Start IVF/ICSI 2016 (deel 2)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Wen1977, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    Aangezien we het maximale aantal berichten bereikt hadden gaan we hier maar gewoon verder:D

    Ik zal het lijstje ook nog even ophalen!
     
    Loolaa4 vindt dit leuk.
  2. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    #2 Wen1977, 20 sep 2016
    Laatst bewerkt: 20 sep 2016
    meekletsers ivf/icsi 2016
    pauze, in traject, wachtbankje, twijfeltest/onzekerheid, mislukt/wachten op nieuwe ronde, zwanger

    aicirtap: 35 jr, ivf/icsi 1.1, 1e kindje, rijnstate ziekenhuis
    angeline: 33jr, icsi 1.1, 1e kindje, voorburg (rdgg, diac.)
    bloemetjes123: 27jr, icsi 1.2 (nog 5 cryo's), 1e kindje, transportkliniek isala zwolle
    bloempje9080: ?jr, icsi 1.1, 3e kindje, ziekenhuis?
    danielle1974: 42jr, icsi1, 1e kindje, kinderwunschkliniek ludwigsburg
    diligo ergo sum: ?jr, ivf 1.3 (nog 2 cryo's), 1e kindje, ziekenhuis?
    dora26: 28jr, iui4, 1e kindje, leuven
    eva90: 25 jr, ivf/icsi + pgd 3.1, 1e kindje, mumc (pauze tot oktober/november)
    girlie12: 32jr, ivf 1.2, 1e kindje, mmc/elisabeth
    goldfishie: 33 jr, icsi 2.1, 1e kindje, vumc
    help85: 30 jr, icsi 1.2, 1e kindje, umc
    ike: 30 jr, icsi 1.3(laatste cryo), 1e kindje, st. Elisabeth tilburg
    jipje84: 31 jr, ivf 1.2, 2e kindje (van 1e kindje met 22 weken bevallen en overleden), radboud
    labmuisje78: 38jr, icsi 1.1, 2e kindje, transportziekenhuis isala zwolle
    mlady: 36jr, medio september ivf 2, 1e kindje, voorburg (rdgg, diac.)
    moess: 26jr, ivf2.1 (nog 1 cryo), 1e kindje
    nurrie09: 36jr, ivf1.2
    olli: 35jr, icsi 1.1, 1e kindje, slaz/vumc
    piindaa: ???
    rejo81: 34 jr, icsi 2.2, 1e kindje, wilhelmina ziekenhuis assen
    tess27: 30jr, icsi 5.1 (4 cryo's), 1e kindje, flevo ziekenhuis/vu
    tesssss (feb ♡): 36jr, icsi 1.1, 2e kindje, voorburg (rdgg, diac.)
    vlindertje87 (feb ♡): 28 jr, icsi 2.1, 1e kindje, erasmus mc
    wen1977: 39jr, icsi 2.2, 1e kindje, radboud
    Wes1: 29jr, icsi 1.4, 1e kindje, meander mc/umc
    willeke86: 29jr, icsi 4, 1e kindje, dusseldorf (dd)
    xxliaan: 25jr, icsi, 2.1, 1e kindje, Catharina/St. Elisabeth Tilburg

    medicatie (op alfabet en eh per dag):
    aicirtap: 30/8 en 30/9 maanddepot lucrin, vanaf november gonal F 150 eh en lucrin 0,1
    Jipje84:: Va 5-08 decapeptyl en vanaf 17/18-08 gonal F 125 eh
    wen1977: sinds 9-8 progynova 20-9 utrogestan
    xxliaan: sinds 22-6 pil

    afspraken en nod's (op datum):
    anke1988 : ?-9 guo (afspraak volgt na zomervakantie)
    Help85: 12-9 echo + nekplooimeting
    Goldfishie: 23-09 controle afspraak
    Help85: 27-9 geslachtsbepaling
    wen1977:28-9 7wkn echo
    wen1977: 07-10 echo verloskundige
    wen1977: 17-10 intake verloskundige
    aicirtap: 11-11 follikelmeting 1
    aicirtap: 16-11 punctie?
    Girlie12: 4-10 7wkn echo

    zwanger-o-meter ♡ ivf/icsi 2016
    (doorgaande zwangerschappen; maand = hartje(s) voor het eerst gehoord)
    februari: biientjeee ♡, ni1986 ♡, selmaa ♡♡
    maart: blossom82 ♡, happy hertje ♡, josykate ♡, theeleut55 ♡
    april: sara87 ♡, annneliesje ♡, lieke86 ♡
    juli: anke1988 ♡, Help85 ♡, Nurrie ♡, Regina1983 ♡
    augustus: Wen1977, Wes1 , Girlie12

    sta je niet (meer) in bovenstaande lijstjes, maar klets je graag (weer) mee? Pas ze dan aan!
    om je eigen info erin te zetten:
    - check of je echt de laatste versie van de lijst hebt
    - druk op quote onder dat bericht (anders valt de info van anderen er af).
    - haal [quote + naam] en [/ quote] aan het begin en eind van het bericht weg (anders kun je niet posten).
    - vul je eigen datums in, hou je aan de volgorde van elk lijstje (zodat het overzichtelijk blijft)
     
  3. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43


    He bah wat ontzettend vervelend. Geen buikpijn is een goed teken. Ik snap heel goed dat je er onzeker van bent. Maar 50% van de vrouwen heeft er last van en zegt niets over de zwangerschap..
     
  4. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    hier ook een update...

    Ik had vannacht bruin bloed verlies gehad. En had sinds een paar dagen een raar gevoel in mijn buik. De test was sinds afgelopen woensdag wel dik opgelopen, maar toch het ziekenhuis gebeld. In het zh zelf bij het afvegen ineens ook wat rood....

    Maar alles was goed! Het vruchtzakje zat op een mooie plek, het vruchtje was ook te zien en als ik mijn adem in hield was er ook een kloppend hartje te zien!!! So far so good!
     
  5. Goldfishie

    Goldfishie Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Wat fijn dat alles goed gaat! :)

    Was jij degene die een intake heeft gehad bij Dusseldorf?
     
  6. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    Ja klopt dat ben ik. Wat wil je weten mag ook per pb...
     
  7. Help85

    Help85 Fanatiek lid

    23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Fijn wen! Ik heb zelf ook bij week 6 beetje bruin verlies gehad. Denk dat het toen door sexy time kwam, maar kon idd geen kwaad. Wel fijn dat je bevestiging hebt gehad tijdens de echo. Wanneer is je volgende echo?
     
  8. Jipje84

    Jipje84 Actief lid

    9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    We hebben al wat afgekletst .

    Denk idd girlie dat het niet veel kwaad kan!

    Hier gekeken naar UMC zorgverzekering. Dacht dat dat een openbare was maar is helaas alleen voor universitair medisch personeel. Zijn van jullie wat overgestapt naar PNO of ONVZ?
    Dat zijn geloof ik de enige die meer dan 3 IVF pogingen aanbieden. Echter geldt het vaak niet als je al in traject zit 😢

    We kunnen pas over 8 weken terecht in Dusseldorf voor het eerste gesprek dus we zijn echt aan het kijken wat we gaan doen. Zwolle (doen ze ook aan assistent hatching wat ze ook in het buitenland doen -> moet je voor aanmelden en dan bespreken ze het in het team), Dusseldorf of toch in Nijmegen blijven. Pff ingewikkeld allemaal zo voor die laatste poging...
     
  9. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    @jipje umc is gewoon openbaar je hebt alleen geen collectiviteit korting. Ik ben eind vorig jaar ook over gestapt en ze mogen je niet weigeren. Voordeel bij umc is sat ze geen medische selectie doen. Pno en onvz doen dat wel en weigeren je als je al onder behandeling bent.

    @wen en girlie gefelicteerd met jullie zwangerschap.
    Girlie hopelijk heb je geen bloedverlies en kan je lekker genieten.

    Wij hebben vorige week de 20 weken echo gehad en alles was goed met onze kleine draak. Hij/zij is wel eigenwijs wantwou geen moment stil liggen. Net als bij elke controle bij de verloskundige. Mijn placenta ligt aan de voorkant dus voel de uk nog niet echt
     
  10. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    UMC is voor iedereen hoor! Ik ben vorig jaar overgestapt naar UMC dit was zelf op advies van VGZ. Je profiteert dan alleen niet van de collectieve kortingen
     
  11. Goldfishie

    Goldfishie Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Wen: wat ik graag zou willen weten is hoe je daar een intake afspraak krijgt.

    Naar welke website moet ik gaan om meer info te krijgen? Wie moet ik dan mailen/bellen? Kan dat in het Nederlands? En krijg je dan op de intake een NL sprekende arts? Hoeveel kost een intake en hoe moet je dan betalen? Wat voor info moet je dan meenemen (bv je dossier)? Wat voor vragen had jij toen je daar heenging?

    Sorry voor de vele vragen, maar ben op dit moment echt zoekende naar 'iets' wat mij zwanger kan maken.
     
  12. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #12 MLady, 21 sep 2016
    Laatst bewerkt: 21 sep 2016
    Hallo lieve meiden,

    Kom ik weer eens een keertje langs, is toevallig het eerste topic net gesloten! Gefeliciteerd met deze mijlpaal!! 👍💐😁 Even een berichtje om te laten weten dat ik het in de gaten heb en jullie nog altijd (op de achtergrond) volg.

    Wes, Wen en Girlie wat een geweldig nieuws zie ik!! Van harte enorm fantastisch gefeliciteerd... 💟💟💟 Ik hoop dat jullie er heel snel 100% vertrouwen in krijgen (ik kan me zó goed voorstellen dat dat even duurt...) En heerlijk durven te genieten van jullie gelukswonder.

    @hier neem ik nog steeds even pauze, ik merk dat ik nog steeds een beetje tegen overspannen aan zit. En dat lijkt me geen goeie basis voor een nieuwe IVF-poging. Het gaat wel al beter met me dan voorheen. Héél misschien starten we komende ronde (over een week of 2), maar november is waarschijnlijker.

    Hopelijk tot dan! Lfs MLady

    P.S. nog speciaal een dikke knuffel voor fishie... #WeGoALongWay
     
  13. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    Nou ik snap je zoektocht helemaal! Even kijken: je kunt gewoon mailen (info.nl @ vivaneo-duesseldorf.de) dat gaat het snelste. Dit kan gewoon in het Nederlands, je komt bij het nederlandse secretariaat terecht. Ik heb bij het radboud ons medisch dossier opgevraagd (gewoon briefje met allebei de handtekeningen), dit duurde ongeveer 2 weken en toen heb ik dit ingescand en doorgestuurd. Er werken meerdere Nederlandse artsen, de intake en geloof bijna alle behandelingen zijn bij de Nederlandse arts en verpleegkundige. Alles gaat/kan gewoon in het Nederlands. Op basis van het dossier wat je meeneemt gaat de arts vragen stellen en eventuele onderzoeken doen (heeft hij bij mijn niet gedaan omdat ik net een cryo teruggeplaatst had). Wij hadden eigenlijk zelf niet zoveel vragen en hebben het op ons af laten komen, bij ons was het belangrijkste meer eicellen bij een punctie. Wij waren voor de intake € 195 kwijt (intake vrouw € 145 en intake man € 50). Ik heb de mijne al vergoed gekregen van de verzekeraar, van de menzis heb ik nog niets gehoord.

    Tevens heb ik mijn verzekeraar gebeld hoe het gaat met de vergoeding. Deze wilde een compleet behandelplan en de goedkeuring zou hier vanaf hangen. Bij sommige verzekeraars moet je alleen een formulier laten invullen. Dus dan zou ik zorgen dat je deze bij je hebt.

    O ja ik heb voor de volledigheid ook een verwijzing van de huisarts bijgevoegd.
     
  14. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    o ja de website: Home ° VivaNeo Kinderwunsch Zentren

    p.p.s. ik heb gewoon in het mailtje gezet dat ik onder behandeling ben in nederland dat dit niet naar wens gaat en ik graag wil overstappen en een intake wil hebben. En dan nog onze naw-gegevens erbij. Ik kreeg heel snel een reactie met wat ze nodig hadden. Ik geloof dat de wachttijd voor een intake op dit moment 8 weken is, maar goed we wachten al zo lang....

    Ik loop dan zelf ook in het Radboud en echt een wereld ging voor ons open aan nieuwe mogelijkheden...
     
  15. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    Fijn dat het langzaam beter met je gaat! Ik zou zeggen neem de tijd die je nodig hebt. Zorg dat je lichamelijk en geestelijk goed in je vel zit voordat je weer opnieuw begint het is al zo rollercoaster en die maand meer of minder maakt dan ook niet meer uit.
     
  16. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    Nou op het moment geen sexy time bij ons, ik moet eerlijk zeggen dat ik er op het moment ook niet aan moet denken :cool:. Ben blij dat ik lig...

    Dit was wel behoorlijk wat. Het is bij 1 inlegkruisje gebleven maar deze was door zeg maar. Lekker al die details:)

    Volgende week woensdag (28-09) hebben we de 7+4 weken echo.
     
  17. Wen1977

    Wen1977 Bekend lid

    28 sep 2015
    933
    146
    43
    Fijn dat alles goed is. Kun je al een beetje onbevangen genieten?
     
  18. Sylliething

    7 jul 2014
    31
    0
    0
    Culinair adviseur
    Oosten van het land
    He meiden.. sorry dat ik zo kom binnen vallen!
    Ben zo nieuw hier op dit forum dat ik niet goed weet waar ik me kan en mag aansluiten!
    Ik zelf na 5 mislukte iui's op naar mijn eerste ivf. Dus gestart rond lente 2016 ;)
    En ben ik ook of eigenlijk hoop ik over te stappen naar umc verz.
    Deze week hoor ik of ik "aangenomen" ben.
    Verder zit ik e denken om een transfer te maken naar Nijmegen. Maar duitsland en belgie ben ik ook nog niet over uit.
    Alvast thnxs!
     
  19. nurrie09

    nurrie09 Fanatiek lid

    20 jul 2012
    1.292
    28
    48
    NULL
    overrijssel
    Hey meiden mijlpaal bereikt alles goed met ons kleine wondertje , 10-10 hebben we slachtsbepalings echo kan het niet afwachten

    Heeft iemand nog wat van regina gehoort ?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,5 KB
      Weergaven:
      4
  20. Daphne92

    Daphne92 Lid

    4 sep 2016
    17
    0
    0
    Apothekersassistente
    Dordrecht
    Hoi allemaal, wij mogen volgende week zondag gaan beginnen aan onze eerste ivf/icsi poging ik ga dan starten met decapeptyl en dan rond 18okt de uitgangsecho en dan starten met gonal-f denk ik? Wat is het fijn om met jullie mee te lezen en ook de succesverhalen te zien. Geeft heel veel hoop!
     

Deel Deze Pagina