Raar vraagje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gabrielatje, 14 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabrielatje

    Gabrielatje Niet meer actief

    Ik heb best een genante vraag, maar ben te benieuwd.

    Ik scheer alles beneden eigenlijk altijd, maar wat doen jullie als je gaat bevallen? Vinden ze het niet raar als je bv geschoren bevalt? Ik voel me namelijk niet zo fris als ik alles laat staan, kan daar niets aandoen en vind het zelf ook niet raar als andere het wel laten staan maar ik vraag het me af, wat doen jullie??
     
  2. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Hey Charissie,

    ik vind het geen rare vraag hoor.... Ik denk dat het prettig is als het geschoren is... Bij mijn moeder hebben ze haar zelfs geschoren voor ze ging bevallen!

    Helaas kan ik er niet zo goed meer bij, maar scheer me nog steeds, op gevoel dan maar he. Manlief durft dat niet maar je kan het hem evt vragen? Of ontharingscreme gebruiken maar ik heb een gevoelige huid dus durf dat niet.

    Groetjes!
     
  3. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik scheer mezelf ook nog altijd kaal daar beneden, hoor. Het gaat nu iets moeizamer omdat ik het niet zo goed meer zie, hahaha.

    Maar niks geks aan en ik vind kaal veel frisser en mooier staan, vooral met een bevalling..

    Maargoed, als je net als ik altijd al kaal bent geweest daaronder, zul je niet snel behaard willen zijn... Als ik stoppels voel, voel ik me al ongemakkelijk.

    En trouwens, ik denk niet dat een VK er iets op tegen zal hebben als jij je scheert daaronder. Denk dat het voor hen ook prettiger werken is.
     
  4. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier ook gewoon netjes geschoren bevallen hoor ;)!

    Eerste zwangerschap deed ik nog een streepje (of iets dergelijks) maar dat lukte zeker aan het eind steeds minder goed. Tweede zwangerschap helemaal kaal en dat ging eigenlijk veel makkelijker, gewoon overal geweest en dan is het klaar ;)!

    Verder denk ik dat het voor een vk/gyn niet uit maakt of het kaal, behaard of een kunstwerk is ;). Die zijn van alles gewent en kijken nergens meer van op ;)!
     
  5. Gabrielatje

    Gabrielatje Niet meer actief

    Hahaha ja dat is ook zo. Nou mooi dan ga ik gewoon zoals altijd geschoren en wel ;)

    Maar ik merk dat nu zelfs dat ik er moeilijker bij kan komen, dus ik scheer me de laatste tijd laat maar zeggen om de 4 dagen, ook omdat als ik mezelf scheer met stoppels ik heel snel uitslag krijg helaas en dus ook jeuk blehhg maar heeft iemand daar misschien een tip voor? En gingen jullie als je merkte dat het wel eens zover kon zijn je dan meteen scheren??
     
  6. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik bloed nu vaker na het scheren...gewoonweg omdat ik snel overal langs ga zonder het echt te zien!

    En ik scheer me nu om de dag. Het groeit ook sneller, heb ik het gevoel haha.
    Vaak krijg ik dan wel rode bultjes en het voelt dan gevoelig...erg lastig.

    Dus vanaf nu doe ik het gewoon om de 2 a 3 dagen.
    Is ook beter voor de huid en het staat mooier zo zonder rode plekjes.
     
  7. R1lana

    R1lana Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    het is zeker geen rare vraag !
    ik scheer het wel gewoon weg en blijf dat ook doen
    heb dat bij de andere bevallingen ook gewoon geschoren.
     
  8. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb het opgegeven. Vanmorgen nog met veel moeite mijn benen geschoren, maar de rest is nog veel lastiger. Ik laat m'n man m'n bikinilijn doen en de rest wordt bijgeknipt zeg maar.
    Ik begin wel weer opnieuw als ik er weer fatsoenlijk bij kan ;)

    Wat trouwens ook helpt als je het niet goed kunt zien, maar er nog wel bij kunt: Een spiegeltje.
     
  9. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Ik zag laatst ergens een scheermesje voor zwangere vrouwen.
    Het heet the sheer en er zit een verlenging aan, zodat je er makkelijker bij kunt zeg maar.
    Ik heb nog even gegoogled:
    Yck - 'een dYck van een concept'

    Je kan natuurlijk ook je parter vragen of hij zo vriendelijk wil zijn, maar niet iedere man durft dat.
     
  10. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hier ook kaal bevallen :D de gyn zei op een gegeven moment ik zie het hoofdje en toen vroeg ik zit er haar op ? de reactie was : er zit meer haar op hem als op jou :D
     
  11. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    whaahaha en gyn met humor altijd goed.


    hier ook hoor op het laatst doet me vent het gewoon. net zo simpel.
     
  12. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik heb me ook zo goed als mogelijk onthaart.

    Ik wist de dag ervoor dat ik geholpen zou worden en dat ze daar moesten zijn dus heb de hele avond gebadderd en gedaan...hihi!
     
  13. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Moeder natuur heeft t niet voor niks er laten groeien..

    Ik heb t ook wel eens geschoren.. maar wat een gejeuk, irritatie en t schijnt ( als je de huid beschadigd, met scheren schraap je volgens mij toch van je opperhuid af) infectie-gevoelig te kunnen zijn..

    Voor mij geld dus "liever een baal dan kaal" ( helemaal als ik me er voor in allerlei bochten zou moeten wurmen..)
     
  14. Marieken

    Marieken Fanatiek lid

    11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik haal er nu alleen nog de tondeuse over. lekker kort maar zonder irritatie. (hebben toch geen sex meer :p )
     
  15. Belly82

    Belly82 Actief lid

    28 feb 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Ik scheer gewoon op goed geluk!! Zie niks meer, maar zou het heel erg vinden als ik moest bevallen met een bos haar. Ik heb zelfs een scheermesje in mn ziekenhuis-tas.. .

    Voor de VK is dat ook niet fijn en als je echt een flinke bos hebt dan scheren zij het af..
     
  16. Isa24

    Isa24 Actief lid

    2 sep 2008
    245
    1
    0
    Ik zat ook met deze vraag! Ik vroeg me ook al afof de VK het raar zou vinden dat ik mezelf dan scheer (net of je, wanneer je zwanger bent en moet bevallen, jezelf niet meer mag verzorgen ofzo, haha).

    Ik scheer nu ook altijd op goed geluk. Daarna vraag ik altijd aan mijn vriend of het goed gelukt is :)... Zo niet, dan werkt hij het voorzichtig nog een beetje bij.
     
  17. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    :d :d
     
  18. Ringeding

    Ringeding Bekend lid

    14 jan 2009
    646
    0
    0
    moeder
    Alkmaar
    Ik krijg altijd uitslag van het scheren, dus ik gebruik ook een tondeuse op de kortste stand.... scheelt een heleboel jeuk....
     
  19. Poeh30

    Poeh30 Actief lid

    10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik probeer het echt wel bij te houden, want houd er niet van als daar haar zit. vanmorgen op een krukje voor de spiegel gaan staan en zo kon ik het beneden scheren. nee wil mezelf ook nu ik zwanger ben net zo goed verzorgen als altijd en anders vraag ik man lief om mij te helpen als het niet meer lukt.
     
  20. Gabrielatje

    Gabrielatje Niet meer actief

    #20 Gabrielatje, 15 jul 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jul 2009
    O ja klinkt goed :D wat voor tondeuse heb je dan, ik heb nog nooit een tondeuse gebruikt doe je dat droog ja toch?

    Veel goede tips, en whahahahaha die verloskundige had zeker wel humor. Ja ik zat zo te twijfelen omdat ik in boekjes enzo alleen maar behaarde dozen zie. Ook heb ik rood haar van mezelf :) dus dan heb ik al helemaal zoiets van ooooo straks zitten ze daar nog grapjes ofzo over te maken, normaal ben ik helemaal niet zo preuts maar ik houd er niet echt van dat er straks een paar vreemden naar mijn doos kijken ;)
     

Deel Deze Pagina