Start ICSI/IVF Dusseldorf 2016-2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cassie21, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Juffie26 : ik kan me je teleurstelling voorstellen, je hoopt toch op beter resultaat... maar je hebt nu wel 2 emmy's on board. Lekker broeden en hopelijk over een aantal dagen een mooie positieve test!

    @Animal2307 : fijn dat je nog relaxed bent. Ik duim voor je dat je overmorgen een positieve test hebt!
     
    Juffie26 vindt dit leuk.
  2. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dit zijn de 2 morulas van dag 5 die ze vanmorgen hebben teruggeplaatst
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Animal2307 vindt dit leuk.
  3. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    @Jolandadjk fijn dat de uitslag Van de hysteroscopie goed was, want je zit toch ook niet op extra behandelingen te wachten lijkt mij.
    De rust periode doet me goed, ik heb geen last meer gehad van hartkloppingen. Maar nog wel andere lichamelijke klachten. Het gaat steeds beter, maar het gaat wel langzaam. Ik kijk er helemaal niet naar uit om weer te moeten beginnen. Maar helaas het moet. Ik ben nu wel beter voorbereid over hoe zwaar het allemaal is, daar heb ik me tot nu redelijk op verkeken.
    Jij gaat toch ook weer in het najaar beginnen?

    @Juffie26 sterkte met de wachtdagen, hou de moed erin, een kans is een kans, en jij hebt nu zelfs 2 kansen. Spannend hoor.

    @Animal2307 nog 1 nachtje slapen. Ik kom morgen zeker even kijken hier, hopelijk een positief bericht
     
  4. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    @Animal2307 las net op het andere DD topic dat je een witte test had, bah, ik werd ff plaatsvervangend boos, want ik weet hoe het is om steeds wit te testen en het is gewoon zo oneerlijk allemaal :(.
    Sterkte
     
  5. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Animal2307 : ik had het inderdaad ook net gelezen. Wat een ontzettende teleurstelling weer... Wat is het toch oneerlijk! Sterkte voor jullie samen. Hopelijk kunnen jullie de kracht weer vinden om door te gaan! Dikke knuffel!
     
  6. Animal2307

    Animal2307 Actief lid

    7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    Dank jullie wel! Natuurlijk gaan we er gewoon weer voor, maar dit was wel een hele zware domper... Ondanks dat ik nergens van uit gegaan ben, en ook niet echt zenuwachtig was, (tot ik vannacht om 4 uur moest plassen, doen begonnen de zenuwen en ben ik om 7 uur maar gaan testen) kwam het wel heel erg hard binnen. Alleen duurde het even voor het kwartje viel. Ondertussen gaat het gelukkig een stuk beter, maar wat is dit kut zeg...

    Nu nog even een vraag voor degenen die een NK-cellen onderzoek en scratch gehad hebben. Doen ze dat onder narcose? En gaat het via een hysteroscopie? Of gaat dat onder echobegeleiding/blind? Ik wil namelijk wel graag hebben dat ze een kijkje gaan nemen en ga ze vanavond emailen met het teleurstellende resultaat en wil graag meteen een goede email klaar hebben.
     
  7. Dazzle

    Dazzle Lid

    9 jul 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    Hoi dames,

    Graag zou ik met jullie meeschrijven. Ik schrijf al mee op een ander forum, maar ik ben op zoek naar ervaringen en informatie betreffende Düsseldorf. De reden dat ik me graag bij jullie aanmeld is dat mijn man (36) en ik (34) voor onze 3e IVF poging naar DD gaan.

    Mijn man en hebben al een aardig traject achter de rug. Ik zal het kort houden ;)

    In 2013 kinderwens, sinds 2015 medische molen in met de reden onverklaarbaar onverminderd vruchtbaar. De volgende behandelingen ondergaan : 6x IUI. IVF 1 (NL): 5x TP: IVF2 (NL): 1xTP

    Vorige maand op intake in DD geweest. Bloed laten prikken. Nu blijkt mijn AMH waarde aan te lage kant. Komende week heb ik de hysteroscopie, scratch, biopt en 2e gesprek, semenanalyse.

    Ik moet nog een aantal pagina’s teruglezen en zal begin deze week even offline zijn i.v.m. tweedaags bezoek in DD. Mijn verhaal kort maar krachtig :) . Ik hoop ervaringen met jullie te kunnen delen.

    Animal: “ken” ik van een ander forum.
     
  8. Animal2307

    Animal2307 Actief lid

    7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    @Dazzle "zwaai zwaai" Gezellig dat je hier ook mee komt kletsen. Ik denk aan je dinsdag en woensdag en hoop op positief nieuws.
     
  9. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Animal2307 : het is ook gewoon k*t! En het verdriet mag er ook zeker zijn, je hoopt toch op een ander resultaat... had jij nog cryo's? Ik heb in DD geen scratching e.d. gehad, dus kan je wat dat betreft niet verder helpen...

    @Dazzle : welkom! Jij ook al een heel traject achter de rug en ook onverklaarbaar (alleen een wat beperkte eicelvoorraad). Gezellig dat je mee komt kletsen hier... spannende week voor de boeg. Ik heb vorige week hysteroscopie in Gent gehad (daar gaan wij onze 5e poging doen na een mislukte 4e poging in DD) en dat is me erg meegevallen. Succes komende week!

    @Nellie4 : ik ga half augustus weer beginnen. Ik kijk er op zich naar uit, deze rustmaanden voelen ook wel als stilstaan, maar aan de andere kant totaal geen zin om weer het hele circus in te gaan...
    Fijn dat je je wat beter begint te voelen. Hopelijk zet dat de komende tijd door... heb je tussendoor ook nog vakantie?
     
  10. Dazzle

    Dazzle Lid

    9 jul 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    Ik zit het forum een beetje terug te lezen en als ik naar jullie onderschriften kijk dan valt het me op dat veel dames al een lang traject achter de rug hebben.

    Update: Terug uit DD. Hysteroscopie incl. scratch, NK gehad. Baarmoeder is in orde. We willen de volgende cyclus beginnen en dan na de punctie beslissen of we doorgaan voor een terugplaatsing. Dit ivm uitslag NK-cellen onderzoek die nog moet volgen.
    Daarnaast fijn gesprek gehad. Dubbele dosis hormonen: 150 Meriofert en 100 Ovaleap. Beide zijn nieuw voor mij. Daarnaast is mijn bms aan de dunne kant. Hiervoor is aspirine-bruistabletten en een neusspray voorgeschreven.

    Hoe hebben jullie dat gedaan met de echo's? Het zijn er volgens mij maar twee. Maar het is meer dan twee uur rijden naar DD voor ons. Of bijvoorbeeld de 1e echo in zkh NL en 2e echo in DD?

    .
     
  11. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    @Dazzle ik heb 2 echo's gehad en beide gewoon in NL gedaan, wel zo makkelijk hoor, kan ik je echt aanraden. Je gaat nog genoeg die kant op.
     
  12. Animal2307

    Animal2307 Actief lid

    7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    @Dazzle e, volgens mij willen ze de laatste echo wel graag zelf doen. Dat snap ik ook, straks meet het andere ziekenhuis het verkeerd op...

    Tevreden met het plan?

    Heb je last gehad van de HSK? Hier blijft het wat twijfelen. Dag na de voor nu geplande HSK hebben we een feest. Is het dan wel handig om het de dag er voor te doen? Vergoed de verzekering het? En weet je hoeveel het ongeveer kost?
     
  13. Dazzle

    Dazzle Lid

    9 jul 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    @animal: mijn "oude" ziekenhuis in NL heeft laten weten dat ze de echo"s niet doen. Ik kan nog 1 ziekenhuis bellen.

    De dag erna kan je gewoon feesten ;)

    Dag van hsk heb ik om de drie uur twee paracetamol genomen en na drie uurtjes rust in hotel hebben we in het centrum van dd gelopen. Het is mij echt reuze mee gevallen. Weinig tot geen last van napijn. Had ik wel verwacht. Omdat ik van vorige scratch wel last heb gehad.
    Ik weet niet hoe andere het hebben ervaren, maar valt echt reuze mee!
     
  14. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    @Dazzle op de site van freya staan ziekenhuizen die wel mee werken aan echo's voor het buitenland, misschien zit er eentje tussen vlak bij je in de buurt
     
  15. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Hoi, mag ik even inbreken om een vraag te stellen?

    Wij zijn in NL gestart met onze eerste IVF poging. Bij 4 of minder eicellen is dit ook direct onze laatste kans. Ik heb een geschiedenis met miskramen en asherman en vandaar dat ze ons maar weinig kansen geven.

    Nu zijn we gister in Gent geweest voor een soort van second opinion. De professor gaf aan dat de kans van slagen 3-6% is omdat mijn AMH erg laag is. We moesten volgens haar wel de poging maar af maken die we gestart zijn maar ze gaf ons weinig kans dat het zou lukken. Zeker de terugplaatsing op 3 dagen was volgens haar achterhaald. Tja, dat komt wel hard aan als je net gestart bent.
    Als het niet lukt kunnen we daarna terug naar Gent. De afspraak staat gemaakt zodat we niet weer enorm lang hoeven te wachten.

    Echter lees ik op internet dat veel mensen met een laag AMH kiezen voor Düsseldorf ipv Gent. Nu overweeg ik om daar dan ook maar vast een afspraak te maken. Ik hoop eigenlijk dat ik mijn dossier uit Gent dan mee zou kunnen krijgen zodat niet alle onderzoeken opnieuw moeten gebeuren.

    Weet iemand misschien hoe lang de wachtlijst daar is? En gaat alles daar in het Duits?
     
  16. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @cd28 : wat naar dat ze je zo weinig kans geven... hoe laag is je AMH waarde? En is de inschatting in NL dat je maar zo weinig eicellen gaat ontwikkelen?
    Na onze 3e mislukte poging in NL heb ik mij aangemeld bij zowel Gent als Düsseldorf. Bij Gent konden wij pas 6 maanden later terecht (wilde specifiek bij Prof. de S.) en in DD al na 2 maanden. Vlak na de intake in DD konden we ook al starten, wat ons heeft doen besluiten al een poging in DD te doen. Ik weet niet hoe lang de wachtlijst nu is (ook gezien de zomerperiode), maar je kunt in ieder geval informeren... Er is daar een team van Nederlandse artsen en verpleegkundigen, dus het grootste deel gaat in het Nederlands. Meestal alleen bij de receptie Duits en voorafgaand aan de punctie spreekt de anesthesist Duits (al verstaat zij wel aardig wat Nederlands).

    @Dazzle : spannend, voor jou gaat het dus alweer bijna starten. Ik heb de echo's in DD gedaan (moest ook 2,5 uur rijden enkele reis), maar dit was voor ons een bewuste keuze. We hadden geen vertrouwen meer in ons ziekenhuis in NL en wilde niet weer naar een ander ziekenhuis in NL (dan moet je daar ook weer op intake e.d.). Daarnaast vond ik het prettig dat ze dan zelf konden beoordelen hoe of wat... Ik heb twee keer heen en weer moeten rijden voor een echo...

    @Animal2307 : ik heb kort geleden een hysteroscopie gehad in Gent, heb nergens last van gehad. Maar er is bij mij geen scratching gedaan, dus daar geen ervaring mee.
    Wat betreft verzekering: misschien even de voorwaarden doornemen? Bij mij staat specifiek de hysteroscopie (+bedrag) benoemt in de voorwaarden voor behandeling in het buitenland...

    Hier aan het aftellen tot de vakantie. Ik kijk er echt naar uit om eerst te relaxen en het geeft me ook wel een positief gevoel om daarna ontspannen met een nieuwe poging te kunnen gaan starten.
     
  17. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Ik heb toevallig deze week geinformeerd bij Dusseldorf en kreeg dit te horen:

    Na ontvangst (van diverse gegevens van je) nemen wij binnen 2 weken contact op om een afspraak te plannen.
    Thans is de wachttijd 4-6 weken.

    Vond ik wel meevallen dus dat deed mij beslissen om onze poging hier nu eerst af te wachten en daarna pas een afspraak te gaan plannen mocht het mislukken.
     
  18. Dazzle

    Dazzle Lid

    9 jul 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    @Nellie4 bedankt. Ik heb in twee ziekenhuizen in nl een poging gedaan. Ik heb van de andere bericht gekregen dat het wel mag.

    @Jolandadjk: ik twijfel heel erg. Had ook geen vertrouwen in zkh NL. Waarschijnlijk dat ik alleen 1e echo laat doen in NL. Maarja misschien dat dd anders meet of telt... Pff lastig.

    @cd28: het kan idd geen kwaad een intake in dd in te plannen. Ik heb ook gesprek gehad in Gent en dd. Het is ook vaak een gevoel. Want er zijn stellen die overstappen van dd naar Gent en andersom. Je "moet" alleen wel eerst alle cryo"s "opmaken" voordat je naar ander ziekenhuis kan??
     
  19. Animal2307

    Animal2307 Actief lid

    7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    Dank je @Jolandadjk ! Ik zal het eens checken.

    In februari was de wachttijd bij DD ook zo iets van 4 weken. Ligt het ook aan hoe flexibel je bent. 3 NL artsen, en volgens mij krijg je die ook alleen maar. Net als NL verpleegkundigen/secretaresses. De bloedprikmevrouw en anesthesiste is wel duits. Maar ze praat prima Engels. Mijn Duits is nogal slecht, engels gaat een stuk beter. Allemaal geen probleem. De taal zou geen reden moeten zijn om niet te gaan.

    @cd28 ik lees ook overal dat je voor een laag AMH in DD moet zijn. Volgens mij wordt het eerste gesprek gewoon vergoed door je verzekering en kun je daarna nog van alles besluiten. Wel ontzettend rot dat je zo veel slecht nieuw te horen hebt gekregen. Wat is jouw AMH op dit moment?
     
  20. Dazzle

    Dazzle Lid

    9 jul 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    Weet iemand of dd door gaat met echo"s punctie en terugplaatsing in het weekend???

    Ik ben gisteren begonnen met neusspray en morgen weer 1e spuit na maanden stil te hebben gelegen.
     

Deel Deze Pagina