Start ICSI/IVF Dusseldorf 2016-2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cassie21, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Animal2307

    Animal2307 Actief lid

    7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    @Dazzle echo's weet ik niet, maar punctie en tp doen ze wel op zaterdag, maar niet op zondag.
     
  2. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wat op zaterdag moet dat moet daar valt onder punctie, echo's tijdens spuiten en tp. Dit wordt enkel en alleen op zaterdag gedaan. Op zondag NIET dan zijn ze gesloten en doen ze dus geen echo's, geen puncties en geen tp
     
  3. Dazzle

    Dazzle Lid

    9 jul 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    Ok bedankt dames! Ik heb besloten 1e echo in NL te doen. En 2e echo in DD. 1e echo staat gepland as vrijdag.
     
  4. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Mijn amh is 0,2 dus heel laag.
    Ik heb ze gemaild dus hopelijk snel een afspraak.

    Zit alleen enorm in dubio wat ik nu met deze poging ga doen. Spuit nu al 7 dagen Lucrin. Woensdag eerste echo. Stel dat er echt heel weinig eitjes zijn breken we het dan af? Ik vind het zo moeilijk want je bent direct een poging kwijt...
     
  5. Dazzle

    Dazzle Lid

    9 jul 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    @cd28 : wellicht dat ze een escape iui kunnen inplannen? Zou idd zonde zijn van een poging.
     
  6. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ja dat zit ik nu ook te denken maar wanneer zeg je zoiets? Ik weet niet of ze wel mee willen werken daaraan?
     
  7. Dazzle

    Dazzle Lid

    9 jul 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    Bij de 1e echo meteen aankaarten. Anders ben je dadelijk te laat voor een escape iui. Als ik iets geleerd heb tijdens de behandelingen is goed communiceren en voor jezelf opkomen. Het gaat om jou toekomst.
     
  8. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Ter info over de huidige wachttijd: ik heb ons gisteren aangemeld, ben vandaag al gebeld en kreeg zelfs een afspraakvoorstel voor morgen! Dat lukte niet, maar ik kon ook nog terecht op 10 of 15 augustus. Even kijken of het vriendlief lukt maar ik ben voor 15 augustus gegaan, bij dokter Scholtes. Supersnel! Ben benieuwd of ze ons in DD meer info kunnen geven over wat er aan de hand is en wat te doen!
     
  9. Dazzle

    Dazzle Lid

    9 jul 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    @Kiwietje85: Fijn dat je zo snel terecht kan! Ik kon toevalliger ook een week later terecht, omdat er iemand was uitgevallen. Hopelijk brengt DD het gewenste resultaat!

    Ik heb morgen mijn eerste FM! Ben erg benieuwd, heb nu andere hormonen dan de 1e 2 pogingen..
     
  10. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.624
    7.291
    113
    Hoi Dames, hoe gaat het hier?

    @Dazzle hoe is je fm gegaan? Ben je tevreden?

    @cd28 ik heb ook een amh waarde van 0,2 en helaas is dan veel follikels niet mogelijk. Beide pogingen had ik uiteindelijk 3 eicellen. Ik denk dat veel meer dan dat er gewoon niet inzit bij een lage amh waarde. Misschien geeft dit je wat houvast om straks te kunnen beslissen of je deze poging door laat gaan of afbreekt.

    Aanstaande donderdag heb ik een gesprek bij dr S. Ik wil graag mijn afgelopen poging met hem bespreken en horen hoe hij de volgende poging ziet. Ik ga ook vragen of scratching iets is voor mij.
     
  11. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Dank je wel @Nellie4 morgen weer een controle. Ik zit nog steeds in dubio, vind het risico van mislukken heel groot maar stel dat er eicellen zijn dan vind ik deze verspillen ook heel jammer.

    Wat is scratching?
     
  12. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.624
    7.291
    113
    Nu ga ik dat als een leek proberen uit te leggen. Ze maken dan een kleine beschadiging in de baarmoederwand, waardoor die in een soort modus komt wat de innesteling kan bevorderen, weet niet precies wat er dan in de baarmoeder gebeurt. Het wordt veel gedaan in DD alleen ik weet niet of dit ook geschikt is voor mij. Ik heb twee 'grondige' curettages gehad vlak achter elkaar wat een baarmoederwand niet ten goede komt, dus misschien is het wel te belastend voor mijn baarmoeder.
     
  13. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.624
    7.291
    113
    Wat is het hier rustig! :)
    Vorige week heb ik een gesprek gehad met dr S. Hij raad mij geen scratching aan omdat hij niet denkt dat dat van toegevoegde waarde is. Hij stelt ook voor de volgende poging weer hetzelfde te doen. Voelt een beetje als stilstand is achteruit gang, maar er zijn ook gewoon niet zoveel opties voor mij. Dus begin september gaan we er maar weer voor.
     
  14. Animal2307

    Animal2307 Actief lid

    7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    Jammer @Nellie4 dat hij geen extra ideeen heeft voor jullie. Maar soms moet je ook gewoon een dosis geluk hebben en als je alles al gedaan hebt wat je zou kunnen doen, kun je ook niet meer doen...

    Vandaag HSK, scratch en NK-cellen biopt gehad. Ging vlot, geen afwijkingen gevonden. Ben alleen nog een beetje moe van de narcose. Het was weer gezellig met de anesthesist! :) Lief mens is het. De wachttijd van NK-cellen is nu ong 5 weken. Die van eind juni hadden ze begin deze week binnen. Ze doen dus een prachtige inhaalslag daar. Dat is wel fijn.

    Nu alleen de vraag, doen we vlg maand TP of niet? Uitslag is dan echt nog niet binnen, dat geloof ik niet. We hebben 2 blasto's in de vriezer en 1 bevruchte eicel. Wie kan ons helpen om een goede beslissing te nemen, door hier over van gedachten te wisselen. Dr. JW/WJ C. kon ons geen antwoord geven, dat kon hij pas na de uitslag...
     
  15. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.624
    7.291
    113
    #695 Nellie4, 3 aug 2017
    Laatst bewerkt: 3 aug 2017
    @Animal2307 tja lastig altijd al die keuzes, wat zou voor jou een reden zijn om al deze maand een tp te willen?
     
  16. Animal2307

    Animal2307 Actief lid

    7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    @Nellie4 Omdat we anders een maand moeten wachten. Natuurlijk kunnen we het ook gewoon weer zelf proberen. Daar is ook niets op tegen en er is nog steeds niets gevonden waardoor het op een natuurlijke manier niet zou kunnen lukken.
    Pas als je de uitslag weet, weet je waar je goed aan hebt gedaan.
     
  17. Dazzle

    Dazzle Lid

    9 jul 2017
    19
    0
    1
    Vrouw
    #697 Dazzle, 5 aug 2017
    Laatst bewerkt: 5 aug 2017
    Ik kom hier ook weer eens even kijken. Het is vrij rustig hier. Er is veel gebeurd in de tussentijd bij mij. Punctie en TP gehad van een mooie blasto!! En zelfs nog 2 blasto's in de vriezer. Na 10 dagen mag ik testen.

    @Animal2307: zoals ik ook in het andere forum heb aangegeven. Zou ik persoonlijk wachten op de uitslag. (doen wij ook, als deze TP niet lukt) Vooral als je mooie blasto hebt. We zijn allebei al zo'n tijd onderweg inclusief de rondes IUI. Dan wacht ik nog wel 1 a 2 maanden. Misschien is het voor niets geweest. Maar stel dat er wel iets uitkomt, zou zonde van de blasto's en de teleurstellingen. Ik heb de keuze gemaakt en ik moet zeggen, dat het mij rust geeft omdat ik weet waar ik me nu op in moet stellen. En manlief trouwens ook.

    (En misschien dat ik de keuze sneller heb kunnen maken, omdat ik de vorige ronde geen cryo's had. En besef dat het zo bijzonder is en dankbaar ben dat ik ze nu wel heb, dat we nog even in de running zijn)
     
  18. Animal2307

    Animal2307 Actief lid

    7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    @Dazzle , je hebt gelijk, maar toch twijfel ik wel heel erg. Gelukkig hebben we nog zeker 14 dagen om er over na de denken. Ik verwacht over een week mijn menstruatie en ik denk dat we pas op dag 10 een beslissing genomen moeten hebben, aangezien er dan een echo gedaan zal moeten worden.
    Jij hebt bij IVF 1 toch wel een aantal cryo's gehad? Of heb ik dat mis?
    Het zal me niets verbazen als je op tijd de uitslag hebt hoor. De wachttijd is nu wat minder.
     
  19. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.624
    7.291
    113
    @Dazzle gefeliciteerd, 3 cryo's dat is inderdaad een hele mooie score. Wanneer mag je testen?

    @Animal2307 ik had ook verwacht een scratching te gaan doen aankomende poging, maar dr S vond dat helemaal niet nodig. als ik wel scratching had gedaan had ik ook de nk cellen test gedaan, maar ik had al wel besloten niet te wachten op de uitslag maar gewoon door te gaan, omdat ik niet echt verwacht dat er iets uitkomt.
    De reden daarvoor is misschien een beetje gek, maar dat is puur vanuit fiscaal oogpunt. Poging nummer 4 moeten we zelf betalen en als die nog in 2017 valt dan krijgen we daar aardig wat geld voor terug van de belastingdienst en als poging 4 in 2018 valt dan niet.
    Maar het zal erom spannen of dat lukt, want we moeten eerst poging 3 dus nog doen en het liefst hebben we natuurlijk dat poging 4 helemaal niet nodig is :D
     
  20. Animal2307

    Animal2307 Actief lid

    7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    @Nellie4 Dat is toch helemaal niet gek als je daar rekening mee houd? Wij hebben juist zoiets van, we kunnen over onze 3 (?) cryo's de rest van het jaar nog doen, aangezien we dan over willen stappen op een andere verzekering die wel 4e en 5e poging vergoed. Dus wat dat betreft kunnen we prima wachten. (eigenlijk van de zotte dat het financiele gedeelte meespeelt... )
     

Deel Deze Pagina