Hoe gaan jullie met de teleurstelling om?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annerie, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annerie

    Annerie Bekend lid

    22 jul 2006
    925
    0
    0
    Ik vraag me wel eens af hoe jullie met je teleurstelling van het weer niet zwanger-zijn omgaan.

    Ik begrijp heel goed dat ik "rustig" moet afwachten, mijn zinnen op andere dingen moet zetten en vooral niet met een eventuele zwangerschap bezig moet zijn. Dat begrijp ik helaas maar al te goed :(

    Maar hoe doe je dat nou in de praktijk?

    Hoe ga ik ermee om als er weer eens iemand in mijn naaste omgeving zwanger is en ik een steek van pijn (jaloezie misschien wel :oops: ) door me heen gaat? Hoe blijf ik toch met een vrolijk gezicht vriendinnen, bekenden en kennissen gelukwensen met hun zwangerschap zonder dat het van mijn gezicht te lezen is dat ik het zelf ook vreselijk graag wil? Terwijl ik het hen van harte gun!

    Ik vind dit echt hartstikke moeilijk. Dit gevoel is geleidelijk aan ontstaan, sinds een tijdje, maar het wordt alleen maar sterker. Toch probeer ik me echt wel op de vele andere leuke dingen in het leven te richten, maar toch....

    Hoe dealen jullie hier nou mee? Voel me echt een beetje ontmoedigd:cry:...
     
  2. Butterfly1

    Butterfly1 Niet meer actief

    Hoi Annerie,

    Tja hoe gaan we ermee om...... ik blijf eigenlijk altijd wel positief van oke deze ronde niet nouja dan de volgende misschien. Nu ben ik ook nog geen jaar maar ik ben eigenlijk altijd positief over alles. Zelfs als het negatief is probeer ik het positieve eruit te halen. Je kunt wel down zijn maar daar wordt het leven niet vrolijker van en jij waarschijnlijk ook niet. Tuurlijk als ik ongi wordt ben ik ff bedroefd maar dan komen gelijk de gedachtes van ach volgende keer beter.

    AAN ELKE NEGATIEVE KANT IS EEN POSITIEVE KANT.

    Succes en ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

    Liefs
     
  3. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    euhm vriendlief vertellen dat het niet is gelukt en dan lekker saampjes iets doen, lekker naar de kroeg,bioscoop,of samen douchen/in bad, lekker samen koken en eten, er zijn zoveel dingen.
    maar vooral tegen elkaar zeggen volgende x beter en weer goed aan de klus ;)
     
  4. Butterfly1

    Butterfly1 Niet meer actief

    Helemaal mee eens! klussen is en blijft natuurlijk ook leuk en een perfecte manier om je gedachten te verzetten hahaha
     
  5. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.128
    673
    113
    Zuid-Holland
    Tja ik laat mijn man weten dat ie nog geen papa wordt, meestal per sms omdat ik
    s morgens ongesteld wordt en dan issie al weg...

    En verder een dagje goed balen en daarna weer met frisse
    moed een nieuwe ronde in en we blijven er gewoon voor gaan..

    Wij gaan er vanuit dat onze tijd nog komt (hoewel na anderhalf jaar ga ik wel ns
    twijfelen, maar ondanks dat geven we de moed niet op)..
     
  6. Annerie

    Annerie Bekend lid

    22 jul 2006
    925
    0
    0
    Sjee, zelfs na anderhalf jaar ben jij dus nog zo positief Jorietje... Tja, je moet ook wel, dat begrijp ik wel hoor, maar ik heb soms (nu dus) van die dippen dat ik me echt afvraag of het wel voor ons is weggelegd.

    Maar goed, de klusdagen komen er weer aan, net wat de rest zei, gewoon veel blijven klussen ...
     
  7. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik had in het begin ook die steken van jaloezie. Nu nog wel hoor. Maar met vlagen. Het ene moment zit ik in een dip (meestal alleen als ik net ongesteld ben geworden) en het andere moment gaat het weer goed. Ik denk dat het ook heel normaal is om af en toe een dip te hebben. Verder hebben we het er veel over, en zijn we het er over eens dat elke keer dat ik ongesteld word, we weer een ronde bij ons wondertje zijn!
     
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik weet niet, gewoon een dagje stevig balen en dan weer doorgaan!
    Van sippen word je niet zwanger zei ik altijd maar.

    en je ziet.. na 2 jaar alsnog een kindje op komst! Never lose hope!
     
  9. Gerda1975

    Gerda1975 Actief lid

    27 sep 2006
    415
    0
    0
    verzorgende IG
    Hoogeveen
    is ook wel moeilijk hoor,positief blijven.
    probeer er niet teveel aan te denken,afleiding zoeken en bij ongi ff uithuilen en lekker knuffelen met hubbie en fijn door oefenen,gelukkig kan ik dit nog na 16 maand!Al word ik momenteel gek van alle zwangere buiken!
     
  10. Annerie

    Annerie Bekend lid

    22 jul 2006
    925
    0
    0

    Hihi, je moet niet sippen maar ......

    juist ja :)
     
  11. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    wqhahahahahah ja precies!
     
  12. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

    Ik ben het volledig met Natas eens! ;)
     
  13. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    In het begin zat ik erg bij de pakken neer als ik weer ongi was geworden. Vooral omdat er om mij toe veel vrijwel direct zwanger raakten. Later was ik er minder mee bezig maar baalde wel als ik weer ongi was geworden. Op den duur had ik zoiets we zien wel waar het schip strand. En zoals je ziet aan mijn banner ben ik inmiddels 10 weken zwanger!
     
  14. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Het is gewoon zo onlogisch dat er opeens veel mensen in mijn omgeving perongeluk zwanger zijn. En dan nog niet eens altijd zeker weten of ze er wel gelukkig mee zijn..
    En wij met ze alle maar dooroefenen, omdat wij het wel allemaal zeker weten willen!
    De wereld zit soms oneerlijk in mekaar..

    Een goede vriend heeft nu ook een vriendin die zwanger is, niet van hem maar van der ex.
    En zij doet gewoon nog alles wat eigenlijk niet mag en wist tot voor kort ook niet eens of ze er wel blij mee was. Gewoon broodje rauwe tartaar eten, blowen, roken, alcohol drinken, filet americain..
    En wij maar braaf alles laten staan, omdat er dan een mogelijkheid is tot zwangerschap.
    Bah.. kan er even niet meer tegen vandaag. :(
     
  15. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zit in ronde zes en ik was tot nu toe elke keer vreselijk van slag als ik weer ongi werd, ik leek ook wel overal baby's en zwangeren te zien. Waar ik natuurlijk ook weer verdrietig van werd.

    Maar nu is er iets in mij veranderd. Ik ben rustiger, ik was voor m'n afgelopen NOD ook niet nerveus en toen die ongi doorbrak vond ik het natuurlijk wel jammer, maar ik raakte er niet zo door van slag als eerst.

    Ik voel me nu veel rustiger. Natuurlijk hou ik in de gaten wanneer de goeie klusdagen zijn (ik ga ook aan de ovu-testen voor 't eerst). Maar het nu-of-nooit gevoel wat ik in het begin had is er een beetje af.

    De wens is er niet minder om! Als je besluit te stoppen met de pil is een kindje welkom.
     
  16. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    wij zijn meer dan een jaar bezig.de eerste keer denk je nog..nou jammer,volgende ronde beter.

    ik heb de laatste rondes ovu testen gebruikt,en ben vrij regelmatig(cyclus)en toch lukt het niet.
    dan even flink balen en knuffelen.
    doet vooral pijn als in je omgeving iemand zwanger is en het erover heeft...
    dan hebben ze het over babykamertjes enzo..
    tja weten zij veel dat wij al een jaar bezig zijn.
     
  17. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi,

    Voor ons is het nu ook precies een jaar geleden. In het begin, dus de eerste maanden, vond ik het best erg wanneer ik toch weer ongesteld werd. Had zelfs huilbuien. Maar nu ben ik er veel rustiger onder. Ik heb gewoon het feit geaccepteerd dat het waarschijnlijk iets langer gaat duren als gemiddeld. Als de tijd er is gebeurt het, je kunt niks forceren. In het begin 'éiste' ik van mezelf dat ik 'snel' zwanger moest worden. Ik moet zeggen dat vooral mijn schoonfamilie en man ook wel een beetje daar vanuit gingen. Dat vond ik ook best zwaar.
    Maar nu gaat het beter. Ik zeg ook altijd maar een kind is een geschenk en die krijg je. Je moet er in geloven en vertrouwen in hebben dat ook jij een keer aan de beurt komt.

    Succes, liefs Vanilia.
     
  18. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Voor my is nu vandaag de eerste ronde afgelopen.
    Voel me echt wel een beetje verdrietig, maar aangezien het pas de eerste ronde was, gaan we gewoon vol goede moed verder!
     
  19. Annerie

    Annerie Bekend lid

    22 jul 2006
    925
    0
    0
    Dat vind ik heel mooi gezegd, dank je!
     
  20. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Graag gedaan hoor. Je hebt goede en minder goede dagen er tussen. Probeer desondanks van elke dag te genieten, het leven is het waard.

    Liefs Vanilia.
     

Deel Deze Pagina