Steeds snel weer huilen na voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Emmie24, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmie24

    Emmie24 Actief lid

    21 aug 2008
    247
    0
    0
    Hallo allemaal!

    Ik heb een zoontje van 10 wk.
    Ik probeer hem om de 4 uren te voeden.

    In begin deed ik dat niet ik voede hem gewoon als hij huilde maar dat werkte niet goed.
    Op advies van het cb moest ik hem nadat ik hem ingestopt had wat langer laten doorhuilen.
    Dat doe ik ook hij valt na een half uur meestal wel in slaap alleen word hij soms na een half uur of uurtje alweer wakker.
    Ik zelf heb het gevoel dat hij nog steeds honger heeft.
    Hij krijgt 200 ml voeding van nutrilon ( 180 water en 6 schepjes) maar drinkt ook niet altijd fles leeg laat meestal 50 staan.
    Ik word er helemaal gek van vind het zo zielig dat hij steeds zo moet huilen ik weet niet meer wat ik moet doen zelf moet ik dan ook al huilen.
    Ik moet maandag weer naar het cb maar wou eerst even horen of jullie hier ook ervaring mee hebben en wat jullie heeft geholpen.
    ( ben nu anderhalf wk bezig)

    Groetjes Emmie
     
  2. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Als hij hongerig is dan kun je misschien voeding voor hongerige babies proberen? Dat werkt hier heel goed. Anders zijn voeding iets zwaarder maken met bijv. 2 schepjes Nutriton of rijstebloem. Het valt dan iets zwaarder waardoor ze meestal langer slapen!

    Mijn zoontje is ook een hongerlapje. Hij sliep wel iets langer, maar kwam meestal toch een uur tot half uur voor zijn volgende voeding. Wij gebruiken voeding voor hongerige babies + een beetje nutriton. Dat helpt hier heel goed, vooral ' s nachts. Hij slaapt al de hele nacht door.
     
  3. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nutrix mag nog niet als ze zo jong zijn hoor! Das pas vanaf 4 maanden...

    Nutriton maakt de voeding echt flink dik, en dat mag wel vanaf de geboorte al, maar of dat de honger stilt? Justin heeft ook steeds weer eerder honger en die zit aan 5 keer 200ml Omneo + 4 schepjes nutriton....
     
  4. Emmie24

    Emmie24 Actief lid

    21 aug 2008
    247
    0
    0
    Ik weet niet zeker of het wel door de honger komt dat hij steeds huilt want hij drinkt eigenlijkst ook nooit zijn flesje leeg dan zou je toch zeggen dat hij genoeg heeft gehad anders dronk hij dat ook wel op toch :(:
     
  5. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Lena dronk ook best veel maar wel in kleine beetjes. Pas toen ze een week of 13, 14 was (geloof ik) dronk ze bijna altijd haar fles in een keer leeg. Hier was het ook heel vaak dat ze dan wat liet staan, in slaap viel en wakker werd. Daarna gaf ik haar de rest van het flesje (of nog wat erbij) en dan viel ze bijna altijd in slaap.

    Het was hier zeker tot die leeftijd ook altijd zo dat als ze nog huilde, ze nog even wat wilde drinken. Paar slokjes en dan als een blok in slaap vallen...

    Gaat vanzelf over.
     
  6. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het valt wel mee hoor. Volgens de richtlijnen van het CB mogen ze dat vanaf 4 maanden. Maar het CB heeft wel meer van die richtlijnen die je aan je laars kunt lappen. Daarvoor werd er gewoon vanaf 4 weken gegeven, niets aan de hand.
     
  7. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    tis jouw kind, zelf weten, ik zou he tniet doen
     
  8. Emmie24

    Emmie24 Actief lid

    21 aug 2008
    247
    0
    0
    nu ik er achter af bij nadenk.
    Heb zelf ook welles een keertje gedaan eventjes hem uit bed halen nog even een paar slokjes en dan was alles weer goed! dat kan ik wel even proberen ja :D Bedankt voor de tip!



     
  9. katie25

    katie25 Actief lid

    20 jul 2007
    101
    0
    0
    Hoi,

    Misschien heeft ie last van krampjes? Bij de meeste baby's komen de krampjes nadat ze de fles zo'n 15 min. leeg hebben. Trekt ie zijn beentjes op? En belangrijk bij flesvoeding is om de beeb te laten boeren!

    Gr. katie
     
  10. driekeerdaan

    driekeerdaan Bekend lid

    9 okt 2007
    505
    0
    0
    Je kunt er ook voor kiezen om gewoon elke 3 of 31/2 uur te voeden, en dan bij elke voeding 150+5 aan te bieden. Soms zijn ze gewoon helemaal nog niet toe aan elke 4 uur een fles, en kunnen ze die grotere hoeveelheden niet goed aan.
    Toen ik er aan toe gaf om elke 3 uur te voeden, was Nikky tussendoor veel vrolijker en ging gewoon steeds eventjes lekker slapen. En op een gegeven moment ging ze steeds meer drinken, en daarna dus ook langer slapen en dan komt er vanzelf 4 uur tussen de voedingen.
    Het is helemaal niet erg om nu nog op 6 of 7 voedingen per 24 uur te zitten!
     
  11. Emmie24

    Emmie24 Actief lid

    21 aug 2008
    247
    0
    0
    Nee heeft volgens mij niet last van krampjes heeft hij in het begin wel aardig last van gehad maar nu niet meer laat op de helft van de voedingen hem ook welleens even boeren scheelt een stuk :D

     
  12. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Weet niet of het wel honger is...

    Ik heb hetzelfde hier gehad. Kort slapen en veel huilen. Was geen honger... Gewoon aandacht en moeilijk is slaap kunnen komen! En laten huilen (een half uur!) dat vindt ik best lang voor zo'n jonge spruit! Hij krijgt ook al best veel voeding trouwens. Zou mij niet verbazen als hij toch krampjes heeft of last van het maagje...

    Maar wat is je vraag nu precies? Als je hem gevoed hebt en op bed legt slaapt hij niet gelijk en wordt snel wakker? Of komt hij binnen de 4 uur weer? Sorry zal wel dom zijn :)

    Maar 1 uurtje slapen is toch best wel redelijk? Hier waren het altijd hazenslaapjes van 20 min á 30 min!
     
  13. Emmie24

    Emmie24 Actief lid

    21 aug 2008
    247
    0
    0
    In slaaphuilen dat hoort erbij maak ik mij ook niet druk over.
    Maar het gaat mij dus om dat hij soms snel weer wakker word na een half uur of een uurtje tja wat is veel voeding op die doos van nutrilon daar staat op dat hij dat mag hebben hij weegt al bijna 7 kilo.
    En hij laat van de 200 ml soms ook wel 50 staan.

     
  14. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Ja maar dat ie snel wakker wordt hoeft toch niets met de voeding te maken te hebben?

    Maar meid, je moet gewoon afgaan op je eigen gevoel!

    Ik denk gewoon niet dat ie honger heeft omdat ie regelmatig wat laat staan vandaar :)

    In slaap laten huilen is gewoon je eigen keus! Soms hebben ze dat nodig maar het kan ook een teken van wat anders zijn. Dat weet jij het allerbeste immers?

    Arts op CB zei dat ze van de hoeveelheden op de pakken melkpoeder terugkomen. Daar willen ze mee stoppen.... Werkt niet voor elk kind en scheelt veel zorgen voor mama. Sommigen hebben meer nodig dan anderen. Hier wel een grote drinker van de BV maar kleine drinker van KV.

    Ik wil je alleen maar helpen :)
     
  15. Emmie24

    Emmie24 Actief lid

    21 aug 2008
    247
    0
    0
    ja zeker weet dat je wilt helpen ben ik ook erg blij mee hoor:d

    ik weet het zelf allemaal niet meer moet alles maar even goed op een rijtje zetten:) en kijken wat het beste is!



     
  16. Emmie24

    Emmie24 Actief lid

    21 aug 2008
    247
    0
    0
    Hallo allemaal!

    Iedereen nog bedankt voor de tips! Ik geef Sven nu gewoon om de 3 uur een flesje. Hij doet het nu ontzettend goed.

    Eerst krijgt hij een flesje met 150 ml dan even spelen en daarna lekker weer op bed en dan slaapt hij tot de volgende voeding :confused: Goed he:D Zo vrolijk mannetje soms slaapt hij gewoon door tot er 4 uur tussen zit gaat wat om en om gaat goed zo gelukkig! :D

    Nou Groetjes
     
  17. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Gelukkig meid! Je moet het ook allemaal maar weten en uitvogelen...
     

Deel Deze Pagina