start IVF/ICSI mei/juni 2017

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Marre1985, 4 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Wie gaat er nog meer starten met IVF of ICSI in mei of juni?

    Ik ga beginnen met het korte traject IVF vanaf mijn volgende cyclus (eind volgende week).

    Ik heb nog nooit IUI of andere behandelingen gehad (probeer het wel al 3 jaar op de natuurlijke manier maar door wachttijden en aanpassingen in medicijngebruik vele keren konden we niet eerder beginnen) dus vind het allemaal erg spannend!
     
  2. Mieneke

    Mieneke Niet meer actief

    Ik ga ook eind volgende week beginnen aan de eerste IVF poging. Ik ga een lang protocol volgen maar wel in eigen cyclus. Op dag 21 begin ik met de Deca. Hier wel een zevental IUI pogingen gehad waarvan helaas drie keer overstimulatie waardoor deze zijn afgebroken. Dit vind ik nog wel een punt wat roet in het eten kan gooien want ik ben schijnbaar (te) makkelijk te stimuleren. Voor jou duurt het ook allemaal al een aantal jaren. Waarom nu gelijk over op IVF en niet op IUI als ik het vragen mag?
     
  3. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom dat is dat we meteen met ivf beginnen. Misschien volgen ze hier een ander protocol (ik woon in Zweden) maar dat lijkt me op zich niet. Misschien komt het omdat de wachttijden zo lang zijn (10 maanden voor ivf!) dat ze meteen de behandeling doen die de meeste kans van slagen heeft? Ik had er naar kunnen vragen maar toen we voor het eerst naar de HA gingen en het ziekenhuis (2 jaar geleden alweer) wist ik er niet zoveel van en liet het allemaal een beetje op me afkomen.

    Mijn vriend heeft een iets mindere zaadkwaliteit (te groot aantal zwemt de verkeerde kant op) en ik heb een iets te trage schildklier (waar ik intussen medicijnen voor krijg omdat ik anders niet met de ivf mag beginnen), iets wat ook in deze combinatie volgens de dokter geen verklaring hoeft te zijn waarom het zo lang duurt (dat zei hij ook al na 1 jaar).

    Succes met jouw IVF! Krijg je nu en verminderde dosering hormonen vanwege de kans op overstimulatie? Ik krijg dat ook want ik heb blijkbaar een erg hoge amh (??) waarde (hoge celreserve) waardoor ze daar bij mij ook bang voor zijn.
     
  4. Kimmie89

    Kimmie89 Actief lid

    5 mei 2017
    191
    109
    43
    Vrouw
    Ik ben afgelopen maandag begonnen met een kort schema voor icsi. Mijn vriend heeft een erg laag aantal zaadcellen waardoor icsi de enige mogelijkheid voor ons is.

    Ik heb vanwege de aanleg van veel eiblaasjes ook grotere kans op overstimulatie dus ik ben ook gestart met een lage dosering.

    Heb er nu vier dagen puregon opzitten en ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt. Heb alleen wat last van buikpijn en ben wat vermoeid. Het spuiten gaat me goed af gelukkig, ben helemaal geen naaldenfan ;)
    Morgen de eerste follikelmeting, erg spannend!

    Heel veel succes in jullie traject!
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik zit meer juni/juli qua ivf. Ik start met mijn 3de ivf poging in juni. Ik zit nu aan de pil. Op 10 juni beginnen spuiten met lucrin. En op 20 juni ga ik menopur ook spuiten (naast de lucrin). Op 30 juni de eerste follikelmeting. En dan de punctie rond 5 juli.

    Ik ben heel benieuwd met de nieuwe medicatie! Ook een bijzondere maand. Op 8 juli is mijn opa 3 jaar geleden overleden. Ik had 3 jaar geleden op 19 juli mijn eerste KID poging. Ik had al bedacht als de transfer op 8 juli is, ga ik op 19 juli de eerste test doen hihi.
     
  6. Kimmie89

    Kimmie89 Actief lid

    5 mei 2017
    191
    109
    43
    Vrouw
    Aicirtap dat is inderdaad erg bijzonder! Zou ook wel mooi zijn als het zo loopt. Hopelijk brengt het je wat extra geluk!
     
  7. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Ja dat is inderdaad bijzonder Aicirtap! 3 jaar recht is scheepsrecht ofzo? :)
     
  8. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik hoop het. Het wordt wel eens tijd dat er een baby komt :rolleyes:
     
  9. Kimmie89

    Kimmie89 Actief lid

    5 mei 2017
    191
    109
    43
    Vrouw
    Ja jullie zijn al even bezig zie ik. Lijkt me wel heftig om dan weer een traject in te gaan met weer nieuwe medicatie. Moet je de lucrin gebruiken vanwege endometriose?
     
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ja ik gebruik lucrin in verband met de endometriose. Normaal krijg ik 2-3 depots voordat ik begin. Maar we hebben nu de pil geprobeerd. Alleen ik menstrueer er dwars door heen. Dus nu toch een stopweek. Maandag 8 mei weer verder met nonstop pil slikken t/m 13 mei.

    Tot nu toe heb ik aldoor weinig bijwerkingen gehad van de hormonen. Behalve beetje moe, wat korter lontje, ijskoude (lees gerust bevroren) voeten en onrustige benen. Hopelijk van de menopur weinig bijwerkingen. Mijn nieuwe werk weet niet van mijn traject. Punctie gepland in mijn vakantie ;)
     
  11. Kimmie89

    Kimmie89 Actief lid

    5 mei 2017
    191
    109
    43
    Vrouw
    Oké wel fijn dat je niet zo'n last hebt van de bijwerkingen! Het op het werk vertellen is ook wel spannend vond ik. Gelukkig reageerden mijn manager en directe collega's wel positief. Als het in je vakantie is dan merkt je werk er inderdaad ook een stuk minder van :)

    Ik had vanmorgen de eerste follikelmeting, 36 eitjes maar nog niet groot genoeg dus ik mag nog even door met de puregon en maandag weer terug:)
     
  12. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    wow, 36 eitjes! krijg je dan geen overstimulatie? of groeien ze niet allemaal mee?
     
  13. Kimmie89

    Kimmie89 Actief lid

    5 mei 2017
    191
    109
    43
    Vrouw
    Nee gelukkig groeien ze niet allemaal mee haha daar was ik juist bang voor. De grootste zijn rond de 10mm en er zijn ook veel kleintjes. Hopelijk zijn ze maandag wat meer gegroeid. Maar heb liever dat het wat rustiger gaat ivm overstimulatie inderdaad.
     
  14. Cassie21

    Cassie21 Actief lid

    1 okt 2016
    263
    55
    28
    Dag dames

    Ik schrijf graag mee met jullie. Ik wacht op mn menstru (volgende) week en mag dan beginnen met poging 1.1 icsi. Vorige is afgebroken omdat ik bijna niet reageerde om stimulutie. Deze keer voor kort protocol gekozen en ophoging van Gonal (150 naar 225). Ben erg benieuwd hoe het nu zal lopen.

    Ik heb er in elk geval zin in!
     
  15. Kimmie89

    Kimmie89 Actief lid

    5 mei 2017
    191
    109
    43
    Vrouw
    Spannend Cassie! Hopelijk dat nieuwe protocol en hogere dosering deze keer beter werken!:)
     
  16. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Spannend cassie! Hopelijk reageer je nu wel goed. :)
     
  17. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Mag ik meeschrijven? Ik heb vandaag mijn laatste pil geslikt halleluja! Wat een naar ding is dat. Vrijdag ben ik begonnen met lucrin. Volgende week maandag heb ik mijn eerste uitgangsecho. Dit word onze eerste ivf poging ben dus heel benieuwd hoe mijn lichaam op alles gaat reageren.
     
  18. Kimmie89

    Kimmie89 Actief lid

    5 mei 2017
    191
    109
    43
    Vrouw
    Hi Indy, jij ook de eerste poging, spannend! Volgens mij is eind deze week/begin volgende week een populaire startweek in dit groepje ;)

    Ik heb vanmorgen weer een meting gehad, 36 follikels waarvan er 10 groter zijn dan 10mm, grootste is nu 13mm. Dus ik mag vanaf vandaag de orgalutran naast de puregon gaan spuiten. Donderdag weer teug voor de meting en dan hopelijk meerdere blaasjes die groot genoeg zijn :)
     
  19. Mieneke

    Mieneke Niet meer actief

    Ik was het topic kwijt :rolleyes:. Ik zie dat er al weer dames bij zijn gekomen. Spannend Kimmy hopelijk groeien die 10 allemaal goed door. Een paar erbij kan nog wel maar hopelijk niet alle 36.
    Aicirtap ik zie dat jij ook al een hoop achter de rug heb en inderdaad drie keer is scheepsrecht. De andere dames heel veel succes. Ik ga vrijdag beginnen met decapeptyl. Ben echt aan het aftellen, want van wachten is nog niemand zwanger geworden;).
     
  20. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    @ mieneke - die laatste zin is mooi gezegd. :)

    Ik hoop inderdaad dat het eindelijk een keer raak is.
    Vandaag beetje dubbele dag. Dochter van een kennis is 2 geworden. Zij is tegelijk met mij zwanger geworden. En ik hoorde dat de ex van een vriendin na 1 kid poging zwanger is. Pfff.
     

Deel Deze Pagina