Start ivf/icsi JULI/AUGUSTUS

Discussie in 'MMM clubs' gestart door samira28, 27 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hallo meiden,

    Mag ik met jullie meeschrijven? Ik ga weliswaar niet een volledig nieuwe poging in maar ga na een miskraam van de 1e verse terugplaatsing binnenkort 1 van onze cryotjes ophalen. Schreef al bij een topic mee over cryo terugplaatsing maar die is niet zo actief.

    @Salie wat een rot bericht! dat verwacht je toch ook niet als er zoveel eicellen worden gevonden. Ik heb genoeg verhalen gelezen over embryo's van mindere kwaliteit die toch prachtige kindjes hebben opgeleverd. Koppie op en hou hoop!
     
  2. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Dat er bij die hoeveelheid zoveel afvallen is normaal Beebj, de kwaliteit schijnt achteruit te gaan bij die aantallen, dus hoger percentage wat het dan niet haalt, maar 13 cryos is echt uitzonderlijk veel.

    Bij ons gaven ze aan dat maar 1 op de 3 stellen cryo's overhoud dus dat is niet veel, en dat je blij mocht zijn dat je er überhaupt 1 in de vriezer krijgt.
    Ik schrok echt van die aantallen.


    Wat enorm klote Salie. Je weet dat er nog wat afvalt meestal maar zoveel is wel heel zuur en zo oneerlijk :(
    Ik hoop dat deze 2 goed het proces doorkomen en dat je met een van die twee een prachtige baby krijgt.
    Hele dikke knuffel!
     
  3. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @MarloesK85 he dat is niet echt een topopbrengst nee... hopelijk komt die kleine nog mee en eindig je ook met 6bevruchtingen!
    @Salie 11 wat rot. Ik zag je eerste berichtje en dacht wauw, maar dan maar zo weinig in de vriezer. Betekend dat dat ze vroeg in het delingsproces al gestopt zijn of hoe zit dat? Geeft het ziekenhuis aan of ze daar een oorzaak voor weten?
    Ik schrik wel van wat jij zegt @LVtje ik heb vd week een webinar zitten kijken over medisch zwanger worden en daar zeiden ze dat men er meestal 1-2 verliest met invriezen. Dus dat is echt wezenlijk anders dan jij zegt...
    @beebj lief dat je het vraagt. Beetje dubbel. Hij heeft me wel geholpen om orde te scheppen in de chaos in mijn hoofd maar kan niet veel betekenen rondom het feit dat mijn werkgever mij geen doorbetaald verlof wil geven. De zaak ligt op zijn advies nu bij rechtsbijstand en ik heb over 10dgn een gesprek met mijn leidinggevende. Afhankelijk van wat de RB noemt kan ik kiezen om gerechterlijke stappen te nemen, of een gesprek aan te gaan met de directie. Moet het voor mezelf even duidelijk krijgen.
     
  4. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Maar dat is met invriezen. Het is met name het proces ervoor.
    Tussen dag 3-5 schijnt een enorme afvalrace te zijn gaven ze in het ziekenhuis aan. Dus voordat ze in de vriezer gaan.

    Dat is wat bij ons uitgelegd werd iig, dat we niet moesten schrikken als dat gebeurde, dat die kans gewoon best groot is.
     
  5. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wat een ellende trouwens met je werkgever. Heel frustrerend, alsof het traject nog niet zwaar genoeg is zonder gedoe met je werk.
     
  6. beebj

    beebj Niet meer actief

    Ik had idd hetzelfde @indy90 , dat niet actieve daar, hihi.

    Bij mij was er geen sprake van minder kwaliteit door de grote hoeveelheid @LVtje . 13 cryo's maakten ze idd niet vaak mee, zelfs niet bij zulke grote hoeveelheden. Mijn embryo's zijn ingevroren na 5 dagen, in België is dat meer standaard dan de 3 dagen die ze in Nederland over het algemeen vaker hanteren.

    Wat een gedoe @Littlegirl1989 .. Het ís al zo zwaar allemaal, dit kun je er eigenlijk gewoon niet bij gebruiken..
     
  7. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    In NL worden ze ook na 5 dagen ingevroren.
    Alleen de verse tp is al na 3 dagen. (Helaas, ik zou ook die liever op dag 5 hebben zoals in buitenland wel al gebruikelijk is)
     
  8. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Oh en @beebj bedoelde ook niet te zeggen dat de kwaliteit van de embryo's die jullie in de vriezer hebben minder is! Laat dat duidelijk zijn svp. Bedoelde dus ivm de afvalrace, maar wat dan overblijft is wel gewoon goed.
     
  9. beebj

    beebj Niet meer actief

    Oh dat wist ik niet @LVtje . Voor de verse terugplaatsing bekijken ze het in Belgie of ze het op dag 3 of dag 5 doen. Het ligt er aan hoe ver ze al ontwikkeld zijn op dag 3 zeg maar. Doen ze in Nederland echt alleen op dag 3? En wat als de kwaliteit dan ruk is? Stom eigenlijk hè, al die verschillende methoden..
     
  10. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn arts gevraagd waarom ze op dag 3 terugplaatsen en dag 5 invriezen.
    Toen kreeg ik als antwoord dat er dus tussen dag 3-5 nog veel afvalt en wat dan op dag 5 goed genoeg is om in te vriezen dat dat dan ook de sterke embryo's zijn.

    Dus vroeg ik waarom ze dan niet op dag 5 terugplaatsen. Als dat toch de sterkste embryo's zijn.
    Toen gaf ze aan dat ze daar op dit moment volop onderzoek naar doen. Maar dat er ook een ethisch vraagstuk bij kwam kijken omdat er dan veel stellen überhaupt geen tp krijgen omdat die embryo's niet goed genoeg zijn op dag 5.

    Maar ja, zouden die embryo's dan niet in je lijf ook afvallen?

    Het is gewoon lastig en er is nog zoveel onderzoek naar het hele ivf gebeuren dat je volgens mij ook niet kunt zeggen ; dit is beter of dat niet.
     
  11. beebj

    beebj Niet meer actief

    Ja dat is dus wat ik me ook bedacht. Als tussen dag 3 en dag 5 zoveel embryo's afvallen en je doet een verse terugplaatsing op dag 3, dan is de kans van slagen toch heel klein? Althans, zo werkt mijn gedachten gang:oops: Ben dan denk ik toch wel blij met België, dat als er op dag 3 nog geen "goede" tussen zit, ze nog afwachten tot dag 5. Stel je hebt dan nog geen "goede", dan heb je in ieder geval álles geprobeerd. Anders had je op dag 3 toch ook die "iets minder goede" terug geplaatst gekregen. Bij mij is het nu sowieso niet meer van toepassing, omdat invriezen altijd op dag 5 gebeurd en ik dus hoe dan ook te maken heb met cryo's. Het blijft alleen erg verwarrig natuurlijk. Hocus pocus blijft het wel.. :p
     
  12. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Het is niet dat het op dag 3 geen goede embryos zijn. Maar tussen dag 3 en 5 gebeurd gewoon heel veel.
    Maar zit nog veel verschil in de protocollen en denk dat er ook niet heel zwart/wit valt te zeggen wat goed of minder goed is. Het is idd toch de hocus pocus wat je zegt :p

    Hoe is het verder met iedereen?
    Hier nog rustig aan, zaterdag begonnen met de deca. En dan start ik begin augustus met stimuleren. Zo benieuwd hoe het straks allemaal loopt en hoe snel alles groeit,hoeveel eitjes etc etc.
     
  13. beebj

    beebj Niet meer actief

    Ja hier alles opt gemakje. Cyclus dag 12, dus ik wacht rustig verder. Wel regelmatig bruinige afscheiding.. Iemand ervaring mee, na punctie bv? Ik heb het anders nooit..
     
  14. CaDi

    CaDi Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Hoi dames!

    Ik kom ook graag meeschrijven. Gaan voor 2e ivf poging. Ben 5 dagen geleden begonnen met deca en sinds 3 dagen nu de gonal erbij!
    Vorige keer heb ik 11 dagen gonal geprikt. Had toen 10 eitjes, 5 bevrucht. 1 verse tp en 2 cryo's. Was zwanger van verse tp maar helaas mk na 8.5 week.

    Ik lees hier goede en minder goede berichten! Het is toch altijd een spannende periode. Succes allemaal!
     
  15. beebj

    beebj Niet meer actief

    M'n mannetje is jarig, 28 geworden:D

    Zit inmiddels op cyclusdag 14, m'n vruchtbare periode. Ondanks de maand pauze, ga ik toch ovulatie testjes starten. Wil graag dat inzicht in m'n cyclus behouden, voel me daar goed bij. Een stukje rust.
     
  16. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Welkom!

    Wat verdrietig dat de verse TP is uitgelopen op een mk.
    Succes deze keer!

    Wat hoef je maar kort die deca alleen te spuiten. Doen ze bij jou het korte protocol?
    Ik ben sinds afgelopen zaterdag begonnen met de deca en start 4 augustus pas met de Gonal erbij.
     
  17. CaDi

    CaDi Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Ja ik spuit deca maar 2 dagen alleen. Daarna samen met gonal.
    Ik denk dat ik inderdaad korte protocol heb. Nooit iets gehoord over lang protocol. Weet ook niet wat het doel is van korte of lange protocol.
     
  18. Salie

    Salie Actief lid

    16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Hey dames,

    Ik ben even afwezig geweest, het werd even te zwaar allemaal.
    Hoe is het met jullie? Heeft er al iemand een punctie achter de rug?

    Ik hoop op goede resultaten voor jullie allemaal!
    @ welkom nieuwe leden om mee te kletsen!

    Hier heb ik me er inmiddels bij neergelegd dat er maar 2 zijn overgebleven. Ik zit erover na te denken om ze beiden tegelijk terug te laten plaatsen, omdat eentje achterliep in groei. Ik heb het gevoel dat die sowieso weinig tot geen kans maakt als die alleen wordt teruggeplaatst. De vraag is alleen of het wel mag, omdat ik geen 37 ben ( ik dacht dat dat de grens was voor 2 embryo's).
    Wat zouden jullie doen?
     
    samira28 vindt dit leuk.
  19. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Wij laten er 2, als we er tenminste 2 gaan krijgen, terug plaatsen. Met 2 terugplaatsen heb je meer kans op een 1-ling hebben ze mij vertelt.
    Gezien mijn lage amh is het de vraag of we er wel 2 gaan krijgen maar daar hoop ik heel hard op.
     
  20. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    @Littlegirl1989 ik weet niet waarom je werkgever niet behulpzaam is maar ik meen ergens op dit forum gelezen te hebben dat je wettelijk gezien vrij moet krijgen voor deze afspraken. Misschien staat deze info wel op www.freya.nl
     

Deel Deze Pagina