Start ivf/icsi JULI/AUGUSTUS

Discussie in 'MMM clubs' gestart door samira28, 27 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarloesK85

    MarloesK85 Actief lid

    5 feb 2016
    273
    415
    63
    NULL
    NULL
    Oh nee wat naar Salie! Jee wat zonde zeg, hoe kan dat toch steeds? Ik snap dat je ervan baalt. *knuffel*

    Ik lees dat je vorige keer 1 bevruchting had na overstimulatie. Weet je nu zeker dat er deze maand geen tp is?
    En is dit inderdaad dan echt een verbruikte ivf poging?
     
  2. samira28

    samira28 Bekend lid

    10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    @hey Salie wat balen dit zeg..
    Maar pas als je de punctie hebt gedaan dan geld dat pas voor een poging, maar dat heb jij nog niet gehad toch ??
    Best vervelend die overstimulatie.
    Je hebt blijkbaar toch te veel eh gekregen waar je mee stimuleerde. En je moet echt zon 3 liter drinken per dag en eiwitten/proteinne nemen.
    Sterkte, hopelijk kun je snel door.

    Ik heb vandaag mijn eerste gonal f in gespoten alweer..aankomende dinsdag de echo fm. Ben benieuwd deze keer wat het deze keer gaat brengen.
     
  3. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @Salie wat vervelend zeg. Overstimulatie geeft dus ook mindere eitjes? Hebbrn ze al een idee hoeveel het er ongeveer zijn? Sterkte vandaag!!

    @MarloesK85 vrijdag heb ik een gesprek met de bedrijfarts. Ik duim voor je vriend!
     
  4. Salie

    Salie Actief lid

    16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Dank jullie wel dames.

    De overstimulatie hebben ze in mn bloed gezien. Mn oestradiolwaardes waren veel te hoog, waardoor er vocht ontstaat in de baarmoeder en eierstokken.
    Het betekent dat er ineens meer eitjes kunnen onstaan en ze allemaal een groeispurt krijgen, wat dus betekent dat de kwaliteit van de grotere en rijpe eitjes minder wordt doordat het nu ook verdeeld wordt met de kleinere eitjes.

    @MarloesK85 Ik weet nog niet hoeveel het er zijn, maar de vorige keer had ik over de 30 en daarvan heb ik 1 embryo kunnen terugplaatsen. Derest is allemaal afgevallen door te slechte kwaliteit helaas. Daar ben ik nu weer bang voor.

    @samira28 de vorige keer spoot ik menopur 150 en nu kreeg ik een volledig ander schema met puregon en veel minder eenheden, en ik heb dit keer het korte protocol gedaan, maar toch alsnog ovetstimulatie. De arts zei dat als ik nog meer ga minderen in eenheden, dat ik dan helemaal niet reageer en geen eitjes zal aanmaken. Dus het is of helemaal niets, of heel veel bij mij.
    Dus ik zou niet weten wat wel bij mij zou kunnen werken om niet teveel eitjes te kweken, heel lastig dit....:(
     
    samira28 vindt dit leuk.
  5. samira28

    samira28 Bekend lid

    10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Wat een apart verhaal idd.. dit heb ik ook echt nooit geweten waar het dan aan ligt dat je steeds zoveel overstimulatie hebt..
    Zelfs in je eileiders vocht..Ik hoor wel eens dat ze de eileiders dan verwijderen of een essure erin, maar weet niet of dat in jou geval ook zo moet, en wat je kan doen om je oestradiolwaardes te verlagen tijdens ivf.
    Ik heb zelf geen eileiders meer.
    Hoe oud was je nou Salie? En weet je al meer van de arts wat ze nu gaan doen?
     
  6. beebj

    beebj Niet meer actief

    #46 beebj, 19 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2017
    Mag ik ook mee kletsen? :)

    Na 5 maanden zelf proberen, 5 maanden OI en 2x IUI, zijn wij nu in de IVF belandt voor ons tweede kindje. In België overigens.

    8 Juli heb ik de punctie gehad, maar helaas hyperstimulatie waardoor er niets vers wordt terug geplaatst... Ik had 28 follikels. Na de punctie te horen gekregen dat ik 30 eicellen had, waarvan 23 goede rijpe eicellen. 9 juli belde ze met het goede nieuws dat er daarvan 21 bevrucht zijn! En toen ze 5 dagen oud waren, zijn er 13 embryo's ingevroren.

    De bloeding van de punctie is inmiddels overgegaan naar m'n menstruatie. Cyclus van 19 dagen door de punctie, maar telt eigenlijk niet mee als cyclus. Menstruatie is zo goed als voorbij nu en dan heb ik een verplicht maandje rust om m'n lijf terug normaal te krijgen vanwege de hyperstimulatie... En m'n cyclus na de volgende menstruatie (die ik 14 augustus verwacht), vindt de terugplaatsing plaats. Ondertussen hebben we 3 augustus een gesprek bij de gyn over hoe we de terug plaatsing exact gaan doen.

    Enne. Ohja. Ons 1e kindje is 1 groot wonder. Direct de eerste ronde zwanger, zonder enige hulp!
     
    samira28 vindt dit leuk.
  7. Salie

    Salie Actief lid

    16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Welkom @beebj ! Klinkt supergoed 13 embryo's!

    Ik heb vandaag ook de punctie gehad met 21 eitjes. Het is nog even afwachten hoeveel bevrucht zijn en hoeveel embryo's er worden ingevroren. Ik krijg sowieso geen verse tp deze maand, om mn lichaam te laten herstellen.

    Ik lig nu plat op bed omdat ik niet teveel mag bewegen zodat er geen vocht ontstaat.
    Morgen krijg ik te horen hoeveel embryo's...ik hoop dat ik net zulk goed nieuws mag ontvangen als jou!
     
    samira28 vindt dit leuk.
  8. beebj

    beebj Niet meer actief

    Spannend!! Ik ga mee duimen! Hopelijk heb je niet te veel last van de punctie. Het is mij echt heel veel tegengevallen.. Heb 6 dagen plat gelegen met paracetamol en nurofen, zóveel pijn gehad, bah.
     
  9. beebj

    beebj Niet meer actief

    #49 beebj, 20 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2017
    Mijn 5 dagen menstruatie zitten er op. Kan de wacht/herstel-maand beginnen. Baal er stiekem best een beetje van... Voor m'n gevoel gaat deze maand ook echt lang duren. Hopelijk is m'n volgende menstruatie er snel, dan kunnen we verder!
     
  10. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Spannend Salie. Hopelijk een mooi aantal bevruchtingen.

    Ze gaven bij ons idd aan dat de kwaliteit van de eitjes vaak achteruit gaat bij de grote aantallen. Maar ja, je doet er niet veel aan als je zo sterk reageert op de stimulatie.

    Ben heel benieuwd hoe dat straks bij ons gaat. Met de IUI had ik altijd maar 1 follikel, alleen de laatste keer 2.
    Maar goed, moet straks ook het dubbele spuiten natuurlijk.

    Die wachtmaanden tussendoor zijn altijd balen ja. Maar voor je lijf denk ik wel goed na zo'n aanslag qua hormonen.
    Bij ons is het straks ook standaard 1 maand rust na een ivf poging.
    Wachten hoort er helaas bij.

    Succes alvast samira, ben benieuwd


    Succes morgen bij de bedrijfsarts littlegirl.


    Hier is na 2 weken eindelijk het bloedverlies gestopt. Heel soms nog beetje beige afscheiding maar blij dat t bloed gestopt is.
    Zaterdag gaat t dan écht beginnen met de deca.
     
    samira28 vindt dit leuk.
  11. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @Salie weet je al meer meid? Wat spannend, hopelijk veel bevruchtingen deze ronde!

    @LVtje dankjewel! Jij nog even doorbijten en dan eindelijk aan de slag!
     
  12. MarloesK85

    MarloesK85 Actief lid

    5 feb 2016
    273
    415
    63
    NULL
    NULL
    Vanmorgen de eerste echo gehad. Beetje teleurgesteld met het resultaat. In totaal 5 grotere follikels gevonden en 1 kleintje die nog mee kan groeien.
    Maandag tweede echo. Pfff dit is niet echt waar ik op hoopte:(
     
  13. samira28

    samira28 Bekend lid

    10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Welkom @beebj en heel veel succes de volgende ronde voor een brusje.

    @LVtje ja die wachtmaanden zijn altijd balen idd..zo zinloos lijkt het ook.
    Alleen gaat het toch sneller dan je denkt als je ook bezig bent met andere dingen. Bij mij is het ook zo het geval..

    @Marloes ja dat is teleurstellend als je verwachtingen anders zijn de volgerige ronde..maar zo erg zijn 6 follikels niet hoor..zou zo maar goede kwaliteiten zijn en bevruchtingen?
    Doen jullie icsi of ivf?

    @Salie weet je al wat meer over de bevruchtingen?
    Ja doe maar rustig aan deze dagen en veeel drinken en proteïne nemen.

    Ik zit nu op dag drie van het stimuleren met gonal f..en ik voel nog niks..
    Ik sport ook.. vandaag de laatste dagje en dan ga ik het ook rustig aan doen.
     
  14. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Dat helpt zeker @samira28, afleiding.
    En ook stukje overgeven aan het feit dat het er gewoon bijhoort. Je kunt het jammer genoeg niet forceren.

    @MarloesK85
    Kan me voorstellen dat je er van baalt.
    Maar om je even een hart onder de riem te steken. Bij ons streven ze juist naar 6-8 eicellen en niet op meer.
    Mijn gevoel zegt ook liever richting de 8 te gaan, maar om even aan te geven dat 6 op zich helemaal niet slecht is.
     
    samira28 vindt dit leuk.
  15. Salie

    Salie Actief lid

    16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Hey dames!
    Sorry voor mn late reactie! Het zijn spannende dagen inderdaad, we hebben te horen gekregen dat we 11 bevruchtingen hebben, daar ben ik zo blij mee! Maar de vraag is hoeveel er overblijven om ingevroren te worden...
    Want de vorige keer had ik ook 8 bevruchtingen, en is er maar eentje overgebleven die ingevroren werd.

    Dus het blijft nog even heeeel erg spannend, en ik hoop zo zo ontzettend dat er nog een aantal cryo's overblijven..afwachten weer.

    Hoe is het met jullie dames? Na hoeveel dagen spuiten had je de vorige keer een punctie Samira?
     
    LVtje en samira28 vinden dit leuk.
  16. beebj

    beebj Niet meer actief

    Bij IUI had ik ook altijd maar 1 follikel @LV? Best vervelend na elke IVF een maand rust zeg, maar snap idd wel het idee er achter. Bij mij was het nu puur vanwege de hyper stimulatie. Een verse terugplaatsing kan levensbedreigend zijn en kans tot een zwangerschap vrijwel nihil.

    Hoe was de bedrijfsarts @Littlegirl1989 ?

    Snap je teleurstelling @MarloesK85 , maar hey, 5 follikels tot nu toe, alles beter dan niks! Te veel follikels is ook niet "goed", kijk maar naar mij..

    Wauw, spannend @Salie ! Tot nu toe gaat het wel super hè! 11 bevruchtingen. Duimen!! Ik begon met stimuleren op dag 3 en op dag 10 had ik de punctie.
     
  17. samira28

    samira28 Bekend lid

    10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Ah dat is mooi dat er 8 bevruchtingen zijn! Hopelijk kunnen er een hoop de vriezer ook in deze keer..
    Spannend zeg poeh..
    10 dagen gonal f daarna pregnyl en de punctie
     
  18. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wat fijn Salie dat er iig 11 bevruchtingen zijn.
    Hopelijk valt er niet veel meer af. Spannend!



    Vanavond gaat de eerste spuit er weer in! Kan het feest ook eindelijk beginnen na 3 weken pil.
    Heel benieuwd hoe ik op de deca reageer. Hopelijk weinig bijwerkingen, maar alles voor het goede doel :)
     
  19. Salie

    Salie Actief lid

    16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    2 embryo's hebben het overleefd van de 11 :( waarvan er eentje ook achterloopt in groei :cry: wat een zware domper is dit...ze gaan die twee nu invriezen, maar de vraag is of die ene die achterloopt in groei wel goed uit het ontdooiproces zou kunnen komen als die nu al achterloopt.

    Ik snap niet dat er steeds zoveel embryo's afvallen. De vorige keer vielen 7 van de 8 af, en nu 9 van de 11. In totaal al 16 embryo's afgestorven :cry:
    In 2 ivf-pogingen heb ik dus maar 3 goede embryo's. Ik vraag me af waardoor dit steeds komt....en of ik het niet verder moet laten onderzoeken...

    Sorry voor mn ego-berichtje dames :( zit er even erg mee
     
  20. beebj

    beebj Niet meer actief

    Kan me heeeeel goed voorstellen dat je je zo voelt @Salie :( Zou je er zo graag van mij geven! xxx Apart dat er zoveel afvallen, anderzijdts; ik heb dat ook. Alleen valt dat denk ik minder op, omdat ik een enorm totaal had zeg maar. Van de 30 heb ik er 13 in de diepvries. 13 klinkt heel positief, maar 17 afvallers klinkt weer heel nagetief.. Wat een poep verhaal, je hebt er natuurlijk helemaal niks aan :cry: We gaan gewoon keihard duimen voor deze twee!!
     

Deel Deze Pagina