Steenrijk,straatarm

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door zonnestraal21, 30 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Er zal wel meer achter zitten wat wij niet horen. Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat je met een full en parttime inkomen maar 70 euro per week overhoudt.
     
  2. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    wat ik begreep werkte zij in de schoonmaak. aangezien dat meestal maar om ca 1.5 a 2 u pd gaat zit ze (omdat ze alleen 's avonds werkte aan max 10 uur pw. Hij was loodgieter, nu weet ik niet wat die verdiend, maar laat zeggen zo'n 1650 netto pm? Zitten ze samen rond de 2000 euro. Maar als dan je huur, gas en licht, zorgkosten, autoverzekering, begrafenisverzekering etc etc er nog af gaat, vind ik het niet zo vreemd dat ze maar op zo'n 70 euro pw uit komen wat ze over houden. Dat is tegenwoordig gewoon realiteit bij veel gezinnen.
     
  3. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Waarschijnlijk krijgen ze ook nog kgb, zorgtoeslag erbij en sowieso de kinderbijslag. Ze zouden het in mijn ogen dus met gemak moeten redden. Maar daarom vermoed ik ook dat ze schulden hebben, het was gewoon een beetje overdreven met twee inkomens.
     
  4. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Vergeet inderdaad niet dat ze tal van toeslagen krijgen! huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag, kindgebondenbudget, kwijtschelding van (gemeentelijke) belastingen. En in sommige gevallen ook nog andere tegemoetkomingen of minima passen (bijvoorbeeld voor de kinderen)., € 70,00 per week kan echt alleen als je in de schulden zit.

    Daarbij zou ik inderdaad investeren in duurzame zaken die je ook mee naar huis kunt nemen. En dan niet een dure kledingset of een ring. Maar juist in noodzakelijke dingen als schoenen of ondergoed voor de kinderen, naar de kapper. En misschien mag je ook wel wat geld meenemen (of het moet op van het progamma dat weten wij natuurlijk niet).

    Verder valt op dat mensen in dit soort situaties vaak ook veel of grote huisdieren hebben. En dan ook nog meer dan 1. In de eerste aflevering zal ik ook die vrouw met een hond, kat en dan ook nog een kitten. Als je zelf al te weining hebt voor eten of spullen voor je kinderen zijn huisdieren gewoon erg duur (en dan heb ik het nog niet eens over onverwachte medische kosten).

    Progamma is behoorlijk in scene gezet en geknipt. En natuurlijk zijn er een bepaald soort gezinnen geselecteerd. Er zijn ook genoeg arme gezinnen die wel netjes en schoon zijn!
     
  5. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.721
    1.647
    113
    Het lijkt er bijna op dat ze van het programma niet schoon mogen maken. Zodat het er nog armoediger uit ziet. Het lukte mij amper toen we bijna geen geld hadden om schoon te maken. Maar als er iemand belde om te komen lukte het me wel. Ze weten dat ze op tv komen dus het geeft idd te denken hoe het zo vies eruit ziet
     
  6. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Waarom lukte je dat amper?
     
  7. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.721
    1.647
    113
    Voelde me heel de dag door moe van de spanning. Soms was ik wel in het huishouden bezig bedacht ik vrolijk een brood te kopen om vervolgens tot de ellendige conclusie te komen dat ik nog maar een paar euro had en dus niet zomaar een brood kon kopen. De financiële zorgen geven zo een lood zware last op je dat normaal denken bijna niet lukt. Nu kan ik veel zuiniger doen en ben ik helderder in mijn hoofd. Toen leek het constant mistig. Kan het moeilijk uitleggen. Weet wel dat als je genoeg of voldoende geld hebt je niet voor kan stellen hoe lood zwaar het is als je het niet hebt. Zelfs nu ben ik bijna vergeten hoe zwaar het was
     
  8. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Wie kijkt?
     
  9. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik!

    Vind het echt onzin dat die vrouw niet werkt als der man 100% is afgekeurd en dus thuis is
     
  10. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik! Zonde om voor bijna €400 boodschappen te doen.
     
  11. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    De TV in het arme huis is volgens mij groter dan die in het rijke huis. :eek:
     
  12. linnim

    linnim Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    2.012
    360
    83
    in nederland
    Dit was ook mijn eerste reactie
     
  13. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    de mijne ook en nee, we weten niet precies in hoeverre dit meisje autistisch is en ADHD heeft natuurlijk, maar mijn zoon heeft precies dezelfde diagnose en heeft in (zo lijkt het mij in elk geval wel) het in (veel) ergere mate als dit meisje. Ook ik werk gewoon.

    Daarnaast: als het je lukt om 3 dagen in de week vrijwilligerswerk te doen, kun je ook wel die tijd invullen met betaald werk lijkt mij.
     
  14. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    ik ga morgen terug kijken...
    Heb al wel een voorstukjes gezien, ze waren gister in de wereld draait door
     
  15. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Wat een respectloos en arrogant gezin zijn die rijen zeg. Echt over het paard getild sn onbeschoft!!
     
  16. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik vond de beide gezinnen redelijk normaal hoor. In het arme gezin, was het een keer wel schoon. Gelukkig kan de oudste zijn steentje bijdragen. Maar ja, die gaat een keertje op zichzelf wonen.
     
  17. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.721
    1.647
    113
    Vraag me af of het programma niet gesponsord wordt door Albert Heijn. Alle gezinnen doen daar alle boodschappen. Zelf kan ik echt niet alles in 1 winkel halen. Ga altijd naar meerdere.
     
  18. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Noem eens voorbeelden..
     
  19. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Was mij ook al opgevallen.
     
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik vond het rijke gezin niet arrogant.

    Wel vind ik het vreemd, dat de vrouw uit het arme gezin niet werkt.
    Ten eerste, is haar man dus thuis. Voor hun dochter als ze thuis is. Maar ik neem aan dat die ook naar school gaat.
    Ten tweede kan ze wel vrijwilligerswerk doen, dan kun je ook werken.

    En ik vind het altijd zo bizar hoeveel dure dingen ze hebben. Dikke tv, dure telefoon, nike schoenen. Of bijv. De johma salade in de koelkast. Ik heb vrij vaak het gevoel dat het bij dergelijke "arme" gezinnen vooral komt doordat ze slechts prioriteiten kunnen stellen.

    Er is een tijd geweest dat ik het financieel ook minder had, maar dan had ik zulk soort dingen ook niet. Ik ging niet naar de film, je gaat geen dure boodschappen doen etc.

    En daarbij, die dochter kwam helemaal niet zo gek over, vrij normaal. Alleen als je zo weinig geld hebt zou ik toch meer prioriteit maken met het vinden van een baan dan dat ik voor mn dochter thuis wou zijn. Als ze op school is kun je sowieso werken en die man was thuis.
     

Deel Deze Pagina