Start ICSI/IVF Dusseldorf 2016-2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cassie21, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cassie21

    Cassie21 Actief lid

    1 okt 2016
    263
    55
    28
    Hallo meiden,

    Er zijn al een aantal topics over ICSI/IVF in DD, maar die lopen al wat langer en ik vind het moeilijk bij die meiden aan te haken. Ik zou graag willen kletsen met dames die eind 2016- 2017 gaan starten met een traject in DD.

    Mijn man en ik zijn alletwee begin 30 en hebben sinds 2014 een kinderwens. Bij mij is 1 eileider waarschijnlijk dicht, mijn man heeft slechte zaadkwaliteit ivm een operatie in zijn jeugd. In september-oktober hebben we IUI geprobeerd, helaas is een zwangerschap uitgebleven.

    Onze keuze voor DD is met name omdat ze daar de punctie onder narcose doen en de TP niet na 3, maar na 5 dagen doen.

    Wij hebben eind januari onze intake en zijn super benieuwd naar wat er gaat komen. Hopelijk kunnen wij ervaringen en tips uitwisselen met elkaar.

    Vee liefs Cas!
     
  2. Zuster1985

    30 okt 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hou cas,

    Kon je niet eerder terecht voor het intake gesprek?
    Ik ga vrijdag bellen voor gesprek begin 2017.

    Ik ben me nu aan het verdiepen in zorgverzekeringen.
    Waarschijnlijk blijft vergoeding van pno-zorg goed als je buitenland dekking aan zet, ga ik vrijdag over bellen.
    Succes,
     
  3. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Hoi Cassie,

    Ik wil wel meekletsen, al zitten wij wat verder in het traject. Wij hebben net onze derde ivf/icsi poging in NL achter de rug. De eerste IVF poging vorig jaar ging goed met 4 embryo's. Verse tp mislukt, 2 cryo's. Bij cryo terugplaatsing 1 niet goed ontdooit, van de ander ben ik zwanger geraakt, wat helaas bij 9 weken is geëindigd in een missed abortion (na kloppend hartje bij 7 weken). De miskraam had een lange nasleep. In juni 2e poging IVF met maar 1 embryo (5 eicellen, 2 niet bevrucht, 2 afwijkend bevrucht) die ook nog een dag achterliep (4 cellig op dag 3). Mislukt. Eind oktober begonnen aan poging 3, dit keer ICSI om die afwijkende bevruchtingen proberen te voorkomen. Uit 5 follikels helaas maar 2 eicellen gehaald, 1 niet rijp genoeg voor ICSI, op de ander wel ICSI uitgevoerd, maar daarna uit elkaar gevallen... geen rmbryo's, geen terugplaatsing en poging 3 dus ook mislukt.

    Nu aan het oriënteren op een zorgverzekering die ook de 4e (en 5e) poging vergoedt en ons aangemeld bij zowel UZ Gent (waar we in mei op gesprek kunnen) en Düsseldorf (ik moet nog gebeld worden voor een afspraak, zal begin 2017 worden)...
     
  4. Cassie21

    Cassie21 Actief lid

    1 okt 2016
    263
    55
    28
    #4 Cassie21, 24 nov 2016
    Laatst bewerkt: 24 nov 2016
    Hai Zuster,

    Nee helaas niet. Deze afspraak heb ik eind oktober gemaakt, dus kan je nagaan.

    @jolanda en zuster;

    Wij zijn inmiddels ook al overgestapt naar PNO en ook de buitenland dekking op polisblad gezien, doen ze volgens mij automatisch als je een bepaalde aanvullende verzekering hebt.

    @zuster heb jij in NL al ivf/icsi poging gehad? Of gaan jullie direct naar DD?

    @jolanda:
    poeh jij hebt ook al een hoop achter de rug. Ik hop dat DD het wondertje waarop wij zo hopen mag brengen.
     
  5. Carmen2013

    Carmen2013 Actief lid

    15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Hallo...

    Hier starten we ook net in dusseldorf. Al wel een intake gehad. Nu 16-12 micro tese in mulheim en hopen om goeie zwemmers dan kunne we starten met icsi in dusseldorf. En praat graag met jullie mee over ervaringen enz..
     
  6. Cassie21

    Cassie21 Actief lid

    1 okt 2016
    263
    55
    28
    Welkom carmen!

    Jullie hebben al een heel traject achter de rug! Ik hoop dat DD een mooi resultaat mag brengen.

    Hoe voelt DD tot nu toe, merk je duidelijk verschil met NL?
    Wat zijn je ervaringen mbt de vergoedingen ed?
     
  7. Carmen2013

    Carmen2013 Actief lid

    15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    @cassie21: ja helaas eenbheel traject. We konden achteraf beter eerder naar dd gaan alleen de reistijd en de taal hield ons tegen. En nu zijn ze er in dd achtergekomen dat het zaad wel erg slecht is. :x

    Ik vind het een hele verbetering in dd ze kijken verder dan in nederland. In dd mogen ze ook veel meer dan in nederland en aangezien de tijd ook begint te tikken vind ik dat heel erg prettig :D

    Wel vind ik dat je heel erg veel moet doorvragen. 1 tip, schrijf al je vragen op want voor dat je het weet is je gesprek voorbij. En voordeel vind ik dat wij in nederland al icsi gehad hebben dus je weet precies waar ze het over hebben. Heb het idee dat als je dat niet weet ze daar niet erg veel tijd voor nemen.

    Naar vergoedingen heb ik nog niet gekeken. Ga ervan uit dat wij niks vergoed krijgen aangezien je bij menzis 3 behandelingen vergoed krijgt. In nederland hebben we ook al 1 behandeling zelf betaald.

    Carmen
     
  8. Carmen2013

    Carmen2013 Actief lid

    15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    @cassie21: doen jullie de intake via videoverbinding of gaan jullie naar DD? Wij hebben het via videoverbinding gedaan werkte goed alleen moesten we als nog komen om bloed te prikken en zaad in te leveren en ik moest op de 2de of 3de dag van mijn cyclus bloedprikken.
     
  9. Cassie21

    Cassie21 Actief lid

    1 okt 2016
    263
    55
    28
    Wij gaan er naar toe, lijkt me fijn voor de eerste keer. Ik zag al zoiets als bloedprikken in de bevestigingsmail staan, maar dacht bijna dat ik dat hier vóór de afspraak moest laten doen. Niet dus?

    Ho snel na intake kon je daadwerkelijk beginnen met alle andere onderzoeken/prikken?
     
  10. Carmen2013

    Carmen2013 Actief lid

    15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    @cassie21: Hebben jullie gesprek met dr Scholtes? Tip: vraag veel hij legt uit zich zelf niet veel uit.

    Wij hadden:
    14 sept intake via video verbinding
    15 sept bloedprikken man en vrouw en sperma onderzoek
    29 sept (2week) uitslag bloed en zaad (telefonisch)

    Wij hebben toen een doorverwijzing gekregen voor tese in mulheim ( zaadcellen rechtstreeks uit de tetikels) daar moesten we even over na denken die afspraak hebben we 24-11 gehad. Operatie is 16-12. Als er bruikbare zaadcellen gevonden worden ga ik ervan uit dat ik ergens in januari kan starten met spuiten.

    Enige nadeel is dat bloedprikken bij de vrouw op de eerste 3 dagen van de cyclus moet gebeuren ivm bepaalde waarde die ze dan kunnen meten.

    Als er bij jullie geen extra dingen bijkomen kan je volgens mij vrij snel beginnen met de behandeling.

    Carmen
     
  11. Cassie21

    Cassie21 Actief lid

    1 okt 2016
    263
    55
    28
    Hai carmen,

    Ik heb geen idee bij welke arts de afspraak start. Maar bedankt voor de tip, wij zullen vast een vragenlijstje maken. Ik ben heel erg benieuwd!

    Hopelijk verloopt de tese goed bij je man. Ziet hij er tegen op?
     
  12. Carmen2013

    Carmen2013 Actief lid

    15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    @cassie21: waarschijnlijk wel bij dr Scholtes. Ze noemen hem ook wel de almighty dr S :)

    Ik hoop ook dat ze wat vinden met de tese. Ze zijn wel erg positief dat ze goeie zwemmers zullen vinden. Hij ziet er als een berg tegenop wat ook wel logisch is. Ik ook want ik moet terug rijden :$ ben niet zoon held om buitenland te rijden maar ja, is voor een goed doel zou ik zo zeggen.

    Wat is bij jullie de reden dat jullie voor DD hebben gekozen?

    Carmen
     
  13. Cassie21

    Cassie21 Actief lid

    1 okt 2016
    263
    55
    28
    Inderdaad, net gechecked en we hebben de afspraak met Almighty S!:D

    Voor ons is DD 3uur rijden, wij komen uit de randstad. Maar alle FM mag ik bij een kliniek om de hoek van mn werk doen. Dus dat scheelt.

    Ik wil puur naar DD voor de punctie onder narcosr. Ik kijk er heel erg tegen op en in NL te weinig zekerheid dat narcose/roesje gegeven kan worden.

    Hoe heb jij de puncties gedaan? Met of zonder?
     
  14. Carmen2013

    Carmen2013 Actief lid

    15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    @cassie21: gelukkig, wij de intake ook bij dr s. Maar de behandeling zelf word waarschijnlijk bij ons door dr cuypers gedaan.

    Voor ons is DD ruim 3 en een half uur rijden. We komen uit groningen. UMCG gaf al aan toen ik ons dossier opvroeg voor DD dat ik de FM daar ook kon doen.

    Wij zijn naar DD gegaan omdat we in nederland uitbehandeld zijn. Maar hier geven ze ons nog hele goede kansen.

    In nederland heb ik het met roesje gedaan. Ben aan de ene kant wel blij dat ze het in DD onder algehele narcose doen. Alleen de napijn schijnt wel erger te zijn omdat ze vrij baan hebben zo gezegd;)

    Moeten jullie jullie dossier ook inleveren?

    Carmen
     
  15. Cassie21

    Cassie21 Actief lid

    1 okt 2016
    263
    55
    28
    Over dossier hebben ze nog niets gezegd. Ga het wel vast opvragen bij het zhuis na laatste IUI poging. Dan heb ik t vast. Wil zo min mogelijk tijd verspillen hahaha. :)
     
  16. Nijne

    Nijne Lid

    30 nov 2016
    12
    6
    3
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

    Ik ben hier nieuw en mijn man en ik hopen begin januari te starten met ICSI. Op de verschillende fora lees ik dat sommige vrouwen aan het begin van het traject weer een maand aan de pil moeten. Andere vrouwen hoeven dit weer niet. Weten jullie waar dat op gebaseerd is?
     
  17. Carmen2013

    Carmen2013 Actief lid

    15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Hallo nijne.

    Ga je in nederland de behandeling doen of zoek je het over de grens?

    Het ligt eraan of ze eerst je cyclus plat moeten leggen. Ik heb bijv. Eerst icsi gedaan in eigen cyclus dat houd in dat je maar 1 eitje hebt die ze weg kunnen halen. Dan hoef je dus niet eerst aan de pil. Ga je voor volledige simulatie dan moeten ze eerst je cyclus plat leggen zodat het ziekenhuis de cyclus overneemt zo kunnen ze hun agenda beter plannen haha . Als je een cryo terug geplaatst hoef je weer niet aan de pil. Zo is het bij mij gegaan iig.

    Vind je het spannend?

    Carmen
     
  18. Carmen2013

    Carmen2013 Actief lid

    15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    @cassie21: groot gelijk, als ze om je dossier vragen kan je het ze geven. Bij ons wou dr S het dossier al hebben voor de intake aan.

    Carmen
     
  19. Nijne

    Nijne Lid

    30 nov 2016
    12
    6
    3
    NULL
    NULL
    Hallo Carmen,

    Bedankt voor de info. Ik heb er al veel over gelezen, maar op dit punt bleef het onduidelijk voor me. Op dit moment vind ik het nog niet spannend, maar dat gaat vast wel komen als we eenmaal in het ziekenhuis zijn. Begin januari hebben we een voorlichtingsavond en dan gaat het circuit voor ons starten. Wij blijven voor deze behandeling gewoon in Nederland.
    Jij ook veel succes gewenst met de behandeling.
     
  20. Carmen2013

    Carmen2013 Actief lid

    15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Graag gedaan nijne, jullie ook heel veel succes...
     

Deel Deze Pagina