Start ivf/icsi JULI/AUGUSTUS

Discussie in 'MMM clubs' gestart door samira28, 27 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    Dat verschilt allemaal nogal. Ik moest een week na mijn ovulatie beginnen met decapeptyl en dan 14 dagen later Gonal-F, daar ook weer 2 weken mee door nu. Ik hoorde via via van iemand anders die in Luik loopt dat zij alleen maar stimulatie doet vanaf dag 3 en dan 10 dagen later gelijk al punctie...
     
    samira28 vindt dit leuk.
  2. samira28

    samira28 Bekend lid

    10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Ja mijn buik word aan het eind ook altijd helemaal blauw. Ook bij de punctie word mn arm ook blauw door de morfine spuit haha.. ja zeker voor een heel goee doel!
    Ik moet deze ronde nu ook 225eh gonal spuiten, de vorige keer was het 150.
    Vandaag de vierde dag dat ik de decapeptyl spuitte en vandaag ook de laatste pil genomen eindelijk
     
  3. samira28

    samira28 Bekend lid

    10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Ja appart zeg..
    In het ziekenhuis waar ik loop in Leeuwarden/Groningen zeggen dat zij de beste resultaten hebben met een lange traject.
    Tja elke ziekenhuis en andere regels en protocolen
     
  4. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Spannend dames, hopelijk de allerlaatste keer blauwe plekken van het spuiten.

    Inderdaad allemaal andere regels en protocollen.
    Ik ben op dag 2 begonnen met de pil, die moet ik nu slikken tot de 25e.
    De 22e start ik wel al met de decapeptyl en 4-8 begin ik met de Gonal + de deca dan gewoon door laten lopen.
    Punctie uiteraard afhankelijk hoe snel de follikels groot genoeg zijn.
     
  5. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Mag ik ook mee schrijven? Zit ook in het mei/juni groepje maar ben gister begonnen met het spuiten van Lucrin. Voor mij de eerste keer ivf.
     
    samira28 vindt dit leuk.
  6. Salie

    Salie Actief lid

    16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Wat spannend allemaal dames. Ik spuit vandaag ook al de 4e dag puregon. Ik doe het korte protocol en heb geen pil geslikt of iets. Ik mocht meteen op cd2 beginnen met spuiten. Heeerlijk dit in vergelijking met de vorige poging! Het lijkt nu veel sneller te gaan.

    Heeft iemand ervaring met puregon? Ik vind de spuitjes wel pijnlijk, heb er inmiddels een blauwe buik van
     
    samira28 vindt dit leuk.
  7. MarloesK85

    MarloesK85 Actief lid

    5 feb 2016
    273
    415
    63
    NULL
    NULL
    Hellup…:S sinds gisteren ben ik begonnen met gonal-f, over twee weken staat de punctie gepland, en vriendlief heeft een ontstoken kies en sinds vandaag niet lekker en misschien koortsig :( Morgen gaat de kies eruit. Ben zo bang dat dit van invloed is op de zaadkwaliteit. Voor deze eerste ivf-poging ben ik al bezig sinds maart. Ik word gek als het niet doorgaat of dat de poging hierbij mislukt :cry:

    Wat te doen?
     
    samira28 vindt dit leuk.
  8. Kiwietje85

    Kiwietje85 Bekend lid

    16 mei 2017
    500
    283
    63
    Vrouw
    O balen zeg! Ik snap je zorg heel goed. Maar nog geen reden voor paniek he! Volgens mij heeft het pas invloed op de zaadkwaliteit als het echt in de laatste dagen is, hij zal vast hersteld zijn tegen die tijd! Ik zou het wel even melden bij het ziekenhuis, gewoon eventjes kortsluiten. Wij hebben met IUI een keer gehad dat vriendlief zich niet lekker voelde op de dag van productie, had toen 600.000 zaadcellen. Niet veel maar alsnog wel genoeg om mee te werken zeker bij IVF lijkt me. Misschien zou je met ziekenhuis kunnen overleggen of ze bereid zijn om 3 dagen voor de punctie een test te doen ofzo? Kijken of de zaadkwaliteit dan goed genoeg is om het door te laten gaan? Zo niet dan is stoppen natuurlijk nog wel een overweging om geen vergoede poging te verliezen...

    @Salie ik heb wel een tijdje puregon gebruikt ja. Maar heb niet jouw ervaring, ik vond het wel te doen en heb er nooit echt een blauwe buik van gehad, hooguit een keer een plekje als ie net op een vervelende plek was gespoten. Met pregnyl heb ik dat wel veel meer. Heb ik nu ook een beurse plek van hoewel die dit keer geen kleur krijgt. Heb ik al wel van gehad dat het echt een week later nog geel was.
     
  9. samira28

    samira28 Bekend lid

    10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Hij zou dan paracetamol kunnen gebruiken zodat de verhoging snel daalt. Ze vragen we altijd of hij een verhoging heeft gehad, kan idd wel invloed hebben op het zaadkwaliteit
     
  10. MarloesK85

    MarloesK85 Actief lid

    5 feb 2016
    273
    415
    63
    NULL
    NULL
    Pfff het lijkt mee te vallen. Lijkt geen koorts te hebben. Slikt wel paracetamol. Maar zal blij zijn als die kies er morgen uit is. En er al een half jaar mee rondlopen hè. Gaat vanzelf over. Oh, mannen.....!

    Maar goed, even paniek had ik wel. Heb nu ook best wel last van alles wat er eventueel nog mis kan gaan. Ik kan heel moeilijk de controle loslaten merk ik. Het hangt nog van zoveel factoren af voor er überhaupt een terugplaatsing is. Het komt nu zo dichtbij, terwijl afgelopen maanden eigenlijk best lekker rustig waren:oops:
     
    samira28 vindt dit leuk.
  11. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik zat al met jullie mee te lezen vanwege verwachtingen en zojuist ook de bevestiging gehad in het ziekenhuis.
    Vanwege de slechte zaadkwaliteit van mijn man moeten wij direct starten met ivf/icsi. Onze papieren worden vandaag doorgestuurd naar een ziekenhuis waar dat kan (radboud) en binnen 2 weken krijgen we te horen wanneer we mogen komen voor intake.

    De eerste uitslag in mei was 400.000cellen, nu kwamen ze maar tot 200.000goede zaadcellen. Alleen nog maar slechter dus. Ik hoop dat we direct mogen beginnen en niet nog allerlei onderzoeken erbij moeten hebben voor iets kan. Ik ga al eens voorzichtig met jullie meelezen voor wat info over het hele proces...
     
    samira28 vindt dit leuk.
  12. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Gelukkig lijkt het mee te vallen. Rottiming nu met die kies.
    Ze zeiden bij ons idd meteen PCM nemen bij de eerste verhoging. Het is echt de koorts die slechte invloed heeft.


    Welkom littlegirl. Klote dat jullie ook in dit schuitje zitten.
    Radboud loopt wel redelijk vlot door. (Zitten daar ook)


    Hier nog steeds bloedverlies, dag 10 nu :(
    Zo irritant.
    Hopelijk is het snel over.

    Nog een weekje voordat ik moet beginnen met de deca.
     
    samira28 vindt dit leuk.
  13. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Dat is in ieder geval positief om te horen @LVtje
    Jullie hebben er al een heel traject op zitten zie ik. Hoe is jou ervaring met radboud?
     
  14. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Goed tot nu toe!

    De intake ging heel snel. Ze hebben een aantal dingen gecheckt tijdens de intake (zaadanalyse opnieuw gedaan, bloedafname bij ons beiden, echo bij mij)

    Na een week of 2 daar de uitslag van gekregen en meteen groen licht gekregen om te starten.
    In principe ivf maar als de zaadwaardes op het moment zelf te slecht zijn doen ze gewoon icsi. Dat wordt op het moment zelf bepaald. (Maakt voor ons qua traject geen verschil)

    Afgelopen maandag een voorlichting gehad van ongeveer 2 uur samen met 2 andere stellen. Daar geven ze wat uitgebreid uitleg over de behandeling, medicatie etc. Ook eventueel prikuitleg maar dat was voor ons niet nodig omdat ik dat al gewend ben met de IUI's.

    Maar fijne arts en verpleegkundigen die ik daar tot nu toe gezien heb.
    Qua behandeling zelf nog geen ervaring omdat we ook pas net gaan starten.
    Maar gevoel is iig goed.

    Hoop dat het voor jullie ook zo zal zijn.
    Ze hebben iig geen vakantiestop, dus grote kans dat de intake vrij snel kan zijn.
     
  15. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Oh dat klinkt echt super. Hebben nu 6wkn moeten wachten tussen de twee zaadonderzoeken in en ik vond dat echt een ramp... dus wil nu graag door. Fijn dat jou ervaringen bij de radboud zo goed zijn, dat biedt weer hoop.
    Is er bij jullie een reden dat het zo moeizaam gaat? Of onverklaarbaar? Vind het een beetje onbeleefd om in je berichten te gaan zoeken naar je verhaal dus vraag het hier gewoon heel brutaal :rolleyes:
     
  16. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Logisch dat je graag door wil.
    Wachten hoort er helaas bij in de molen, maar je wil het wel zo voorspoedig mogelijk hebben zeg maar.


    Haha, gewoon vragen hoor :D

    Mijn man heeft ook verminderde zaadkwaliteit.
    Toen we voor onze eerste bezig waren twijfelde de arts om ons meteen door te sturen voor icsi, maar wilde na overleg toch een keer IUI proberen. Max 4x en met de kanttekening dat als het zaad gewoon niet voldoende was we alsnog direct door gingen.
    Tegen alle verwachtingen in bleek die eerste IUI raak te zijn.

    Helaas hadden we dit keer met de IUI's geen geluk. Ze hebben er 6 geprobeerd onder het mom van; het is eerder gelukt.
    Maar nu dan toch doorgestuurd voor de volgende stap. Wel fijn want had in die IUI's uiteindelijk geen vertrouwen meer.
    Hopelijk lukt het nu met ivf wel.
     
  17. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Wat spannend zeg. Balen dat het nu dus niet zo mocht zijn. Met wat voor waardes zitten jullie?
    Ik vind het idee dat ze daar ter plekke besluiten of ivf of icsi nodig is wel heel fijn zeg! In welk ziekenhuis zijn jullie begonnen, want als ik het zo lees was dt niet radboud of wel?

    Wachten hoort er bij, maar ik merkte dat 6wkn wachten zonder actie me nogal opbrak mentaal, dus de volgende keer graag met beetje mentale begeleiding erbij denk ik :rolleyes: sowieso aankomende week gesprek met de bedrijfarts om te regelen hoe we dit met werk combineren, mijn baas is helaas niet erg behulpzaam...
     
  18. Salie

    Salie Actief lid

    16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Hi dames,

    Hoe is het hier met iedereen?
    Hoe loopt het nu bij jou @samira28 ?
    Hier is inmiddels de punctie alweer gepland voor aankomende week. Heb een enorme druk in mn buik door de groeiende eitjes en word er echt misselijk van. Ik ben heel benieuwd wat het gaat brengen deze week
     
    samira28 vindt dit leuk.
  19. MarloesK85

    MarloesK85 Actief lid

    5 feb 2016
    273
    415
    63
    NULL
    NULL
    Spannend @Salie. Weet je al wanneer je de punctie hebt deze week? Ik duim voor je op een goede oogst!

    @Littlegirl1989, wat vervelend dat je baas moeilijk doet. Heb je al met de bedrijfsarts gesproken?

    Ik heb ook deels de behandeling in het Radboud, fijn dat er goede ervaringen zijn.
    Vrijdag heb ik echo en het tweede gesprek over hoe de behandeling verder gaat. Spannend, voel nu ook steeds meer druk vooral links in mijn buik. Vriendlief voelt zich af en toe nog niet helemaal lekker, maar heeft geen koorts gehad. Duimen dat dat goed gaat.
     
  20. Salie

    Salie Actief lid

    16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    @MarloesK85 de punctie zal morgen alweer zijn. Ik heb te horen gekregen dat ik alweer overstimulatie heb helaas :( :(
    Dus dat betekent geen tp deze maand en mindere kwaliteit eitjes.

    Ik baal er ontzettend van, want de vorige keer ging het ook zo, en toen bleef er van 8 bevruchtingen maar 1 embryo over, omdat de kwaliteit allemaal verloren ging door het grote aantal eitjes, ik had toen meer als 30 eitjes.
    Dus ik vrees er alweer voor dat het nu weer hetzelfde gaat zijn, en dan zijn er al twee ivf-pogingen verbruikt :(
     

Deel Deze Pagina