Steenrijk,straatarm

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door zonnestraal21, 30 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.607
    3.853
    113
    Dat komt zeker vaak voor maar bij het grote deel van deze mensen zijn er waarschijnlijk een hoop andere onderliggende problemen. Het klinkt simpel het even schoonmaken of verven, maar voor sommige mensen is dat door omstandigheden echt bijna onmogelijk om te doen. En dat weet je vaak niet als buitenstaander..
     
  2. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ik snap bij dat eerste gezin als ze zo weinig eten hebben hoe ze zo dik kan zijn ? Om zo dik te blijven en worden moet je echt behoorlijk wat calorien eten
    Ik vind ze bijzonder asociaal ik zou me oprecht schamen , voor mezelf zulke dure schoenen kopen en voor die kinderen helemaal los
     
  3. zonnestraal21

    zonnestraal21 Niet meer actief


    Dat eerste is niet perse waar:)


    2e gedeelte ben ik met je eens!
     
  4. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113

    Het ligt natuurlijk niet persé aan de voeding maar een zak patat en een doos frikandellen is goedkoper dan een zakje aardappels en wat groente. En je doet er nog langer mee ook..
     
    heidiane en Zara75 vinden dit leuk.
  5. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ben ik het niet mee eens zak sla blikje tonijn goedkoper en in de kasten bij hun stonden gewoon groente ed
     
  6. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dik? Ze moest over 7 weken bevallen, is niet zo gek dat je dan toch '' dik '' bent?

    En je word niet alleen maar dik door teveel calorieën eten
     
    heidiane vindt dit leuk.
  7. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Die mensen doen mee aan een televisieprogramma. Die worden door de programmamakers echt wel aangespoord om dat geld uit te geven. En gelijk hebben ze.
     
  8. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Goed lezen de mensen uit de eerste serie ;)
     
  9. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Gelijk hebben ze? Het is nog altijd andermans geld! En ja natuurlijk is het idee luxer leven maar je hebt snoep en snoep ( kan ook bij de ah ipv snoepwinkel ) kaas bij de kaasboer voor 28€! (neem gewoon verschillende kaas bij supermarkt ) schoenen voor 200€? Kinderkleding bij de boutique? Gewoon Bristol of henm is toch ook prima als je het anders niet kan kopen.
     
  10. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Sorry mijn fout.
     
  11. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Volgens mij ben je een tikkeltje jaloers? Waarom kaas kopen bij de ah, terwijl je nu een week kan leven zoals je nooit leeft? Dan zou ik ook de speciale zakdn opzoeken. Als rijke gaan ze vast niet naar de Bristol, waarom zou jij dat dan wel gaan doen, als je erachter moet komen hoe hun leven? Beetje krom dan he?! ;)
     
    Athina en Chocolat vinden dit leuk.
  12. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Inderdaad, ze mochten er achter komen hoe het is om als écht rijke te leven, niet als de gemiddelde Nederlander.
    Dus niet zoals de gemiddelde Nederlander naar de ah of de bristol, maar inderdaad een boutique en een echte kaasboer. Exclusiviteit is dat, en dat mógen ze nu meemaken.

    Of het asociaal is om dat geld te gebruiken, zullen we dan maar achterwege laten. Ik zou me zelf heel bezwaard voelen om dat geld zo uitbundig te gebruiken.
     
  13. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Jaloers absoluut niet , ik zou mijn ogen uit mijn hoofd schamen ik ga graag naar de kaasboer en koop veel merkkleding voor mijn kinderen maar wel van mijn eigen geld en als ik een week leef op het geld van een ander zou ik proberen luxer te leven maar niet helemaal omslaan en voor mijn gevoel het luxer maar wel beschaafd te houden
     
  14. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Dan snap je denk ik de insteek van het programma niet ;)
     
    heidiane en bloem82 vinden dit leuk.
  15. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Het hele programma draait daarom.
    Ze mogen in een week 2000 euro uitgeven. En zoals ik het zag hebben ze nou ook niet echt zinloze aankopen gedaan. Die kids een nieuwe fiets, mooi toch! Spulletjes voor de baby.
    Ik geef ze echt groot gelijk onder het mom van : als je het dan doet, doe het dan goed.
     
  16. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik vraag me wel af in hoeverre die 2000 euro door dat rijke gezin betaald is. Wellicht hebben de programmamakers ook een flinke duit in het zakje gedaan?
    Ben ik best benieuwd naar, maar dat zullen we vast niet te weten komen.
     
  17. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.432
    483
    83
    Dag!
    Waar is dit programma van? Nederlands? Reality?
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Van afgelopen week vond ik die oudste zoon ban het rijke gezin zo grappig: pa denkt dat tie ons hier een les mee leert, maar wij vinden het makkelijker dan hij;)
     
    rums vindt dit leuk.
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Wat betreft de viezigheid deel ik jullie verbazing.
    Maar ik denk dat je soms gewoon echt geen overzicht meer hebt. Dat je dus niet zo makkelijk practisch meer denkt van: ik ruim dit op, verkoop dit en dit en dan hebben we weer geld.
    Ik denk dat de grootte van je huis dan niet zo uitmaakt maar dat je dan zo bezig bent met op geld letten dat je dat soort dingen niet meer ziet ofzo.
     
  20. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.432
    483
    83
    Hoe kan ik dit terug kijken???
    Niet via rtl app.. hoe wel? We hebben digitale tv en Netflix
     

Deel Deze Pagina