 van mijn cyclus tof mijn eisprong ongeveer om de 2 dagen naar het ziekenhuis voor echo's. Het verschilt echt per arts Hoe ze het allemaal doen he.
     
  20. Mailey

    Mailey Actief lid

    7 feb 2015
    147
    0
    16
    NULL
    NULL
    @deniced de progesteron(utrogestan heet het medicijn) zorgt ervoor dat mijn baarmoeder slijmvlies wat langer in goede conditie blijft zodat mijn menstruatie niet te snel komt en er meer tijd is voor de innesteling.
    Herken het heel erg ja die klap als iemand wel zwanger is en dat is echt niet omdat ik het niemand gun maarja je wil zelf ook zo graag he. Vind het soms echt moeilijk maar dan probeer ik mezelf maar moed in te praten haha. Merk wel dat ik het fijn vind om er hier over te praten omdat jullie echt begrijpen wat ik bedoel en dat is voor mensen die dit niet mee maken toch wat moeilijker. Bedankt voor je lieve berichtje ;)
     

Deel Deze Pagina