Vraagje voor een vriendin over Felicitas

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door daphne78, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Dames, (en misschien ook die paar heren hier :D)

    Een vriendin van mij is hostess van Felicitas en nu hoort zij ook veel verhalen over het opdringerige gedrag.

    Zij wilt graag tips hebben over hoe jullie (verhalen van mij heeft ze al :D) door de hostess benaderd willen worden.

    Wat zijn bijvoorbeeld redenen waarom jullie niets afnemen of hoe zouden jullie het wel wille afnemen.
    (natuurlijk kan zij veel niet beinvloeden maar toch..)

    Nu is het altijd zo dat het bezoek vrijblijvend is, je bent niet verplicht om iets te kopen. Maar het is voor de hostess haar baan.

    Hoop dat jullie haar kunnen en willen helpen.

    Groetjes Daphne
     
  2. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    De meeste vrouwen willen alleen de gratis items. Dat er dan een hostess aan vast zit is eigenlijk alleen maar lastig ;)
    Dus tja, ik snap dat het voor jouw vriendin haar baan is, maar dit moet ze toch in haar achterhoofd wel hebben geweten?
     
  3. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik kreeg toen ook een dame op bezoek met een enorme zak Nuby bekers bij.
    Ik dacht echt dat ik die cadeau kreeg en een vriendin van me dacht dit ruim 1 jaar later ook :D

    Dus vertel meteen dat alles gekocht moet worden dan is dat iig duidelijk.
    Als mensen dan aangeven niets te willen dan ook niet door praten dat het in maandtermijnen enz kan.

    Verder vond ik de felicitas dame erg aardig, ben van mening dat als ze later zouden komen (wanneer de hormonen uit je lijf zijn) ze niet veel zouden verkopen ;)
     
  4. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    San, ja hoor dat weet ze wel :D Ze heeft ruim een jaar geleden zelf ook een hostess over de vloer gehad en ze komt ook hier meelezen, ze wilt alleen de vraag niet zelf stellen. Niet iedereen hoeft te weten wie het is ;)

    En die nuby bekers die had de hostess vorig jaar niet bij zich, dit jaar wel.
     
  5. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik had de hostess in aug'07 over de vloer en ja hoor Nuby bekers baal namelijk nog dat ik ze niet heb genomen ;)

    Maar ik vond de dame erg aardig en ze mogen volgende ronde weer komen al is het maar om gezellig een bakje koffie te drinken :D
    En ik zou het juist wel leuk vinden om de belevenissen van de hostess te horen, die komen bij de meest vreemde, rare, leuke mensen over de vloer lijkt me leuke gespreksstof voor op een feestje :D
     
  6. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    de hoeveelste week komen ze dan eigenlijk?
     
  7. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Hier van de week toevallig de dame van felicitas, was helemaal niet opdringerig, stopte ook al snel toen ze door had dat ze aan me niks kwijt kon, ergerde zich ook hier niet aan, en ik ook niet aan haar. Dus ik vond dit een ideale benadering!
     
  8. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    bij mij kwamen ze toen yenthe 13 weken was.


    verder had ik een heel lief vrouwtje !
    niks opdringerig en zo.
    heb een paar dingen besteld.
    ze vroeg of ik ook nog wilde collecteren.maar dat zag ik niet zitten.
     
  9. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier hebben ze nooit gebeld, terwijl ik wel de gratis paketten heb aangevraagd
     
  10. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Die van mij die tetterde enorm veel en ratelde aan een stuk door zo van: ik ga even mijn riedeltje doen en zo veel mogelijk verkopen...Ik was echt moe van de bevalling en vond het maar erg irritant.

    Ik vind ook dat eerlijkheid voorop staat. Zeg niet dat het gratis is om bij de Disneyclub te horen want je krijgt steeds boekjes door de post met een acceptgiro en kan je de boel weer terug gaan sturen. Belachelijk systeem dus die heb ik meteen afgebeld.

    Voor mij hoeft het geen tweede keer.

    groetjes, Marijntje
     
  11. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier ook een aardige dame die me niet echt iets probeerde aan te smeren, maar ze bracht het wel heel mooi.
    Je zou het bijna gekocht hebben haha.
    Maar meeste dingen vond ik zonde van het geld, wie weet vind de kleine er niks aan, zit je er mee.
     
  12. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Wat ik een beetje vreemd vond, toen ik zei dat ik geen abbo zou nemen op het blad ook (o.i.d. voor opa's en oma's in elk geval) nam ze het blad weer mee. Terwijl die wel gewoon in die doos zat volgens mij.

    Oja nog een tip: als je aanbelt heb even geduld. Ik was net bezig en ze was al bijna weer weg. Jonge moeders zijn natuurlijk vaak aan het voeden/luiers verschonen enz en dan hol je niet gelijk naar de deur als de bel gaat.

    En je wordt gek van al die reclame's. Maar daar zal je vriendin wel niets aan kunnen doen.
     
  13. Agatha

    Agatha Fanatiek lid

    16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ik dacht dat ze gewoon een babydoos af kwam geven, maar toen stapte ze zo naar binnen :confused: ! Pardon?
    Toen ik door had dat dat de bedoeling was ben ik maar een kopje thee voor haar gaan pakken en vervolgens lag de hele tafel bedolven onder de folders en troep. Net als de anderen dacht ik dat ik gratis dingen zou krijgen, maar dat viel inderdaad tegen. Dus een uur moeten luisteren naar het geratel van zo'n vrouw die opdreunt wat ze allemaal voor reuze leuke dingetjes heeft. Ik vroeg me de hele tijd af wat ik nou weer aan mijn fiets had hangen en wanneer ze weer weg zou gaan, of dat ik een manier zou moeten vinden om haar de deur uit te werken. En zo'n idioot nanny-pakje aan.
    Dus, tip: Vooraf duidelijke verwachtingen scheppen! Al bij het maken van de afspraak en ook als ze binnen stapt. Hoe lang het gaat duren, wat het inhoudt enz.
     
  14. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Er was een tijdje terug een topic van iemand die werkte bij felicitas. Daar zijn een hoop reacties op gekomen over wat er (een stuk) beter kan bij het bezoek van een hostess. Ik kan helaas het topic niet meer voor je terugvinden. Wat ik heel irritant vond, was dat de dame erg beledigd was toen ik niks wilde kopen, ze liet duidelijk doorschemeren dat ze hier niet blij mee was en dat ik min of meer haar tijd had verspild. Zo kwam het althans op mij over. Terwijl ze bij binnenkomst heel aardig was.

    Bovendien had ik het leuker gevonden de doos zelf uit te pakken maar alles stond uitgestald op tafel en het meeste was reclame.
     
  15. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Zelf heb ik die doos van felicitas helemaal niet aangevraagd omdat ik geen zin had in een hostess. Maar omdat ik natuurlijk al wel in allerlei andere bestanden zat, belde de hostess me alsnog op of ze langs mocht komen met gratis en niet-gratis spulletjes. Ze was zo aan het aandringen dat ik heb toegezegd onder voorwaarde dat het niet te lang duurde en al aangekondigd dat ik toch niets zou kopen. Tsja, dan kan je niet verwachten dat ik alsnog dingen ga afnemen. Nu ga ik de doos misschien ook maar aanvragen, anders krijg ik haar toch weer zeurend aan de telefoon (nu had ik dus niet de gratis doos en wel het gezeur en alle folders, daar pas ik voor). Maar ik ga weer echt niets kopen en haar ook snel weer de deur uitzetten. Sorry, maar ze kunnen weten dat het zo werkt.
    Sterkte voor je vriendin, het lijkt me een rotbaan...
     
  16. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    572
    113
    Ik zou het een volgende keer niet meer aanvragen. Vond het ontzettend vervelend, de hostess was opdringerig, te laat en bleef doorzeuren over dat ik het ook per maand zou kunnen betalen. En ze deed net alsof mijn kindje op school al meteen een achterstand zou hebben als ik haar boekjes niet kocht.
     
  17. Pip

    Pip Actief lid

    15 jun 2006
    141
    0
    0
    Ik wist helemaal niet dat er aan die felicitas doos ook een hostess-bezoekje zat. Misschien wat naïef, maar er wordt geadverteerd met een gratis doos; niet met een gratis huisbezoek!
    Ik werd plotseling gebeld voor een afspraak "om de doos af te geven", wist ik veel dat ik daar een uur voor moest vrij maken. Toen de hostess kwam, was ik aan het voeden, en toen ik niet snel genoeg opendeed, beukte ze op het raam :x ! Ik had kraamvisite, en de hostess was "not amused". Gelukkig zat ik nog goed in mijn voorraad assertiviteitshormonen :) en kon ik haar herinneren aan haar vraag "om de doos af te geven" en dat duurt maar een minuutje toch? Ze heeft heel snel alles laten zien, terwijl ik had aangeboden een nieuwe afspraak te maken. Dat had ze beter kunnen doen, want dan had ik in ieder geval naar haar geluisterd.
    Dus mijn tip aan de hostess: geef bij het maken van een afspraak aan wat de bedoeling is; de mensen bij wie je op bezoek gaan weten dan in ieder geval wat ze kunnen verwachten (maar misschien is de "overvaltactiek" wel een bewuste keuze van felicitas).
     
  18. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jaaaa inderdaad, dat was bij ons ook zo! Lekker op een jonge moeder inpraten want "je wil toch het beste voor je kind". Nou mijn kind heeft daar niet zulke dure boekjes voor nodig ;)
     
  19. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik heb een fout telnr opgegeven :p heb dus de 1e doos wel gehad en de 2e dus niet maar geen zin meer in zo'n zeikwijf. die van vorig jaar (bij mn 1e kindje) was echt een verschrikking! en zo geweldig was die 2e doos echt niet..!
     
  20. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wij hebben hier ook een dame over de vloer gehad, vond het raar dat papa er ook bij wilde zijn (ik laat me alles aansmeren haha)

    ik vond het alleen wat vervelend dat ze niet open en eerlijk was over de prijzen en dat ik daar achteraan moest bellen. heb niet met haar gebeld overigens, maar gewoon met felicitas zelf en die vonden dat niet leuk om te horen, dat ze dat niet verteld had.

    maar ehm..... ik hoor veel mensen hier heel zwaar mopperen, maar laten we wel wezen....... het is grátis. dan kun je verwachten dat er iets aan hangt. ik vind niet dat je kunt klagen over iets dat je gratis krijgt, dan moet je het gewoon niet aanvragen of aan de telefoon zeggen dat je geen huisbezoek wenst.

    ik vond de doos trouwens helemaal top, want er zat o.a. een kortingsbon voor centerparcs bij en we hebben tijdens het boeken uitonderhandeld dat we veel meer boekingen voor veel meer huisjes mochten doen, waardoor we o.a. in oktober met 20 mensen naar centerparcs gaan!

    verder zaten er gratis lepeltjes in, groente en fruit potjes, leuke bladen om te lezen, een scheerapparaat voor mijn man en weet ik veel wat al niet meer. vond het geen verkeerde doos.
     

Deel Deze Pagina