Steeds minder motivatie om te werken na zwangerschapsverlof.

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Blijdorp, 10 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Hi, ik ben alweer enige tijd aan het werk en heb sinds vorige week ouderschapsverlof. Ik ben vorig jaar aan een nieuwe baan begonnen en toen van 5 naar 4 dagen gegaan. Nu met het verlof werk ik 3 dagen per week. Ik dacht dat ik dan wel meer gemotiveerd zou zijn, maar het lijkt alleen maar minder te worden. Als ik zou kunnen stoppen en huismoeder zou kunnen zijn dan zou ik het zo doen. Herkent iemand dit?
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  2. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Helaas is in mijn verlof de afdeling opgeheven waar ik werkzaam was. Ik ben toen een hele tijd tijd geweest en miste het werk echt. Toen ik weer aan het werk ging gebeurde er zoveel om mij heen en vond ik het echt vreselijk! Echter, ik heb toch doorgezet en beetje bij beetje ging ik met plezier en nu vind ik het heerlijk! Hoe lang ben je weer aan het werk? Ik zou het even de tijd geven :)
     
    heidiane vindt dit leuk.
  3. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ik herken het volkomen.
    Alleen vindt ik het nog tot heden verschrikkelijk en werk ik gewoon 5 (soms 6!) Dagen per week..

    Wil ook thuisblijf mama worden.
     
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Ik herken het helemaal. Na mijn oudste ben ik 20 uur blijven werken (Dit deed ik ook voordat zij geboren weed). Toen mijn 2e geboren werd ben ik naar 12 uur gegaan, maar ik vond het niks meer aan. Voordat ik zwanger werd van de 3e wilde ik al naar 0 uren gaan, maar ik heb toen de (uiteindelijk) stomme keuze gemaakt om ontslag te nemen bij deze werkgever omdat ik bij een andere vaste ochtenden kon werken en dan toch in ieder geval nog wat vaste uren had.

    Daar werd ik na 1 ochtend mee lopen al ontslagen (het stond haar niet zo aan dat ik zwanger bleek te zijn). Daarna nog wel 1 dag vakantie huisjes schoon gemaakt, maar toen kreeg ik weer verschrikkelijk veel last van zwangerschapsischias. Sindsdien zit ik in de ziektewet vanwege de zwangerschap.

    Als straks mijn zwangerschapsverlof erop zit, wil ik wel weer werken, maar dan wel met een 0 uren contract. En niet omdat ik het werken zo mis, maar meer omdat we met het loon van mijn man maar net rondkomen.
     
  5. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik ben sinds mei aan het werk, eerst 50% en toen 75% en nu dan 100% maar een dag minder.
    Heb gekeken naar een andere baan met leuker werk maar dan zou mijn reistijd x4 gaan en dat heb ik er niet voor over. Mijn huidige werk is ook gewoon heel leuk, maar ik zou echt zoveel liever thuis blijven.
    Financieel zou het net wel / net niet haalbaar zijn en ik wil gewoon niet in die net niet situatie komen...
    Ga het nog wel tijd geven, maar anders op zoek naar ander werk voor misschien 16u per week in plaats van 27.
     
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nier herkenbaar, haha. :p Ik zou er niet aan moeten denken tbm te zijn en financiëel afhankelijk van mijn vriend.
     
    twinkle star, Vero0504, LW85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Dat financieel afhankelijke trekt me ook totaal niet aan hoor.
    Voor mijn zwangerschap dacht ik altijd dat ik 4 dagen zou willen blijven werken als ze er zou zijn, maar nu voelt het toch anders. Hoop dat er wat motivatie terugkomt zodat ik de 3 dagen in ieder geval leuk ga vinden.
    Maar goed anders toch een andere oplossing bedenken.
     
  8. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Pf same here!
    Heerlijk om eruit te zijn en over andere dingen te praten en mijzelf nuttig te maken!
     
    LW85, JongetjeM en Liekje81 vinden dit leuk.
  9. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik vind thuisblijfmoeders ook nuttig.
     
    nosilla, Peppabig en Paardenbloem vinden dit leuk.
  10. Daisy120

    Daisy120 Bekend lid

    2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik zeg ook niet dat ze niet nuttig zijn?!
     
  11. Vita Rose

    Vita Rose Fanatiek lid

    6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    @Blijdorp: mag ik vragen wat voor werk je doet?
    Ik herken het ook hoor. Werk nu 2,5 dag maar na de komst van de derde zou ik het liefste thuis blijven. Geen gedoe met oppas regelen maar er zelf zijn. Helaas is het voor financieel echt niet haalbaar...als ik die halve dag al in zou leveren scheelt dat al ruim 3000 euro op jaarbasis.
     
  12. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat is het precies wat je tegen staat?
    Je geeft aan dat je je werk wel leuk vind, ik ben benieuwd waar het dan vandaan komt dat je je werk niet leuk vind. Het is vlakbij toch? Dus aan de reistijd zal het dan niet liggen.
     
  13. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik ben docent. Het is nogal hectisch en vaak slecht gepland en slechte communicatie tussen collega's. Daar kan ik op dit moment slecht tegen. Heb de hoop dat het nog wegtrekt, want het lesgeven en de studenten vind ik wel erg leuk :)
     
  14. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik denk dat je het even de tijd moet geven. Je vindt nu iets anders logischerwijs belangrijker dan werken. Ik dacht het eerste jaar ook steeds waar maakt men zich druk om! Maar na een poosje liep overal alles werk en thuis en nu vind ik het weer leuk. Nu heb ik verlof en serieus alweer zin om te gaan werken. Ik werk 4 dagen..
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  15. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Ik vind werken bijzaak en wil zoveel mogelijk thuis blijven, zeker tot het eerste jaar. Dat heeft natuurlijk financiële consequenties, maar die nemen man en ik voor lief! Dan maar geen dure vakanties, dure kleding etc.

    Nu na mijn bevalling extra lang verlof, daarna weer 20 uur werken.

    Als ik jou was zou ik, mits financieel verantwoordt, je hart volgen :D

    Meer werken kan altijd nog!
     
  16. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik ben nu ook 27u pw aan het werk ipv 36 dus dat is wel fijn. Geef het nog tot december, als het dan nog zo voelt dan ga ik stoppen/minder werken/ergens anders werken.
     
    LiveLifeLovely vindt dit leuk.
  17. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Oh nee niet herkenbaar. Ben na 9 maanden thuis te zijn gebleven 2 weken geleden eindelijk aan een nieuwe baan begonnen. Ben die 1e werkdag met piepende banden van huis vertrokken, *toettoet*:D
     
    Sokkie87, Liekje81, Leeuwtje83 en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik snap je heel goed.

    Voor ik zwanger werd hadden wij al besloten dat ik thuis zou blijven, en ondanks dat ik soms ook wel denk ppff ben ik blij met die keuze.
    Ik zou dr oprecht niet aan moeten denken mn kleine ventje weg te moeten brengen zodat ik aan het werk kan. Hij gaat nu twee middagen naar mn schoonmoeder zodat ik in ons huis kan klussen, en dat vind ik al vreselijk.

    Ik zou het nog wel even aankijken, wie weet zakt je gevoel. En anders als je het financieel kan missen zou ik je hart volgen.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  19. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Ik vind mijn werk zelf vreselijk maar was na allebei mijn zwangerschappen blij dat ik weer aan de slag kon na een paar maanden. Vind mn werk echt geen bal aan maar ben graag met mn collega's en even weg van huis, andere dingen doen. Het lijkt me ook niet fijn om financieel afhankelijk te zijn van mn vriend en zou me dan een soort van schuldig voelen. Ik heb wel respect voor thuisblijf moeders want echt ik zou het zó zwaar vinden. Ik vind mij kinderen echt helemaal geweldig en ben mega verliefd op ze maar elke dag thuis met een dreumes en elke dag peuter driftbuien? Nee..
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  20. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Heel herkenbaar!! Ik vond mijn werk altijd ontzettend leuk en ging eigenlijk zelden met tegenzin naar mijn werk toe. Heb voor mijn zwangerschap ook altijd gezegd ik moet er niet aan denken om altijd thuis te zijn als ik straks kinderen heb wil echt minimaal 2 aan 3 dagen blijven werken.
    Nu eenmaal mama van 2 jongens vind ik het verschrikkelijk om naar mijn werk te gaan! Dacht het gaat wel over met de tijd maar het wordt eigenlijk alleen maar erger. Vind het zo heerlijk om thuis van de mannen te genieten. Ook dacht ik een tijd nou als ik eenmaal op het werk ben gaat het wel weer maar zit nogsteeds iedere dienst de minuten weg te tellen =(
     
    Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina