Moeite met eten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Maryloes, 29 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik ben de hele dag door bij vlagen misselijk, maar als ik dan iets eet gaat het wel weer. Vooral met het avondeten heb ik er last van. Vanavond zouden we macaroni eten en al bij de eerste hap begon ik te kokhalzen, het zakte gelukkig en had ook wel trek dus maar weer even proberen, maar uiteindelijk moest ik echt rennen naar het toilet om over te geven.

    Herkent iemand dit? Vanmiddag heb ik ook een boterham met salami naar binnen gewerkt, iets wat ik nog nooit heb gegeten ( brood wel, maar niet met salami )
     
  2. Didi

    Didi Lid

    30 mei 2005
    99
    0
    0
    Bij mij is het nog maar afwachten of ik zwanger ben, maar als ik honger heb ben ik ook misselijk op het moment. Aangezien ik normaal gesproken best wel een dag zonder eten kan, viel me dit als eerste op.
     
  3. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    Hoi marloes

    dit heb ik ook met de eerste 3 maanden gehad
    Was aardig misselijk.
    Waar ik momenteel niet zo veel eet terwijl ik dit normaal wel doe is vlees.
    Wat ik wel opmerk dat ik dagen heb dat ik heel weinig eet.


    groetjes marjon
     
  4. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ik heb het ook gehad en soms heb ik er nog last van bij het avond eten dan eet ik ook minder en soms niks
     
  5. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb het met het avondeten, dan ga ik zitten met heel veel zin aan eten, en met 2 happen hou ik het weer voor gezien, toetjes gaan er wel in.... en ben ik onderhand aan verslaafd geraakt.....

    agnes
     
  6. meermin

    meermin Actief lid

    12 jul 2005
    158
    0
    0
    free lance helpende
    emmen
    ja dat heb ik ook zoetigheid vooral veel snoepies en fruitsalades en ijs

    groetjes marjon
     
  7. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ik was in het begin soms misselijk maar na iets te eten of te snoepen ging et weer over.
    Nu eet ik ik veel ijs,drop(moet ook vanwege de bloeddruk die laag is),chips en alles wat lekker is :)
     
  8. Patricia

    Patricia Lid

    13 apr 2005
    36
    0
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    alkmaar
    Hallo maryloes,

    ik hou niks binnen, als ik aan het eten alleen al denk wordt ik misselijk. Het enige wat ik binnen kan houden is fruit en choclademelk. dus ik eet allen fruit en soms als ik denk dat het goed gaat een boterham.

    Groeten Patricia
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo

    Bij mijn zwangerschap van mijn dochtertje was ik de eerste 16 weken doodziek.
    Kon ook bijna niks binnenhouden.
    waar je mee uit moet kijken denk ik zijn dingen die zwaar op de maag liggen.
    Ik had bijvoorbeeld boerenkool gegeten maar toen ik het niet binnen kon houden dacht ik dat ik erin bleef.
    ben toen 9 kilo afgevallen in die eerste weken.

    wat bij mij hielp ( en ik weet dat er veel mensen zijn die er van griezelen)
    waren die baby potjes van olvarit.
    Er zit alles in wat je nodig bent en wat het belangrijkste is is dat het licht verteerbaar is.
    het was het enige wat ik binnen kon houden.

    misschien hebben jullie er wat aan?
    ik hoop dat de misselijkheid niet al te lang aanhoud want dat is toch wel erg vervelend

    liefs Jolanda
     
  10. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Overdag heb ik er weinig tot geen last van, in zoverre dat ik m'n brood gewoon binnenhou. Alleen het avondeten is een drama, hier gaat het elke keer mis, dus ik ben bang dat ik niet voldoende voedingstoffen binnenkrijg.

    Ook ben ik al bijna 3 kilo afgevallen en daar ben ik helemaal niet blij mee. Ik ga namelijk over 2 weken trouwen en straks pas ik niet meer in m'n jurk :(

    Heb net wat drinkontbijt en extra volle kwark gekocht, moet mezelf maar een beetje vetmesten :D
     
  11. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Leuk dat je gaat trouwen (zwanger nog wel )
    Nou ja als je teveel zou groeien had je jurk misschien ook niet meer gepast?

    misschien is het niet goed om allemaal volle producten te eten
    ligt denk ik ook vrij zwaar op je maag waardoor het er misschien weer uit komt.
    tenzij je daar wel tegen kunt.
    nou ik hoop dat de jurk je straks toch nog mooi past.
    en dat het weer beter is dan nu
    Ik zal voor je duimen

    liefs jolanda
     
  12. Guusje

    Guusje Lid

    12 aug 2005
    93
    0
    0
    Sliedrecht
    ik ben dus sinds vannacht ook met vlagen misselijk
    wou vanmorgen wat water drinken en dat kwam er bijna uit :(
     
  13. hoi maryloes
    ik ben de eerste 20 weken misselijk geweest en moest wel 8x op een dag overgeven. Als ik al aan eten dacht moest ik rennen naar de wcpot.
    ik heb wel zo veel mogelijk geprobeerd te eten,maar na een paar weken ging ik over op eten dat makkelijker overgeeft. aardappels bv is echt een ramp.
    1 keer was wel heel grappig. mijn man had zo'n trek in een spacekoek,maar hij dacht dat ik wel weer over zou geven als hij die in de huiskamer op zou eten. Hij ging dus stiekem in de keuken eten. ik krijg me daar dus een chocoladewalm in mijn neus en het volgende wat mijn man ziet is dat ik weer voorbij kom rennen naar de wc.
    dat verbaadsde gezicht vergeet ik nooit meer.
    sterkte met de misselijkheid en het gaat over!!!

    liefs Tamara
     

Deel Deze Pagina