Start IVF/ICSI juli, augustus 2018

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Colinn, 28 jun 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Wie komt er gezellig meekletsen?

    We hebben gister de prikinstructies gehad. Ik moet 11 juli de eerste prik zetten. Ik start met decepeptyl en later komt daar gonal F bij. Was best nerveus voor het prikken maar dat viel me uiteindelijk mee. Hopelijk geldt dat ook voor de punctie :oops:
     
  2. Lisewiesje

    Lisewiesje Actief lid

    21 aug 2016
    174
    28
    28
    Heyhey!

    Doe je het lange traject met de pil erbij? Spannend! Het prikken valt inderdaad mee, hopelijk krijg je geen last van bijwerkingen dat had ik niet. Helaas over de punctie kan ik je nog niks vertellen!

    Ik heb vorige week vrijdag mijn traject ICSI eerste ronde moeten afblazen! Deed ook decapeptyl en Gonal-f 100 spuiten, maar daaruit +/- 25 grote eicellen en nog heel veel kleintjes die dreigde mee te doen dus vonden ze onverantwoord!

    Voor mij is het nog even af wachten heb vanmiddag nog even telefonisch contact en de rest hoor ik volgende week woensdag pas!

    Heel erg spannend!
     
    Colinn vindt dit leuk.
  3. Marsjemarsje

    Marsjemarsje Nieuw lid

    28 jun 2018
    1
    1
    1
    Vrouw
    Hoi hoi
    Wij zijn afgelopen dinsdag gestart met icsi 2. Voor een 2de kindje. Weer heel spannend allemaal.
     
    Colinn vindt dit leuk.
  4. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik denk wel dat ik het lange traject heb. Slik nu idd de pil, 11 juli beginnen met prikken en dan 30 juli eerste follikelmeting.

    Jeetje 25 zijn inderdaad wel erg veel :eek: Moest je toen gelijk helemaal stoppen met prikken?
     
  5. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Wat spannend! Je bent dinsdag begonnen met prikken?
     
  6. Lisewiesje

    Lisewiesje Actief lid

    21 aug 2016
    174
    28
    28
    Ja helemaal stoppen met prikken en provera slikken. Nu wachten op menstruatie en wss woensdag terug voor echo. Als menstruatie dit weekend al is wss eerder de echo.

    Ben benieuwd hoe je het ervaart!

     
  7. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Wat gaan ze bekijken bij die echo dan? Of de follikels zijn geslonken? Ik ben echt nog een leek hierin hoor haha
     
  8. Lisewiesje

    Lisewiesje Actief lid

    21 aug 2016
    174
    28
    28
    Ja of de eierstokken weer rustig zijn!

    Haha ik ook hoor, heb alleen ervaring met hormonen spuiten, echo's en slecht nieuws horen over overnieuw beginnen!

     
  9. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Oh zo ja. Jeetje wat een gedoe hè? Heb je er ook last van (gehad)? Ik sta nu maandelijks al op z'n kop tijdens de eisprong. En dan groeit er maar 1 :oops: Heel benieuwd hoe het is als er meerdere groeien haha.

    Is dit voor jullie het eerste kindje?
     
  10. Lisewiesje

    Lisewiesje Actief lid

    21 aug 2016
    174
    28
    28
    Ja het is zeker gedoe, had gister een mail van ziekenhuis dat als ik menstrueer ineens met de pil moet beginnen. Maar heb niet eens de pil in huis omdat er geen sprake van was!? Maar dat moet omdat ze ervan uit gaan dat mijn eierstokken niet rustig zijn. Dus betekend dat ik nogmaals het lange traject in ga.

    Ik hou er niet van dat ze ergens vanuit gaan, ze gingen er ook vanuit dat ik overstimulatie zou krijgen als de punctie werd doorgezet terwijl ik mij prima voelde en niet echt last had. Dus ik zit straks in Augustus voor ik verder kan.

    Ik had een paar dagen een opgeblazen gevoel maar meer merkte ik er eigenlijk niet van.

    Ja dit is voor ons eerste kindje! Mijn vriend had geen helemaal geen bewegende zaadcellen. En toen ineens na 4x wel een paar. Dus wat daar de oorzaak van is geen idee maar we gingen gelijk het ICSI traject in!

     
  11. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dag dames, mag ik hier mee schrijven?
    Ik heb de 22ste mn eerste pil geslikt,mag 9 juli beginnen met de decapeptyl en 19 juli heb ik mn eerste echo..
    Ik vind t heel erg.eng om mezelf te prikken.. mn beste vriendin gaat me helpen al dan niet prikken als t mij zelf niet lukt..
    Hiervoor heb ik 7 x iui gehad, maar helaas niet zwanger geraakt.
     
  12. Bovine

    Bovine Actief lid

    1 jul 2018
    163
    117
    43
    Vrouw
    Heey dames, mag ik ook mee schrijven?
    Wij starten in juli weer met een IVF-traject, ik begin aanstaande dinsdag met de pil. Ondanks de spanning die het allemaal met zich mee brengt kijk ik er ook wel naar uit!
     
  13. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Welkom :)
     
  14. Bovine

    Bovine Actief lid

    1 jul 2018
    163
    117
    43
    Vrouw
    Dankje! Jij ook natuurlijk:). Zie dat jullie ook al een aardige tijd onderweg zijn:(. Vervelend dat je het prikken bij jezelf zo eng vindt, wat maakt het voor jou eng?
     
  15. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dat is een goede vraag...
    Ik heb na mn keizersnede trombose spuiten moeten zetten, en ik weet nog dat ik daar maar mee op bed zat, en niet durfde te prikken...
    Ik heb ze maar weggegooid, ik weet niet waar die angst vandaan komt... bang dat t pijn doet ofzo... en als iemand t voor me doet dan Kan ik me er beter toe zetten...
     
  16. Bovine

    Bovine Actief lid

    1 jul 2018
    163
    117
    43
    Vrouw
    Het is ook niet fijn natuurlijk. Wat nog wel eens wil helpen is een ijsblokje van te voren op de plek waar je gaat prikken, dan is het wat minder gevoelig. En mijn ervaring is hoe vaker je het doet hoe minder erg (qua pijn) het wordt.
     
  17. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je voor de tip :) mn beste vriendin is er net zo lang bij tot dat ik zeg dat t niet meer hoeft, ze wil wel dat ik t zelf probeer, wat ik ook begrijp:)
    Heb gelukkig nog een week ongeveer om me klaar te stomen:p
     
  18. Bovine

    Bovine Actief lid

    1 jul 2018
    163
    117
    43
    Vrouw
    Lief van die vriendin! Het is inderdaad wel gemakkelijk als je jezelf kunt prikken, dan ben je niet van een ander afhankelijk.
    Nog een week, spannend :D. Wat mij wel eens een zetje heeft gegeven om het te doen is bijvoorbeeld iets lekkers voor je leggen wat je pas mag pakken als je geïnjecteerd hebt:roflmao:. Echt super kinderachtig maar het hielp soms wel net dat zetje te geven. Het is uiteindelijk natuurlijk voor een heel goed doel, dat helpt ook. Komt wel goed:thumup:.
     
  19. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Haha moest wel een beetje lachen toen ik dit las :p wie weet, helpt t mij ook! Dank je wel meis.. nahja nog 8 dagen, morgen (maandag) nog een week :)
     
    Bovine vindt dit leuk.
  20. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Wat gezellig dat er al meer meekletsen! Ik heb vorige week de prikinstructies gehad. Zag er als een ENORME berg tegenop maar het is me uiteindelijk meegevallen. Ik begin volgende week woensdag 11 juli. Heel spannend! Die tip van dat lekkers neerleggen vind ik wel een heeele goede hihi. Die ga ik onthouden!
     
    Bovine en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina