Start ivf voor een tweede en geef nog bv, wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nonie, 21 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonie

    Nonie Bekend lid

    28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Ha ladies!
    Volgende maand hebben we weer een afspraak staan in het zh om te starten voor een broertje of zusje!
    Ons lieve kleine meisje drinkt nog graag haar melkies en als het niet opdroogt door de hormonen, mag ze van ons doordrinken.
    Vorige x hebben we1 poging en 3 tp nodig gehad om zwanger te raken. Geen cryo's meer over.
    Ik ben heel benieuwd hoe het ons vergaat tijdens dit nieuwe traject, zou je het anders ervaren dan een eerste keer?
    Zou het relaxter zijn omdat je weet dat het kan lukken? Of zou het stressvoller zijn omdat je alles gaat vergelijken?
    Ik ben heel nieuwsgierig naar verhalen/ervaringen van anderen!
     
  2. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Hoi! Wat mooi dat jouw meisje nog lekker bv drinkt! Wij hebben behandelingen in Düsseldorf gehad. Daar adviseren ze om eerst te stoppen met bv alvorens aan een nieuwe behandeling te beginnen, omdat het hormoon dat de toeschietreflex veroorzaakt, negatief zou kunnen werken op een innesteling. Ik heb mijn oudste 11 maanden gevoed, en toen zij 1 jaar en 2 maanden was zijn wij weer begonnen met een behandeling voor een brusje.

    Ik ken de wetenschappelijke achtergrond niet precies hoor, maar volgens mij denken niet alle artsen hier hetzelfde over. Dus dat is misschien nog iets om uit te zoeken. Ik meen wel dat de meeste artsen adviseren om eerst met de bv te stoppen.

    Over het ingaan van een traject voor een tweede: bij mij was die wens wel echt heel sterk. Dus vond het niet echt relaxter. Ik dacht echt: misschien was die eerste wel een lucky shot en lukt het nooit meer! Maar gelukkig kwam de tweede er wel. Nu die tweede er is, en we voor een derde gaan, merk ik wel echt dat het relaxter is. De derde zou de kers op de taart zijn. Maar de taart op zich is ook al geweldig.
     
  3. Loolaa4

    Loolaa4 Actief lid

    4 aug 2016
    216
    21
    18
    Lastig inderdaad dat verschillende artsen er zo anders over denken. Ik denk dat het ooknog wel uitmaakt of je al wel weer een regelmatige cyclus van jezelf hebt en hoe vaak je nog voedt. Stiertje, bedoel je oxytocine of prolactine? Want oxytocine komt ook vrij bij seks toch? Wel gek dat dat dan niet afgeraden wordt?
    Nonie, wat heeft jouw arts erover gezegd?
     
  4. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Het gaat om prolactine, ben ik inmiddels achter. Als je googlet op 'borstvoeding en ivf' kom je daar verschillende dingen tegen.
     
  5. Nonie

    Nonie Bekend lid

    28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Ja gaat idd om prolactine. Ik weet niet wat onze arts ervan vindt, want we hebben niet gezegddat ik nog bv geef. Ze heeft er ook niet naar gevraagd. We hebben ons heel goed ingelezen en weten dat het evt de kans op een innesteling ietwat zou kunnen verkleinen, maar dat risico nemen we dwn maar. Als blijkt dat het veel slechter gaat dan onze eerdere poging, kunnen we altijd nig zien..
     
  6. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    612
    117
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik heb van mijn arts ook begrepen dat ik eerst moet stoppen met bv voor een 2de kindje.
    Ik vind het heel jammer om tw moeten stoppen. Ik geef graag bv aan mijn zoontje en vooral voor het slapen.
    Mijn wens voor een 2de kindje ia groot.
    Ons zoontje is ook voortgekomen uit ivf.
    Het heeft 5 jaar geduurd en wil niwt langer wachten.

    Volgende week heb ik een gesprek met haar om eea te bespreken.
    Ik wil namelijk dolgraag ewn 2de kindje maar ook bv wil ik blijven geven.
    Ik begrijp niet sat het ewn probleem zou zijn.
    Mijn schoonzus gaf ook bv en is ook zwanger geworden dus snap dat niet

    Waar ben je onder behandeling?
     
  7. Stiertje73

    Stiertje73 VIP lid

    27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Onder natuurlijk omstandigheden (niet-ivf bedoel ik) zijn er uiteraard mensen die zwanger raken terwijl ze nog bv geven. Maar als je afhankelijk bent van ivf, wat veel impact heeft, wil je alle omstandigheden zo goed mogelijk naar je hand zetten. Als bv dan mogelijk invloed heeft op de innesteling, snap ik wel dat artsen die 'stoorzender' weg willen hebben.
     
  8. Secretangel

    Secretangel Fanatiek lid

    28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik ben inmiddels bezig met mijn 1e IVF poging en geef nog zo'n 3 voedingen per dag.

    Toen we de mmm in gingen is er geprikt op prolactine. We hadden niks verteld over de bv en ze hadden niks gezien aan de hand van de uitslagen. De apotheek heeft uiteindelijk doorgeven dat ik nog voedde doordat er een melding in het systeem stond. De afspraak erna vroeg de arts ernaar, ik gaf aan dat ze het aan het prolactine gehalte niet hadden kunnen zien, dus dat er mijns inziens niets aan de hand was.
    Ze was het met me eens, maar voor de zekerheid vinden ze het fijner als je stopt. Veel succes!
     

Deel Deze Pagina