Stekende hoofdpijn kind 6 jaar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Love M, 21 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Hallo dames,

    Mn zoontje van 6 jaar heeft sinds vorige week 2 a 3 keer een stekende hoofdpijn aangegeven aan een kant van zn hoofd, duurt zo'n 3 tot 5 seconden. Hij is verder gezond en gebruikt geen medicijnen. Is wel allergisch tegen huisstofmijt.

    Ik twijfel nu of ik met hem naar de huisarts moet of nog even aan moet kijken?
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Zou het zijn oor kunnen zijn?
    Als hij een koutje heeft of wat snotterig is van zijn allergie en het een beetje dichtzit kan je wel af en toe een steek voelen in je oor. Dat is dan inderdaad maar een paar seconden en dan trekt het weg.
     
  3. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
     
  4. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Bedankt voor je reactie, dat kan hem ook zijn inderdaad aangezien hij afgelopen jaar buisjes gekregen heeft. Maar heel soms geeft hij ook wel steken in zn oor aan maar dat kan dus ook door zn oren komen :rolleyes:
     
  5. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.998
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Kinderen en hoofdpijn horen in principe niet samen te gaan. Mijn advies: huisarts.
     
  6. HooyoShimbir

    HooyoShimbir Fanatiek lid

    20 aug 2009
    4.390
    1.665
    113
    Vrouw
    Randstad
    Kinderen met hoofdpijn onder de 6 jaar is iets wat belangrijk is bij de ha te melden, boven de 6 jaar krijgen kinderen steeds vaker last van hoofdpijn en is het meestal onschuldig.

    Oorpijn zou idd wel een logische verklaring zijn voor steken. Als je het niet vertrouwd of de steken blijven zou ik wel even overleggen met de ha.
     
  7. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Bedankt voor de reacties,
    Ga dadelijk een afspraak maken bij de AH voor de zekerheid.
     
  8. HooyoShimbir

    HooyoShimbir Fanatiek lid

    20 aug 2009
    4.390
    1.665
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wat zei de ha?
     
  9. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    drinkt wel voldoende? kiezen die door komen kunnen wel zo een pijn geven.
     
  10. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    HA heeft vakantie en pas maandag weer terug :(
    Even naar de HA was wel fijn geweest, al was het voot mn eigen geruststelling.
     
  11. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Er komen inderdaad twee kiezen onder aan en door zn allergie neest hij veel en heeft ook de hele ochtend een loopneus, weet niet of het ook door veel niezen dat kan komen.
     
  12. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Hmm weet niet of hij voldoende drinkt want hij is van 8:30 tot 16:00 uur op school en thuis vind ik dat hij niet veel drinkt. Ik moet hem daar vaak aan herinneren dat hij moet drinken :eek:
     
  13. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik heb ook allergie. Parfum en ook huisstof. Daar kun je ook hoofdpijn bij voelen als symptoom:

    • Astmaklachten (moeite met ademhalen, piepen of hoesten voornamelijk ’s nachts)
    • Benauwdheid na het opmaken van het bed
    • Benauwdheid na het verwisselen / leegmaken van de stofzuigerzak
    • Wakker worden met een verstopte neus of loopneus
    • Niesbuien
    • Tranende en jeukende ogen
    • Vermoeidheid
    • Slecht slapen
    • Hoofdpijn
    • Eczeem
    Ik heb altijd vermoeidheid, eczeem en tranende jeukende ogen.


    Ben je al bij de huisarts geweest?



     
  14. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Benkt voor je reactie,
    Heel herkenbaar, onze zoon heeft zeker paar van bovengenoemde klachten. Maar sinds dien heb ik hem niet meer horen klagen over hoofdpijn.
    Een afspraak hebben we al staan voor 12 juni, dacht ga toch voor de zekerheid even langs de HA met hem.
     
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja kun je sowieso altijd doen.

    Ook spanning kan hoofdpijn veroorzaken. Dan is het dus weer tijdelijk.
     
    Love M vindt dit leuk.
  16. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Spanning, oren, zicht, allergie, stand van de ogen, hoofdpijn kan heel veel oorzaken hebben. Mijn dochter geeft bijvoorbeeld standaard een stekende hoofdpijn aan als ze zich heel druk heeft gemaakt, zowel lichamelijk als geestelijk.
     
    bosi333 en Love M vinden dit leuk.
  17. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Bedankt voor je reactie,

    Je leest op internet verschillende dingen over hoofdpijn bij kinderen en sommige zijn erg angstaanjagend :eek: maar voor mn eigen geruststelling heb ik toch maar een afspraak voor hem gemaakt bij de HA. we zullen zien wat hij/zij gaat zeggen.
     
  18. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik heb mijn dochter ook volledig laten checken hoor, ze hebben bij haar een volledig bloedonderzoek gedaan en haar vervolgens naar een oogarts gestuurd en daar bleek ook deels het probleem te zitten.
     
  19. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Ogen en oren zijn ong een maand geleden onderzocht en waren prima. Vandaag toevallig de halfjaarlijkse controle bij de tandarts gehad en ik vroeg nog of doorkomende kiezen hoofdpijn kunnen veroorzaken, en volgens de TA kon dat zeker wel. Nu nog onderzoek door de kinderarts (woon in het buitenland en kinderen gaan gelijk naar een kinderarts).
     
  20. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Hallo dames,

    Even een update over hoofdpijn van mn zoontje.

    Vandaag had hij een afspraak bij de kinderarts en ze heeft bij hem naar de oren, keel en ogen gekeken en was niks geks te zien. Bepaalde hoofdbewegingen laten uitvoeren en aan zn hoofd gevoeld om te kijken of hij pijn of druk voelde, en dat was gelukkig niet zo. Verder is er bloeddruk gemeten en was ook gewoon goed. Ze gaf aan dat we ons geen zorgen hoefden te maken aangezien het maar 2 a 3 keer voorgekomen is. Mocht het vaker voorkomen in combinatie met braken of wazig zien of andere klachten dan moeten we aan de bel trekken. Voor nu dus geen zorgen :D

    Nogmaals dank voor alle tips en reactie.
     

Deel Deze Pagina