Steenpuisten(lekkah onderwerp:-))

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Buikvlinder, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Steeds wanneer ik in mijn vruchtbare dagen kom onstaan er een of meerdere steenpuisten en steeds op die plekken waar het randje van de onderbroek dan zo lekker langsschuurt:)-()Auw idd.

    Bij mij hangt het samen met andere pms klachten maar vraag me af of dit schadelijk kan zijn voor een zwangerschap en ja wat doe ik er aan?
    Trekzalf smeren is voor mij geen optie dan heb je die prut immers in je kleding zitten, iemand tips?

    Groetjes Mij
     
  2. horselover

    horselover Fanatiek lid

    24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik heb er zelf ook wel eens last van . Erg vervelend! En je kunt er weinig aan doen.,
    Ik heb zelf wel het idee dat voeding een hele belangrijke rol speelt! Want als ik een tijd lang op een gezond dieet was had ik er geen last meer van! Maar ik heb er vooral last van als ik een tijdje ongezonder heb geleefd.
     
  3. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Hey Horselover,
    Hoezo gezond dieet? Moest dat ivm bepaalde ziekte dan?

    Ik zelf heb een schildklierfunctiestoornis, (ben dus eigenlijk een chronisch zieke maar goed) Je kan er tachtig mee worden!

    Ik heb een licht overgewicht, maar goed daar krijg je ze ook niet van, zou het kunnen samenhangen met het eten van varkensvlees, ik krijg daar wel vaak pukkels van in mijn gezicht(net als van pinda&pindakaas en chocola) Ik drink nu karnemelk dat schijnt bloedzuiverend te werken, of het helpt!? das nog ff afwachten!

    P.s. Heb jij iets met paarden? Zo ja wat dan precies?
     
  4. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik heb een tijdje ook last gehad van steeds terugkerende steenpuisten.
    van de huisarts kreeg ik toen betadine 'douchegel' en daar moest ik me een paar keer van top tot teen mee wassen. dat gedaan en ze zijn niet meer teruggekomen.
    maar is het wel zeker dat het steenpuisten zijn of zijn het ingegroeide haartjes van bikinilijn scheren? zit wel een groot verschil in, ik zou anders gewoon ff de huisarts bellen. want iedere maand een steenpuist is wel veel en erg vervelend.

    joyce
     
  5. horselover

    horselover Fanatiek lid

    24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Nee ik wou toen graag afvallen... En ben toen 3 maanden lang alleen maar gezond aan het eten geweest..Geen patat , geen snoep/koek. alleen mager vlees ed.. Na 2 maand had ik er eigenlijk geen last meer van.
    Maar ik heb zelf het idee dat ik het dus krijg van o.a. varkensvlees (wat je aangeeft) en vette hap.
    Ik krijg geen puisten in mijn gezicht, nooit last van gehad. Maar op andere plaatsen . Erg vervelend.

    Ja ik rijd idd paard (reed) , op het moment zit ik thuis ivm ongelukje. Maar aangezien ik zwanger ben begin in straks ook maar niet meer. en wacht ik rustig af na de bevalling (pfff word nog een zware kluif zolang wachten) Ik rijd zelf dressuur..
    En jij?Ook met paarden bezig?
     
  6. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Hey Horselover,
    Nou ben meer een zandruiter of zandhapper!?
    Ik vind het mennen helemaal juh van het!

    MIjn beide zusjes zijn wel erg met paarden bezig, die hebben er ook een aantal, o.a. een groningers, een w.p.n-er en mijn jongste zusje heeft met haar vriend een draver van drie en nog twee jongere dravers die ene driejarige doet het best wel goed, ik zelf heb eigenlijk geen tijd voor paarden, ik werk onregelmatig doordat ik in de zorg werk, best wel jammer maar gelukkig heb ik het stijldansen, dat vind ik ook erg leuk, als het kon kocht ik een paard, maar ja waar zet je dat neer? In het piepkleine tuintje van ons, nee, moet maar niet ha,ha,ha, wie weet als we verhuizen gaan naar een dorp mischien dan wel! Dan werk ik ook wat minder neem ik kleine uk gewoon mee!

    Ik denk dat ik haar of hem ook wel zal besmetten met het paardenvirus, want waar je mee omgaat daar wordt je mee besmet!

    Een ongelukje? Niets ernstigs hoop ik :(
    En vijf weken zwange super joh, heb je nog niet eens gefeliciteerd, bij deze!
    Gefeliciteerd!
     
  7. horselover

    horselover Fanatiek lid

    24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Wat leuk zeg! Het paardenvirus zit dus echt in de familie bij jullie! ja als je er eenmaal mee bent besmet...
    Veel mensen die niets met paarden hebben snappen dat niet haha.

    Nou ja ik ben 2 maal van het paard afgegooid. En ik zit op dit moment al ong. 7 weken thuis. Ik moet binnenkort naar de chirurg aangezien ze denken dat er een scheur in de meniscus zit...
    Dus paardrijden zit er voorlopig niet in.. En als ik hersteld ben heb ik ben ik bang een dikke buik haha! Oftewel een buikje en dan hoeft het voor mij eerst niet.. aangezien ik voor een ander rijd en geen eigen paard heb.
    Maar als de kleine er is dan wil ik wel graag sparen voor een eigen paard. .. Hihi en mijn tuin is jammer genoeg ook net iets te klein voor een paard! Dus die komt dan ergens anders te staan!
    Ik werk zelf als gezinshulp bij een gezin , en ben (was) van plan in september te starten met een opleiding verzorgende IG..
    Dus wel grappig, dat wij de zelfde interesses delen.
    Dank je wel voor de felicitaties! Jij bent zelf bezig om zwanger te worden of heb ik dat verkeerd?
     
  8. Annerie

    Annerie Bekend lid

    22 jul 2006
    925
    0
    0
    Ik heb die dingen ook wel eens gehad, maar bij mij kwam het eigenlijk alleen door te strak ondergoed. Bij minder strak zittende broekjes heb ik het nooit. Is dat misschien een tip?
     
  9. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Wij zijn idd bezig zwanger te worden!

    Scheur in de meniscus hhmm das niet zo fijn!
    Ja bij ons zit dat paardenvirus echt in de familie joh, us heit of onze vader heeft dat doorgegeven aan ons misschien is het wel erfelijk nee, ha,ha, zal wel niet maar in ons geval, weet ik het zo net nog niet!

    En met een buikje rijden, tjsa mag wel maar ja als je er niet prettig bij voelt kun je het beter niet doen
    ik ken er wel een aantal die gewoon reden toen ze zwanger waren, een van die meiden zat laatst bij ons in de vrachtwagen op weg naar de keuring gewoon borstvoeding te geven mijn ene zusje keek er een beetje vreemd tegen aan maar die vind dat het gewoon moet kunnen!

    Zit je op hyves? ik zit er wel veel op en ben lid van de Yostra Sammer hyve die volgt de prestaties van de draver van mijn zusje, dus als je een beetje nieuwsschierig ben kun je daar ff rondkijken!
     
  10. horselover

    horselover Fanatiek lid

    24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Nou spannend hoor! Ik hoop voor je dat het allemaal wat snel gaat lukken! 1e kindje?
    Ja ik ben een hyver.. Ik zal eens even kijken..

    Haha zou het erfelijk zijn?Of je heit heeft jullie gewoon van jongs af aan besmet!
    Ik ben besmet door mijn 2 zussen! Die zijn begonnen. Dus de schuldige! Haha

    ja het kan idd hoor met een dik buikje rijden.. Maar het is wat dubbel allemaal.. Het zijn paarden die vrij hoog in het bloed staan,en ik ben nog wel eens aan het zandhappen.. Ze staan nou al enige tijd stil... En als ik dan net weer zou rijden komen ze dan alweer bijna stil te staan.. Dus vind ik wat oneerlijk tegen over de eigenaren. dan kunnen ze beter een andere amazon/ruiter zoeken...
    Als ik nou niet met mijn knie zat was ik ook gewoon doorgereden zolang het kon.. Maarja het loopt allemaal wat anders....
     
  11. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Ja, horselover het is idd spannend, maar goed!

    Dus je twee zussen ook in de ban van het sielijke dier Paard! Wat leuk man heb je tenminste stof om over te praten!

    Mijn paps heeft de auto verkocht en van dat geld een paard gekocht, das al een tijdje terug maar sindsdien zijn er heel veulens geboren en verkocht bij ons!

    Nu heeft mijn zus een veulen bij een paard dat heel lang geen veulen heeft gekregen het is haar eerste veulen Oswaldo heet ie, een eigenwijs ding joh maar wel onwijs lief hoor!

    Dan is er nog Majoor een slungelige puber zeg maar die is geruind, maar das ook een snoepie hoor!

    Ach het zijn allemaal van die lieverds, het zijn gelukkig geen schootpaarden die met jan en alleman meehuppelen! Ze zoeken wel uit met wie ze mee willen lopen, dat levert wel eens lachwekkende situaties op als ik de verhalen zo hoor nu en dan!

    Ja, is idd eerste kindje, tot nu toe een keer flink overtijd geweest maar ging mis een vroege miskraam zoals ze dat noemen :( maar goed we gaan gewoon door!

    Mja, idd wat je zegt dan kunnen ze beter een andere zoeken o.i.g. iemand die het dan tijdelijk van je overneemt kun jij in alle rust herstellen!

    Paarden die vrij hoog in het bloed staan? Volbloed Arabieren? Denk ik zo, ze zijn wel erg mooi met pittige karakters dat wel!

    Soms zou ik weer gewoon op een boerderijtje willen wonen, koetje schapie,paardje! maar ja het loopt soms zo anders dan gepland!
     
  12. Magdalena6

    Magdalena6 Fanatiek lid

    5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    AAAAAAUUUUWWWW ! :confused:
    toen ik alleen het woordje steenpuist al zag , kreeg ik al kippevel..! :(
    wat zijn dat elendige dingen zeg..!
    ik kreeg ze ook voor een jaar of 2 geleden , zo ineens.. heb er een jaar mee gezeten.. ze kwamen overal op mijn lichaam.. heb er wel wat littekens aan over gehouden maar trekzalf zal ik zekers blijven gebruiken , wat op een pleister .. en misschien ook een tip.. zovaak mogelijk in bad met bio-tex ..! maakt het wat zachter voor het stoten en de wond gaat sneller open..
    maar die puisten doen zo zeer..! :)
    heb het maar ff afgeklopt..voor het geval dat.. ;)
    meid , wens je veel succes..! :)
     
  13. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Ja rot dingen zijn het! Maar bedankt voor de tips! :D
     
  14. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Waarom plak je er dan geen pleister (met daaronder trekzalf) overheen? zit misschien niet zo heel lekker, maar denk dat het beter voelt dan een puist op het randje van je onderbroek...?
     
  15. Bartje

    Bartje Actief lid

    17 jun 2007
    243
    0
    0
    ziekenverzorgende
    gelderland
    errrugg irritant he.had er ook een in me lies,ben nu 36 weken zwanger en in de zwangerschap is het niet erg maar het moet wel weg zijn als je gaat bevallen anders kan je kindje heel erg ziek worden volgens me verloskundige.gelukkig ben ik er weer vanaf
     
  16. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Dus kan ooknog gevaarlijk zijn voor een kindje, tjemig he!

    Nou hopelijk ben ik er van af als ik zwanger ben! Op moment ben ik aan de brandnetelthee en karnemelk heb er nu geen last van!
     

Deel Deze Pagina